انواع بخار ساز و مه ساز

انواع دستگاه بخارساز و مه ساز

برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی و دستگاه های مه ساز با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

دستگاه تولید ابر امروزه یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های مورد استفاده در تالارهای عروسی و کنسرت‌ها است. ابری که توسط دستگاه‌های مه ساز تولید می‌شود، به علت سنگینی برای مدتی طولانی روی کف زمین ماندگار است. دستگاه‌های بخارساز در انواع مختلفی تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها می‌توانند مه را با ارتفاع‌ها و غلظت‌های متفاوت تولید کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع دستگاه تولید مه و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا شوید.

تعریف دستگاه تولید ابر

دستگاه برقی مکانیزه‌ای که مه غلیظ به شکل ابر طبیعی تولید می‌کند، دستگاه تولید ابر نام دارد. این دستگاه‌ها می‌توانند در عرض چند ثانیه تمام سالن را تبدیل به منطقه‌ای پر از مه کنند. دستگاه‌ مه ساز به راحتی قابل حمل بوده و می‌توان به وسیله آن در سالن‌های تئاتر و عروسی، مه‌های سنگین و زیبا ایجاد کرد. بسیاری از افراد به این دستگاه، دستگاه دود ساز می‌گویند که لفظی کاملا اشتباه است، چرا که این دستگاه برای تولید ابرها از هیچ مواد اشتعال زایی استفاده نمی‌کند.

کاربرد دستگاه‌های تولید ابر

دستگاه تولید ابر جزو اختراعات قدیمی است که با پیشرفت تکنولوژی ساختار آن نیز تغییر یافته است. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می‌شود که هرکدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند. به طور کلی کاربرد دستگاه مه ساز عبارت است از:

  • در سالن‌های پرورش قارچ به کمک دستگاه مه ساز پروانه‌ای رطوبت لازم ایجاد می‌شود.
  • در سالن‌های پرورش طیور و مرغداری‌ها به منظور ضد عفونی کردن و خنک کردن محیط برای کاهش استرس پرندگان از دستگاه مه‌ساز دیسکی استفاده می‌کنند.
  • در انبارهای میوه و سرد خانه‌ها به منظور جلوگیری از پژمردگی میوه‌ها و سبزیجات از دستگاه مه‌ ساز التراسونیک استفاده می‌کنند.
  • در چاپ‌ خانه‌ها به منظور تنظیم رطوبت برای جلوگیری از چسبیدن کاغذهای چاپ شده به هم از دستگاه التراسونیک استفاده می‌کنند.
  • در عروسی‌ها بر روی استیج رقص عروس و داماد، کنسرت‌ها، جشن تولدها و تئاترها به منظور ایجاد ابر‌های زیبا و رویایی از دستگاه‌های تولید ابر استفاده می‌شود.

انواع دستگاه مه ساز

نحوه کارکرد دستگاه‌های تولید ابر

دستگاه‌های تولید ابر قدیمی با استفاده از یخ خشک، ابر تولید می‌کردند. در واقع استفاده از یخ خشک برای کارکرد بعضی از دستگاه‌ها الزامی است. دستگاه تولید ابر پیشرفته‌تر به یخ خشک نیازی ندارد. این دستگاه‌ها به کمک آب، مه مورد نظر را تولید می‌کنند. در صورتی که فرد خواهان ایجاد مه غلیظ و سنگین باشد، همراه با آب از یک مایع مخصوص در دستگاه استفاده می‌کند.

به کمک این مایع مخصوص مه تولید شده غلیظ خواهد شد. دستگاه‌های ابر ساز دارای دو مخزن هستند؛ یکی از مخزن‌ها، مخزن آب دستگاه بوده و درون آن المنت قرار دارد و دیگری مورد استفاده برای مایع مخصوص است. از لحاظ سایز بندی، سایز مخزن آب بزرگ‌تر از مخزن مایع مخصوص است. در این دستگاه‌ها برای هدایت ابر به بیرون، از لوله‌های پلاستیکی که بر روی دستگاه تعبیه شده‌اند استفاده می‌کنند. در برخی از دستگاه‌ها بخار تولید شده با استفاده از ریموت از دستگاه خارج می‌شود.

خرید استیج ال ای دی

انواع دستگاه مه ساز

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه تولید ابر در انواع مختلف تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. برخی از این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که می‌توان به صورت خانگی از آن‌ها استفاده کرد. انواع دستگاه‌های ابر ساز عبارتند از:

دستگاه ابرساز لیزر دار

این دستگاه‌ در حجم بسیار کوچکی تولید شده و به راحتی قابل حمل است. معمولا از دستگاه تولید ابر لیزر دار در منازل و سالن‌های کوچک استفاده می‌کنند. مدل امروزی و پیشرفته این دستگاه به کمک آب و مایع مخصوص، ابر مورد نظر را تولید می‌کند. این نوع دستگاه در واقع تولید کننده مه سرد با حجم کم همراه با رقص نور است. هنگام استفاده از دستگاه ابر ساز لیزری دیگر نیاز به نورپردازی جداگانه برای رقص نور نیست، بلکه خود دستگاه دارای قابلیت رقص نور همراه با تولید مه است.

خرید مووینگ

دستگاه مه‌ساز حرفه‌ای

دستگاه‌های ابر ساز حرفه‌ای به وسیله ریموت قابل کنترل هستند. این دستگاه‌ها برای تولید ابر در مراسم‌های بزرگ همچون عروسی، کنسرت و جشن تولد مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی دستگاه‌های ابر ساز حرفه‌ای فاقد لیزر بوده و به همراه تولید مه رقص نور ندارند. این نوع دستگاه‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، به همین خاطر دی جی‌ها نیز می‌توانند برای رفتن به مراسم‌های مختلف آن‌ها را به راحتی با خود حمل کنند.

مه ساز پروانه‌ای

نام دیگر این دستگاه، دستگاه مه ساز دیسکی است. دستگاه مه ساز پروانه‌ای با شکستن ساختار مولکول‌های آب، مه تولید می‌کند.

مه ساز التراسونیک

این نوع مه ساز به وسیله اجزاء به خصوصی فرکانس صوتی را تغییر داده و فرکانس تغییر یافته ساختار آب را در هم می‌شکند. پس از در هم شکستن مولکول‌های آب به آن‌ها فشار زیادی اعمال می‌کنند در اثر این فشار این مولکول‌ها تبدیل به بخار شده و به صورت مه و ابر از دستگاه خارج می‌شوند.

مه پاش نازلی

در این نوع دستگاه آب به وسیله فشار زیادی که در پشت نازل به آن وارد می‌شود ، پودر خواهد شد و به صورت مه خود را نشان خواهد داد.

مزایای دستگاه ابر ساز

مزایای دستگاه ابر ساز

دستگاه تولید ابر با کاربردهایی که دارند، دارای مزایای بسیاری هستند. مزایای این دستگاه‌ها عبارتند از:

  • ایجاد لحظاتی رویایی برای عروس داماد‌ها با تولید ابر توسط دستگاه
  • جلوگیری از پژمرده شدن میوه‌ها و سبزیجات به کمک دستگاه بخارساز
  • جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها با سم‌پاشی و ضد عفونی کردن سالن‌های طیور
  • جلوگیری از فاسد شدن گوشت پس از بسته بندی
  • خنک کردن محیط‌های گرم
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی برای تولید مه

خرید پک کامل رقص نور

قیمت دستگاه ابر ساز

هنگامی که برای خرید دستگاه تولید ابر اقدام می‌کنید، با قیمت‌های متفاوتی روبرو خواهید شد. قیمت دستگاه‌های ابر ساز به عوامل مختلف وابسته است. این عوامل عبارتند از:

  • اگر جنس بدنه دستگاه و پره‌های آن ضد زنگ باشد، قیمت دستگاه افزایش می‌یابد.
  • هر چه دستگاه توان بالاتری داشته باشد، قیمت آن به نسبت بالاتر می‌رود.
  • در صورتی که دستگاه تولید ابر با آب و مایع مخصوص کار کند قیمت بالاتری دارد.
  • دستگاه‌هایی که دارای ریموت بی‌سیم هستند قیمت بالاتری دارند.
  • دستگاه‌های دارای حجم و وزن کم با توان بالا به نسبت قیمت بیشتری دارند.
  • اگر میزان پوشش دهی مه تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشد، قیمت دستگاه بالاتر خواهد بود.
  • در صورتی که دستگاه علاوه بر تولید ابر مجهز به لیزر برای رقص نور باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

خرید دستگاه‌های تولید ابر

خرید دستگاه‌های تولید ابر

قبل از خرید دستگاه تولید ابر بایستی با انواع آن‌ها و کاربردی که دارند آشنا شوید. توجه داشته باشید که دستگاهی که خریداری می‌کنید بهتر است با آب کار کند. اگر دستگاهی خریداری کنید که با یخ خشک کار کند، به محض خاموش شدن دستگاه، مه به وجود آمده از بین خواهد رفت. نکته‌ای دیگر که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد میزان توان دستگاه مه ساز است؛ بایستی دستگاهی خریداری کنید که توان آن متناسب با میزان استفاده شما از آن باشد.

نکات لازم هنگام استفاده از دستگاه مه ساز

هنگام استفاده از دستگاه تولید ابر بایستی به چندین نکته دقت کنید تا دستگاه به درستی عمل کند. این نکات عبارتند از:

  1. دستگاه‌های تولید ابر با برق کار می‌کنند، به همین خاطر باید مواظب باشید آن‌ها را در جای مرطوب قرار ندهید.
  2. بخاری که از دستگاه مه ساز خارج می‌شود، داغ است؛ بنابراین هنگام کار دستگاه نباید به دهانه آن زیاد نزدیک شوید.
  3. یخ خشکی که در دستگاه تولید مه استفاده می‌شود در صورت برخورد با دست برهنه سبب سرمازدگی دست خواهد شد؛ بنابراین هنگام استفاده از این مدل دستگاه مه ساز بایستی مواظب باشید.
  4. دراز کشیدن در میان مه ایجاد شده توسط یخ خشک سبب خفگی فرد خواهد شد.

نکات لازم هنگام استفاده از دستگاه مه ساز

سخن آخر

امروزه دستگاه تولید ابر جزو دستگاه‌های الزامی برای تولید ابر در مراسم‌ها تبدیل شده‌است. برخی از دستگاه‌های مه ساز را می‌توان از راه دور به کمک ریموت کنترل کرد. مدل امروزی این دستگاه‌ها به جای استفاده از یخ خشک به کمک آب و مایعات مخصوص ابر غلیظ تولید خواهند کرد. اگر قصد خرید دستگاه‌های تولید ابر با کیفیت و با طول عمر بالا دارید به سایت تکنواوا مراجعه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید