دستگاه مه ساز را از کجا بخریم

دستگاه مه ساز از کجا بخریم؟

  برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی و دستگاه‌های مه ساز با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

امروزه تجهیزات و ابزارهای بسیاری جهت ایجاد جذابیت بصری و شور و هیجان بیشتر در میهمانی‌ها و مجالس موثر است؛ دستگاه مه ساز یکی از این موارد است که استفاده از آن به تنهایی می‌تواند مراسم شما را خاص و به یاد ماندنی کند. در ادامه به معرفی کامل این دستگاه می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که برای خرید استیج ال ای دی  و همچنین پکیج کامل رقص نور نیز می‌توانید روی تکنوآوا حساب ویژه باز کنید.

مه ‌سازها تجهیزاتی هستند که در سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌شوند و با نام‌هایی مانند بخارساز، دودساز، ابرساز و اسموک شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها در میهمانی‌ها و مجالس باعث زیبایی دوچندان صحنه‌های رقص و نورپردازی‌ها می‌شود و در چند سال اخیر یک عضو ضروری در صحنه‌های خاص به شمار می‌رود. دستگاه مه ساز با حرارتی که ایجاد می‌کند، باعث تبدیل مایع داخل دستگاه به بخار می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد صحنه‌های جذاب و به یاد ماندنی می‌شود.

دستگاهخ مه ساز

انواع دستگاه مه ساز

دستگاه‌های مه ساز در دو نوع مه ساز معمولی و دستگاه ابر ساز وجود دارند. دستگاه‌های ابر ساز نیز خود شامل دو گروه مه سنگین با مایع مه سنگین و مه سنگین با یخ خشک می‌شوند.

این دستگاه‌ها از دو بخش اصلی تشکیل شده که شامل یک مخزن مایع بخار و یک پمپ پرتاب دود است که دریک باکس ضد آب قرار گرفته و اصطلاحا به آن سنسور آلتراسونیک گفته می‌شود. این سنسور باعث شکست مولکول‌های آب شده و در نتیجه بخار سرد تولید می‌کند.

در بعضی مدل‌ها که در نورپردازی تولد کاربرد دارند، دستگاه به ریموت کنترل وصل می‌شود تا در زمان تعیین شده دستگاه دود تولید کند و در فضا پخش کند. تفاوت انواع دستگاه مه ساز، در وجود ال ای دی و قدرت پرتاب دود است.

مدل‌هایی از دستگاه مه ساز در بازار وجود دارند که در ذیل به انواع مدل‌ها اشاره خواهیم داشت:

  • دستگاه بخار ساز عمودی 1500 وات ال ای دی دار
  • دستگاه بخار ساز 1000 وات اسپیدی
  • دستگاه بخار ساز 1500 وات
  • دستگاه بخار ساز 2000 وات
  • دستگاه بخار ساز ال ای دی
  • دستگاه بخار ساز 1200 وات
  • دستگاه بخار ساز 3000 وات
  • دستگاه بخار ساز 900 وات
  • دستگاه بخار ساز 400 وات

دستگاه بخار 1500 وات عمودی ال ای دی دار

این دستگاه 1500 وات بخار را به شکل عمودی منتشر می‌کند و جهت استفاده در فضاهای باز و سالن‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه بسیار کم مصرف بوده و هر گالن 4 لیتری مایع در حدود سه تا چهار ماه جواب می‌دهد. سرعت پمپاژ دستگاه در حدود سه متر است و به سرعت نور لیزر و افکت‌های ال ای دی را در هوا آشکار می‌کند. این دستگاه ال ای دی قرمز، سبز و آبی دارد و در زمان پمپاژ رنگ ال ای دی‌ها به صورت رندوم تغییر می‌کند.

دستگاه بخار 1200 وات

این دستگاه قبل از خروج بخار نیاز به 8 دقیقه زمان دارد تا گرم شود؛ طول پرتاب آن تا شعاع 10 متر است و خروجی 1200 وات دارد. از خصوصیات قابل توجه این مدل می‌توان به کنترل از راه دور بی سیم و دستی اشاره کرد.

دستگاه بخار 1500 وات

این دستگاه قابلیت تنظیم غلظت بخار خروجی را دارد و دارای تایمر جهت تنظیم زمان مناسب خروج بخار است. همچنین می‌توان برای معطر کردن فضا اسانس‌های مختلف به آن اضافه کرد. این دستگاه بخار سرد و کاملا بهداشتی می‌سازد و دارای ایمنی و کارایی بالا است.

دستگاه بخار ساز 400 وات

حدود 15 دقیقه زمان لازم است تا دستگاه آماده به کار شود. همچنین دارای ریموت کنترل بوده و در هر بار پمپاژ تا شعاع 1 متر مه مصنوعی تولید می‌کند.

دستگاه مه ساز 2000 وات

این دستگاه دارای 2 مخزن است که یکی از آن‌ها برای آب و دیگری برای مایع مخصوص تولید مه مصنوعی است. این دستگاه به صورت پدالی و کنترل از راه دور قابل کنترل است و یکی از زیباترین مه سازی‌ها را در بین دستگاه‌های مشابه نام برده انجام می‌دهد. جنس بدنه دستگاه آلومینیوم است و قوی‌ترین پرتاب دود را دارا است.

لازم به ذکر است دستگاه‌های ابر ساز قدیمی با یخ خشک کار می‌کنند و نیاز به یخ شکن دارند در حالی که مدل‌های جدیدتر بدون نیاز به یخ شکن و با مایع ابر ساز کار می‌کنند و مایع آن ضرری برای سلامتی نخواهد داشت.

اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌سازد؛ انتخاب و خرید هوشمندانه میان گونه‌های متفاوت این دستگاه است.

انواع دستگاه مه ساز

کدام دستگاه برای خرید بهتر است؟

همانطور که کمی پیش هم اشاره کردیم، این دستگاه انواع زیادی دارد. تنوع در وجود دستگاه‌های مه ساز خرید را برای عموم راحت‌تر کرده است؛ چرا که با توجه به سلیقه‌های متفاوت تولید شده است.
Fog machines: دستگاه Fog machine بسیار پر قدرت و حرفه‌ای است و معمولا استفاده از آن در مراسم‌های بزرگ به همراه نورپردازی، ترکیبی خاص و چشم نواز را خلق می‌کند. همچنین استفاده از آن بسیار راحت است و تنها با یک دکمه جلوه‌های متفاوتی از مه را تولید می‌کند.

Low fog machines: اگر داشتن ویژگی‌های خاص در دستگاه برایتان اولویت نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم دستگاه Low fog machines را خریداری کنید.

DJ smoke machine: دستگاه‌های DJ smoke machines حجم زیادی مه تولید می‌کنند اما نورپردازی‌ها و هر پرتو کوچکی از نور، از میان آن نمایان می‌شود.

Haze machines: این دسته از دستگاه‌های مه ساز به دلیل تولید مه با جلوه‌های خاص و متفاوت بسیار مورد استقبال عام قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های بی نظیر این دستگاه، قیمت مقرون به صرفه و ایمن بودن آن نسبت به سایر دستگاه‌های بخار ساز است؛ چرا که بخار خارج شده از آن برای انسان مضر نخواهد بود.

مواد شیمیایی مصرفی در دستگاه بخار ساز

غالبا مواد شیمیایی که در تولید مه مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع زیادی دارند و با توجه به دستگاه‌ها متغیر خواهند بود.
تعدادی از دستگاه‌های مه ساز با گرید دارویی، گلیکول و آب کار می‌کنند؛ اما گاها روغن را نیز جایگزین آب می‌کنند که در این صورت بخار خارج شده تراکم بیشتری خواهد داشت و دمای بالاتری را متحمل می‌شود.
برخی دیگر از دستگاه‌ها از یخ خشک و یا نیتروژن مایع برای تولید مه غلیظ استفاده می‌کنند. البته در برخی موارد مایعات شیمیایی بی ضرر را هم به ترکیبات مصرفی اضافه می‌کنند.

مزایای دستگاه بخار ساز

  • باعث از بین بردن ویروس و باکتری‌ها می‌شود.
  • رطوبت مورد نیاز محیط را بدون افزایش دما تامین می‌کند.
  • ایمن است و خطر سوختگی ندارد.
  • بسیار کم مصرف و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است.
  • صدایی تولید نمی‌کند.

تفاوت‌ دستگاه‌های مه ساز

دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مه ساز قدیمی و جدید دارای دو تفاوت اصلی هستند که می‌تواند آن‌ها را از لحاظ ظاهری و فیزیکی از یکدیگر متمایز کند:

  • دستگاه‌های ابر ساز قدیمی بدنه فلزی دارند اما مدل‌های جدیدتر بدنه چوبی دارند که اصطلاحا به هارد کیس شناخته می‌شوند.
  • دستگاه‌های مه سنگین جدید، ساختار فیزیکی پیچیده‌تری نسبت به دستگاه‌های مه سنگین قدیمی دارند و متشکل از چند قطعه الکترونیکی هستند. این قطعات شامل ترموستات، هیتر، منبع تغذیه، ترانس، پیزو الکتریک، فن برد الکتریک و پمپ است.

کاربرد دستگاه مه ساز

ترکیب دود حاصل از دستگاه مه ساز با رقص نورها، مووینگ‌ها، افکت‌ها و لیزرشوها از بهترین تجهیزات نورپردازی مجالس محسوب می‌شود.
اگر بخواهیم با کاربردهای بیشتر دستگاه مه ساز آشنا شویم می‌توان به استفاده در تالارهای عروسی و هنگام رقص عروس و داماد اشاره کرد؛ همچنین کاربرد آن در کنسرت‌ها و اجراها جهت ایجاد یک جلوه خاص به صحنه است که در حال حاضر استفاده از آن بسیار مرسوم شده است. در برخی از برنامه‌های تلویزیونی نیز جهت ایجاد حالت ابری در قسمت پایین تصویر استفاده می‌شود.

همزمان با دستگاه مه ساز می‌توانید از مووینگ، رقص نور، استیج ال ای دی (استیج رقص)، بلک لایت و … نیز استفاده کنید تا مهمانی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

کاربرد دستگاه مه ساز

سخن آخر

و در انتها اگر قصد خرید دستگاه مه ساز در سریع‌ترین زمان ممکن و با قیمت مناسب را دارید، تکنو آوا در کنار شماست تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید و خاطره زیبایی در مراسم و میهمانی‌های خود رقم بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید