تجهیزات نورپردازی تالار عروسی

نورپردازی تالار عروسی

برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی تالار و قیمت مووینگ و دیگر تجهیزات نورپردازی با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

نورپردازی تالار عروسی یکی از مهم‌ترین مواردی است که تاثیر زیادی در شور و حال مهمانان دارد. در واقع گاهی ما فقط همه چیز را در سیستم صوتی تالار عروسی، تزئینات و گل آرایی می‌بینیم، ولی این‌ها نیمی از کار هستند. اگر نورپردازی مراسم عروسی درست صورت نگیرد، یک آهنگ خوب تاثیر زیادی ندارد و زیبایی دکوراسیون دیده نمی‌شود. بنابراین شما باید نورپردازی تالار های عروسی را جدی بگیرید و آنها را خیلی حرفه‌ای انجام دهید. در عین حال اگر بهترین تجهیزات نورپردازی تالار عروسی را هم که داشته باشید، ولی طراحی و نصب آنها دقیق نباشد تمامی زحمات شما به هدر می‌روند.

پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت راهنمایی‌های رایگان و اطلاع از قیمت نورپردازی تالار عروسی، با شماره 02191016169 تماس بگیرید. طراحان تیم تکنوآوا با سابقه‌ای درخشان در طراحی و نصب انواع سیستم های نورپردازی، صوتی و امنیتی، بهترین‌ها را برایتان رقم می‌زنند.

 ما نیز پیش‌تر در وبلاگ تکنوآوا درباره نورپردازی جشن تولد صحبت کرده‌ایم و ایده‌های جالبی را برای نورپردازی روی سن ارائه کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را هم مطالعه کنید. اما در این بخش قصد داریم بیشتر درباره نورپردازی عمومی سالن عروسی صحبت کنیم؛ در ادامه همراه ما باشید.

 

نورپردازی نمای بیرونی تالار عروسینوپردازی تالار عروسی

اولین بخش نورپردازی در تالار عروسی، فضای بیرونی آن است. اگر بخش بیرونی تالار زیبا باشد، افراد را جذب می‌کند و آنها برای دیدن آن به داخل هدایت می‌شوند. بنابراین حالت تبلیغی و برندینگ دارد، پس توجه ویژه‌ای به این قسمت داشته باشید. ابتدا باید برای نمایش کل ساختمان، از نورپردازی خیلی نرم و یکنواخت استفاده کنید تا تمام ساختمان را به صورت یکدست روشن کند.

سپس اگر بخواهید معماری و تزیینات استفاده شده در نمای بیرونی ساختمان مشخص شوند، بهتر است که از نورپردازی تاکیدی بهره ببرید. یعنی بتوانید شکل‌ها، بافت و ریزه کاری‌ها را هم نمایش بدهید. در واقع با یک نورپردازی درست می‌توان حتی کوچک‌ترین و ساده‌ترین اجزا را به یک نمای چشمگیر و درخشان تبدیل کرد تا افراد جذب زیبایی آن شوند.

 

در نورپردازی سالن عروسی ابتدا باید به بخش عمومی فضا دقت کنید به این معنی که روشنایی نور باید طوری باشد که مهمانان به راحتی داخل شوند، همه چیز را ببینند و نیروهای خدماتی بدون هیچ مشکلی به پذیرایی بپردازند. روی میزها نباید سایه بیفتد و باید لوازم آن به خوبی مشخص شوند. چنانچه معماری داخل سالن زیباست و عناصر تزیینی مختلف استفاده کرده‌اید، شما می‌توانید نور را به صورت موضعی بر روی این وسایل ایجاد کنید.

هنگام نورپردازی در تالار های عروسی، از نورهای رنگی و متفاوت هم بهره ببرید مثلا اگر تالار خیلی بزرگ است و صندلی‌ها با هم فاصله دارند، می‌توانید برای هر کدام از بخش‌ها با توجه به رنگ و تزیینات، نورپردازی متفاوتی استفاده کنید و همچنین از این طریق بخش‌ها را از هم جدا کنید.

نورپردازی هوشمند برای تالار عروسی خیلی اهمیت دارد و به شما کمک می‌کند تا حرفه‌ای تر عمل کنید. نورپردازی هوشمند یعنی تمامی ساعات، لامپ‌ها به یک رنگ نیستند. بلکه هنگام خوش آمد گویی، رقص، شام، خداحافظی و … تنها با یک دکمه رنگ‌ها تغییر می‌کند و فضای جالب و خاصی را به وجود می‌آورند. در بالای میز میهمانان نور باید به شکل یکنواخت بتابد و آنها دید کافی بر غذا و خوراکی‌ها داشته باشند.

در بخش راهرو یا حتی بالای میزها می‌توانید از چراغ‌های رشته‌ای و پر زرق و برق استفاده کنید و فضایی خاص پدید آورید. در طول تالار، روی میزها و گوشه‌های دیوار، از شمع استفاده کنید تا فضایی گرم، دوست داشتنی و رمانتیک فراهم شود. همچنین می‌توانید در نورپردازی سالن عروسی، از چراغ‌های چشمک زن آویزی هم استفاده کنید. این‌ها با پس زمینه تیره، فضایی بی‌نظیر را به وجود می‌آورند. این مورد می‌تواند برای پشت جایگاه عروس و داماد هم کاربردی باشد و جلوه‌ای خاص به فیلم و عکس‌ها بدهد.   

 

تجهیزات نورپردازی تالار عروسیاستیج عروسی

لامپ آفتابی رنگ

اگر در سالن عروسی دکوراسیون و طراحی‌های خاصی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از لامپ آفتابی رنگ استفاده کنید تا این تزئینات را بهتر به نمایش بگذارد. بنابراین با توجه به مساحت، شما به شدت نورهای متفاوتی نیاز خواهید داشت. در بخش سن و فضای فیلم برداری 1000 لوکس نور (واحد استاندارد شدت نور) کاربرد دارند. پس برای اینکه بتوانید این مقدار را در نورپردازی تالار عروسی فراهم کنید، باید پروژکتور داشته باشید.

توجه کنید که نور پروژکتور قطعی نداشته باشد و باید مدام و یکنواخت باشد. برای این بخش به فکر خرید پروژکتورهای حرفه ای باشید، زیرا مدل‌های معمولی بعد از مقداری کار کردن دچار افت نور می‌شوند. همچنین انواع لوسترها نه تنها فضای بیشتری را  از لحاظ روشنایی پوشش می‌دهند، بلکه زیبایی و لوکس بودن سالن را هم چند برابر می‌کنند.

 

لامپ با نور سفید

نور سفید هنگامی استفاده می‌شود که شما بخواهید حس تازگی، طراوت و همچنین تمیزی را القا کنید. اگر بیشتر میزها و عناصر تزیینی از رنگ سفید تشکیل شده باشند، از نور سفید در نورپردازی سالن عروسی استفاده کنید تا تمیزی و درخشندگی آنها را چند برابر کند. شما می‌توانید برای روشنایی عمومی سالن از این رنگ استفاده کنید و در راهرو، در فواصل میان میزها و بخش‌های مختلف، رنگ‌های دیگر را به کار ببرید. در این صورت حس درخشندگی و زیبایی سالن چند برابر می‌شود.

 

لامپ های تزئینی برای نورپردازی دکوراتیو

همانطور که ابتدای متن گفتیم، در نورپردازی نمای بیرونی شما می‌توانید برای نمایش عناصر تزئینی از نورهای تاکیدی استفاده کنید. در داخل سالن هم به همین صورت است، مثلا می‌توانید بر روی ستون، روی دیوارها، گل‌ها، تزئینات و … نورهای خاصی بتابید و به طور عمدی توجه مهمانان را به آنها بیشتر جلب کنید.

بنابراین برای این کار باید کل فضا را با یک سری لامپ و پروژکتورهای یک رنگ روشن کنید و برای بخش‌های دیگر از نورهای متفاوت بهره ببرید. البته باید به نوع رنگ نور هم دقت کنید تا سبب ناهماهنگی با محیط نشود. رنگ آبی برای این فضا و نورپردازی در تالار عروسی خیلی مناسب است. زیرا آبی با به وجود آوردن محیطی رمز آلود، کنجکاوی میهمانان را تحریک می‌کند، همچنین نور آن چشم را اذیت نمی‌کند و محیط مناسبی را برای رفت و آمد به وجود می‌آورد. انواع نورهای خطی در راهرو استفاده می‌شوند تا راهنمای مسیر باشند و لامپ‌های ریسه‌ای هم فضای جذابی را برای عکاسی به وجود می‌آورند.

 

لامپ های ال ای دی

در تمامی بخش‌ها و تجهیزات گفته شده، استفاده از لامپ‌های LED بهترین گزینه هستند. امروزه لامپ های ال ای دی قیمت مناسب، در تمامی رنگ‌ها و مدل‌ها موجودند، از طرفی علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و توجه به مسائل محیطی، کیفیت و عمر مفید بالایی هم دارند.

نورپردازی جشن عروسینورپردازی سالن تالار عروسی

بعد از نورپردازی کلی تالار عروسی نوبت به صحبت از تجهیزاتی است که باعث می‌شود یک جشن فراموش نشدنی بشود. این تجهیزات سبب افزایش لذت و هیجان عروسی شده و سبب افزایش مشتریان شما خواهند شد.

لیزر

از مهم‌ترین تجهیزات نورپردازی است. معمولا برای تالارها از لیزرهای فول کالر استفاده می‌شود که توانایی تولید تمامی رنگ‌ها را دارند. این لیزرها معمولا دارای میکروفون هستند تا سرعت، رنگ، انیمیشن و اشکال خود را با توجه به ریتم موزیک در حال پخش تغییر بدهند. برخی لیزرها دارای تجهیزات جانبی مثل فلاشر نیز هستند. معروف‌ترین لیزرهایی که برای عروسی استفاده می‌شوند لیزرهای چندکاناله زیکو هستند. لیزرهای چند کاناله در واقع همانند متصل کردن چندین لیزر به یکدیگر هستند و با قیمت بسیار کمتر، کار چندین لیزر را انجام می‌دهند.

 

استیج رقص عروسی

در بسیاری از تالارهای مدرن و با کلاس، یک استیج رقص مخصوص قرار دارد که معمولا عروس و داماد اولین رقصشان را آنجا انجام می‌دهند. این اسیج های ال ای دی دمای کمی تولید می‌کنند و مصرف برق بسیار کمی دارند. قیمت این استیج‌ها بسته به تعداد LEDهای موجود در هر صفحه متفاوت است. ابعاد تمامی این صفحات یک متر در یک متر است. و بر روی آن‌ها شیشه‌ای نشکن قرار گرفته که تحمل وزن بیش از 500 کیلوگرم را دارد.

خرید استیج ال ای دی

فلاشر

یکی دیگر از افکت‌های جذاب عروسی است که با کمک دستگه مه ساز می‌تواند سطح هیجان و جذابیت عروسی را به بالاترین درجه ممکن برساند.

دستگاه مه ساز

دستگاه مه ساز  یا همان بخار ساز در واقع یکی از بهترین مکمل‌ها برای دستگاه‌های رقص نور، لیزر، فلاشر و … است. توان این دستگاه باید متناسب با ساختمان مورد استفاده انتخاب شود.

دستگاه مه ساز از کجا بخریم؟

خرید دستگاه مه ساز

رقص نور

یکی دیگر از افکت‌های محبوب عروسی است که اشکال و مدل‌های بسیار متنوعی دارد.  در خصوص انواع مووینگ و رقص نور، مطلبی کامل را برایتان نوشته‌ایم : راهمنمای خرید مووینگ و رقص نور

فایر

دستگاه‌های فایر یا همان آتش سازها در واقع تجهیزاتی هستند که با کمک کپسول فایر می‌توانند به مدت 2 تا 3 دقیقه به طور مداوم شعله‌های آتش را تا ارتفاع 4 متر پرتاب کنند. افکت‌های مختلف، سطح پرتاب شعله و نوع کپسول سبب محبوبیت این شعله‌ها شده است.

گوی آینه

گوی آینه‌ای در واقع یک کره مشبک است که بر روی آن تیکه‌های آینه چسبانده شده است. این گوی‌ها به نوعی نمای جشن و پارتی هستند. قیمت این گوی‌ها بسته به شعاع آن‌ها بسیار متفاوت است.

خرید گوی آینه ای

برف سازها

یکی دیگر از افکت‌های عروسی است که به نوعی جانشین برف شادی شده است. استفاده از برف سازها سبب زیبایی مراسم عروسی خواهد شد

حباب سازها

حباب سازها یکی دیگر از افکت‌های عروسی است که به نوعی جایگزین برف ساز‌ها است. این دستگاه از محبوب‌ترین تجهیزات نورپردازی عکاسان است که با کمک آن می‌توان عکس‌های بسیار زیبایی از عروسی گرفت. همچنین حباب سازها به تنهایی می‌تواند کودکان را سرگرم کرده و سبب افزایش رضایت والدین آن‌ها از عروسی شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات نورپردازی و سیستم صوتی تالار عروسی و همچنین دریافت مشاوره‌های رایگان، با شماره 02191016169 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید