نورپردازی نمای هتل

نورپردازی هتل

نورپردازی در هتل

برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی هتل با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

نورپردازی هتل می‌تواند یک عامل جذاب برای گردشگران باشد و اتفاقا هتل را به یک نماد شهری تبدیل کند. زیرا در شهرهای بزرگ نورپردازی و زیبایی ساختمان است که از دور می‌درخشد. اگر شما گران‌ترین وسایل را استفاده کنید و بهترین دکوراسیون داخلی را هم به کار ببرید، ولی نورپردازی‌تان مناسب نباشد، همه زحمات شما هدر می‌روند. در واقع نورپردازی حرفه ای در هتل است که می‌تواند این اشیا را به درستی در معرض دید دیگران قرار دهد و احساس امنیت و آرامش را در میان میهمانان به وجود آورد.

اما طراحی نورپردازی برای هتل کار بسیار تخصصی است و اگر اصولی صورت نگیرد منجر به دوباره کاری و هزینه‌های مجدد می‌شود، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که با شماره 02191016169 تماس بگیرید تا کارشناسان تکنوآوا به طور رایگان شما را راهنمایی کنند. تیم ما سابقه درخشانی در نصب نورپردازی و سیستم صوتی هتل، صوتی مراکز درمانی، کافه و رستوارن و… دارند و بهترین‌ها را برایتان رقم می‌زنند.

 ما نیز در این مطلب از وبلاگ تکنوآوا قصد داریم نکاتی را درباره  طراحی بهترین نورپردازی در هتل ها با شما به اشتراک بگذاریم و بگوییم که چطور مکانی محبوب و خاطره‌ساز را پدید آورید.

نورپردازی نمای هتل

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید، زیرا نمای بیرونی هتل نقش زیادی در تبلیغات و برندینگ آن دارد. معمولا همه افراد ابتدا یک هتل را با تجسم کردن نمای بیرونی آن به یاد می‌آورند و همچنین یک ساختمان زیبا می‌تواند حتی به نماد یک شهر هم تبدیل شود. از طرفی نورپردازی ساختمان هتل باید به گونه‌ای باشد که مردم بیرون و گردشگران ترغیب شوند تا برای رزرو اتاق یا استفاده از خدماتی مثل رستوران، کافه، استخر و فروشگاه، وارد هتل شوند.

نورپردازی بیرون هتل فقط جنبه‌ی زیبایی ندارد بلکه به افراد کمک می‌کند که هتل را از راه دور ببینند و مسیر رسیدن به آن را برایشان مشخص می‌کند. البته فقط بحث ساختمان مطرح نیست، شما باید به پیاده‌رو و فضای سبز اطراف هم دقت کنید و به فکر نور آنجا هم باشید. هنگام شب روشنایی هتل و تاریکی اطراف جلوه‌های جذابی را پدید می‌آورند و همین زیبایی می‌تواند به حدی باشد که افراد دلشان بخواهد دقایقی را در فضای سبز و در زیر روشنایی جذاب آن باشند و نهایتا برای صرف وعده‌ای خوشمزه وارد این هتل زیبا شوند.

نورپردازی پارکینگ هتل هم اهمیت زیادی دارد و اگر به درستی صورت نگیرد، منجر به حوادث جانی و مالی زیادی می‌شود. بنابراین در ورودی و بخش‌های مختلف پارکینگ، از انواع لامپ‌های دیواری و کف زمین استفاده کنید تا مسافران دچار سردرگمی نشوند و راه را سریع‌تر پیدا کنند.

نورپردازی لابی هتلنورپردازی لابی هتل

با نورپردازی صحیح برای خارج از ساختمان، شما نیمه راه را رفته‌اید و توانسته‌اید با یک کار حرفه‌ای میهمان‌های زیادی را به داخل هدایت کنید. حال نوبت به ادامه کار می‌رسد و لابی اولین جاییست که افراد وارد آن می‌شوند. نورپردازی لابی هتل، دکوراسیون، بلندگوهای سقفی باکیفیت و … همگی باید به قدری چشمگیر و زیبا باشند که کیفیت نور و صدای موسیقی هیچ وقت از خاطر میهمانان پاک نشود. ابتدا در اینجا باید از یک نورپردازی عمومی استفاده کنید که تمام فضا را پوشش دهد و روشن کند.

روشنی فضا باید به گونه‌ای باشد که افرادی که از بیرون می‌آیند تغییر شدت نور را سریع درک کنند و در عین حال حس ناهمگونی در آنها ایجاد نشود. تنظیم شدت نور داخل باعث می‌شود افراد راحت‌تر در مجموعه حرکت کنند، یکدیگر را ببینند و کارمندان پذیرش کار خودشان را انجام دهند. در هنگام نورپردازی در لابی هتل تاکید درستی بر میز پذیرش هم داشته باشد باشید تا افراد پس از ورودشان به دنبال این بخش نگردند و کاملا مشخص باشد. این روشنایی باید حس استقبال و صمیمیت القا کند، بنابراین نورهای غیرمستقیم و گرم بهترین گزینه‌ها هستند.

بنابراین در این بخش و در راهروهای هتل، نورپردازی تاکیدی بسیار کاربردی است. یعنی شما به صورت عمدی یک بخشی را مثل پذیرش، تابلو یا دکور را نورانی‌تر می‌کنید. به علاوه اگر بخواهید هر قسمت را از قسمت دیگر جدا کنید، باید از این نورپردازی بهره ببرید. مثلا اگر بخواهید تغییر راهرو، شروع آسانسور و ورودی‌های مختلف را به میهمانان نشان دهید. برای این کار چراغ‌های تزئینی مناسب هستند تا با زیبایی بصری در راهنمایی افراد موثر باشند.

انواع چراغ های دیوارکوب و چراغ های خطی برای لابی و راهروها مفیدند، زیرا مسیر را به خوبی مشخص می‌کنند و لوازم تزئینی را بهتر نشان می‌دهند. در راهروهای طولانی باید نور طوری تعبیه شود که از حس طولانی بودن آن بکاهد و افراد حواسشان پرت شود و فکر کنند که خیلی سریع به اتاق یا بخش‌های دیگر رسیده‌اند.

به طور کلی نورپردازی در لابی هتل ها باید به گونه‌ای صورت بگیرد که حس اطمینان و آرامش را القا کند و مسافر با ورود به آنجا آرام شود نه این که به او حس تشویش و عدم امنیت دست بدهد. همچنین برای این کار حتما باید نور شب و روز متغیر باشد، یعنی در روز نور باید حس انرژی و سرزندگی به افراد بدهد تا صبحشان را سرزنده شروع کنند. از طرفی هنگام شب، نور حس آسودگی و آرامش خاطر را به وجود آورد.

نورپردازی اتاق هتل

طراحی این بخش را اول باید از درب اتاق شروع کنید و با استفاده از نورپردازی تاکیدی یا خطی، محل قفل و کارت اتاق را نمایان سازید تا کاملا در توجه میهمانان باشد و مشکلی برای باز کردن درب نداشته باشند. اتاق و سوئیت مکان‌هایی هستند که افراد بعد از مسافرت‌های طولانی دلشان می‌خواهد در محیطی ایده‌آل ساعات زیادی را در آنها بگذرانند. بنابراین طراحان از بهترین بلندگوهای بلوتوثی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم دکوری، رنگ و نور، استفاده می‌کنند تا این فضای لذت‌بخش را برای میهمانان به وجود آورند.

دکوراسیون و نورپردازی اتاق باید حس حفظ حریم خصوصی و امنیت را در افراد ایجاد کند. همچنین باید کاملا انعطاف‌پذیر باشد، یعنی مثلا شاید یک نفر فضای پر نور را دوست داشته باشد و فردی دیگر نور کم و ملایم را ترجیح بدهد. بنابراین در نورپردازی اتاق هتل ها حتما از انواع لامپ‌ها استفاده کنید و مطمئن شوید برای مطالعه، استراحت، تلویزیون تماشا کردن و گفتگو مناسب هستند. البته باید به فکر حمام هم باشید زیرا امروزه اکثر هتل‌های شیک و مجهز اهمیت زیادی به این قسمت می‌دهند و با فراهم کردن انواع بلندگوهای ضد آب، لوازم دکوری و نورهای جذاب، فضایی آرامش بخش را برای میهمانان خود پدید می‌آورند.

نورپردازی رستوران و کافه هتلنورپردازی فروشگاه هتل

یکی از مهم‌ترین و پر سودترین بخش‌های ‌هتل، کافه و رستوران آن هستند و همواره میهمانان یا افراد دیگر برای برگزاری جشن‌ها، قرارهای دوستانه، قرارهای کاری و صرف وعده‌های غذایی، به رستوران می‌آیند. بنابراین نورپردازی کافه و رستوران هتل به اندازه اتاق‌ها و لابی اهمیت دارد. ابتدا باید به ساعات شبانه‌روز دقت کنید، صبحانه پرانرژی‌ترین بخش روز است و مشتریان می‌خواهند که یک صبحانه مقوی بخورند و سرزنده باشند. در این زمان رستوران و کافه خیلی پر جنب و جوش هستند، بنابراین فضایی روشن را به وجود ‌آورید، پرده‌ها را کنار بزنید و از نور طبیعی و آفتاب بهره ببرید. ناهار هم به همین منوال است، شاید فقط کمی به حس آرامش بیشتر نیاز باشد.

اما از غروب و تاریکی هوا به بعد، نورپردازی رستوران هتل کاملا متفاوت می‌شود، افرادی که برای شام به رستوران می‌آیند اکثرا همان‌هایی هستند که روزی پرکار را گذارنده و دلشان فقط آرامش می‌خواهد. یا افرادی هستند که غروب با دوستانشان دور هم جمع شده‌اند تا به دور از هیاهوی شهر، با گوش دادن به آهنگ مناسب برای کافه و نوشیدن بهترین نوشیدنی‌ها، لحظات خوشی را برای خودشان رقم بزنند. بنابراین شدت روشنایی را کم کنید و نورهای ملایم و آرامش بخش به کار ببرید.

البته در بخش ورودی، نورپردازی باید طوری باشد که افراد بدون مشکل وارد شوند و میز مورد نظرشان را انتخاب کنند. همچنین نورپردازی رستوران هتل باید به گونه‌ای باشد که گارسون‌ها بتوانند سفارش بگیرند، میزها را مرتب کنند و سفارش‌ها را تحویل دهند. اگر تابلو، مجسمه و فواره آب دارید، می‌توانید برای نمایش بهتر آنها از نورهای تزئینی و تاکیدی بهره ببرید.

همچنین جهت به وجود آوردن فضایی رمانتیک توسط نورپردازی هتل می‌توانید محیط اطراف را تیره‌تر کرده و با نور تاکیدی، بالای میزها را روشن‌تر کنید. گفته می‌شود سیستم صوتی و نورپردازی کافه، از عواملی هستند که باعث می‌شوند مشتریان دلشان بخواهد بیشتر در آنجا بمانند و بنابراین غذا یا نوشیدنی بیشتری سفارش می‌دهند. پس از این بخش غافل نشوید و هنگام برنامه‌ریزی برای نورپردازی هتل، توجه ویژه‌ای به رستوران داشته باشید.

نورپردازی برای استخر و باشگاه هتل

در باشگاه باید نور عمومی خوبی استفاده شود تا همه جا روشن باشد و ورزشکاران بدون هیچ صدمه‌ای به ورزش خود برسند. همچنین بر روی مانیتور دستگاه‌ها نور نباید بازتاب پیدا کند تا افراد بتوانند خیلی راحت سرعت و کیلومتر خودشان را بخوانند. البته برای اتاق‌های ماساژ و سالن اسپا، نورپردازی هتل باید ملایم‌تر باشد تا حس آرامش را بهتر منتقل کند. در این بخش‌ها نورهای تاکیدی و تزئینی هم محیطی جذاب را پدید می‌آورند.

در نورپردازی استخر هتل مانند باشگاه، نور باید به گونه‌ای باشد که سالن را روشن کند و غرق نجات‌ها و مربی‌ها همه‌ی ورزشکاران را زیر نظر داشته باشند. همچنین نباید نور سقف بر روی آب منعکش شود و موجب آزار چشم گردد. در بخش سونا و جکوزی هم استفاده از نور ملایم‌تری پیشنهاد می‌شود.

نورپردازی در فروشگاه هتل

با توجه به بزرگی و مساحت هتل، فروشگاه می‌تواند در یک یا چندین طبقه ساخته شود. ولی به طور کلی فضای رفت و آمد و خارج از مغازه‌ها، می‌بایست کاملا روشن باشد و حس انرژی بخشی را القا کند تا افراد ترغیب به خرید شوند. اگر نورپردازی مناسبی صورت نگیرد، مشتریان حس و حال خودشان را از دست می‌دهند، کسل می‌شوند و نهایتا به خاطر خستگی آنجا را سریع ترک می‌کنند. نور ویترین مغازه‌ها می‌تواند از نوع تاکیدی باشد تا از فاصله‌ی دورتری اشیا داخل و نوع آنها را مشخص سازد.

نورپردازی تالار و سالن کنفرانس هتل

تالار و سالن کنفرانس هر هتل می تواند یکی از پولسازترین بخش‌های آن باشد. تالارهای مجللی که در یک هتل وجود دارد، علاوه بر دکوراسیون خوب و مبلمان خوب، به دو مورد اساسی نیز دارد، سیستم صوتی خوب و نورپردازی خوب! اسپیکر در سیستم صوتی تالار باید بییس دار باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اغلب، در این تالارها از باند اکتیو یا پسیو استفاده می شود و در سیستم صوتی اتاق کنفرانس، از باند سقفی استفاده می‌شود.

اما برای تالار، تنها نورپردازی توسط لامپ‌ها کافی نیست و قطعا بدون استفاده از خرید دستگاه مه ساز برای عروسی، انواع مووینگ، پک کامل رقص نور، بلک لایت و استیج ال ای دی، نمی‌توان انتظار برگزاری مراسم باشکوه و بی‌نقص را در تالار داشت.

شما می‌توانید نه تنها خرید و نصب سیستم صوتی تالار هتل خود را به تکنوآوا بسپارید بلکه خرید انواع دستگاه نورپردازی میهمانی را نیز از تکنوآوا انجام دهید. کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

هنگام نورپردازی در هتل به این نکات توجه کنید:نورپردازی هتل

  • تجهیزات نورپردازی هتل گران هستند و برای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر همان ابتدای کار حتما با متخصصان مشورت نمایید و از با دوام‌ترین لامپ‌ها و سیم کشی‌ها استفاده کنید.
  • هنگام نصب لامپ در هتل، به نوع معماری و سبک هتل دقت کنید. نورپردازی حتما باید در راستای دکوراسیون هتل باشد، وگرنه حس تضاد و ناهماهنگی را القا می‌کند.
  • در مکان‌های مختلف مثل سرویس بهداشتی، کلیدهای سنسوردار قرار دهید تا افراد مجبور نباشند به دنبال کلید بگردند.
  • از لامپ‌هایLED استفاده کنید. لامپ های ال ای دی قیمت مناسب، در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند و عمر مفید بالایی هم دارند.
  • لوازم نورپردازی نباید در معرض دید باشند و زیبایی بصری محیط را خراب کنند.
  • از به کار بردن نورهای رنگی رنگی مثل، سبز، قرمز و … بپرهیزید و آنها را برای تنوع استفاده نکنید. زیرا تاثیر منفی بر حس و حال افراد دارند. البته این رنگ‌ها در نورپردازی تاکیدی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت نورپردازی در هتل و تجهیزات آن، با شماره ‏02191016169 ‏تماس بگیرید تا مشاوران تکنواوا شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید