خرید اسپیکر سقفی

خرید اسپیکر سقفی و شناخت انواع آن

برای دریافت اسپیکر سقفی با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

به منظور پخش صدا در ادارات، بانک‌ها، مدرسه‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ از اسپیکر سقفی استفاده می‌کنند. به کمک اسپیکرهای سقفی صدا در تمامی مجموعه به راحتی پخش شده و همه افراد حاضر می‌توانند آن را بشنوند. این اسپیکرها در انواع مختلف با توان‌های متفاوت به فروش می‌رسند. هنگام خرید اسپیکر سقفی بایستی ابتدا انواع آن‌ و کاربردی که دارد را بشناسید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا با تمامی نکات لازم در زمینه خرید اسپیکرهای سقفی آشنا شوید.

خرید اسپیکر سقفی

امروزه در خانه‌ها و مجتمع‌های هوشمند استفاده از اسپیکرهای سقفی بسیار بالا رفته است. این اسپیکرها را بر اساس عملکرد و نحوه نصب دسته بندی می‌کنند. برای خرید اسپیکر سقفی بهتر است ابتدا انواع آن را بشناسید.

انواع اسپیکر‌های سقفی عبارتند از:

اسپیکر سقفی توکار

اسپیکرهای سقفی توکار از جمله اسپیکرهایی هستند که در داخل سقف نصب می‌شوند. روی این اسپیکرها یک توری نصب شده‌است که وظیفه آن نگهداری از بلندگوهای اسپیکر است. اگر می‌خواهید اسپیکری که خریداری می‌کنید به زیبایی محیط آسیبی وارد نکند، بهترین گزینه خرید اسپیکر سقفی توکار است. برای نصب این نوع اسپیکر تمامی کابل‌های مورد نیاز در داخل سقف قرار می‌گیرند، به همین خاطر کابل‌ها به زیبایی محیط مورد نظر لطمه وارد نمی‌کنند.
همانطور که از نام این اسپیکر پیداست، بایستی آن را داخل سقف نصب کرد؛ برای این کار سقف را برش داده و داخل آن حفره‌ای به اندازه اسپیکر مورد نظر ایجاد خواهند کرد. توجه داشته باشید در صورتی که اسپیکر را در محیط نمناک همانند استخرها استفاده کردید حتما قبل از نصب، باند سقفی ضد آب را برای محل در نظر بگیرید.

خرید اسپیکر سقفی

اسپیکر سقفی فول رنج

اسپیکرهایی که در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در تقسیم بندی آن‌ها را جزء اسپیکرهای فول رنج به حساب می‌آورند.

اسپیکر سقفی تووی

میزان پخش صدا در ورزشگاه‌ها و سالن‌های همایش بسیار مهم است، به همین خاطر لازم است برای این محیط‌ها اسپیکر سقفی تووی خریداری و نصب شود. اسپیکرهای تووی دارای کیفیت پخش بالا با صدای رسا هستند.

اسپیکر سقفی روکار

خرید اسپیکر سقفی روکار در زمانی که سقف ساختمان یا سقف کاذب آن آماده شده‌است، بسیار مناسب است. نصب این اسپیکرها نیاز به برش سقف ندارد؛ بنابراین می‌توان آن‌ها را به راحتی به کمک پیچ و مهره نصب کرد.

اسپیکر سقفی بلوتوثی

اگر شما تمایلی به کابل کشی برای نصب اسپیکرهای سقفی ندارید می‌توانید نوع بلوتوثی آن را خریداری کنید. برای نصب این نوع اسپیکر نیازی به کابل کشی نبوده و فقط کافی است که اسپیکر را به همراه یک امپلی فایر بر روی سقف نصب کنید.

خرید اسپیکر سقفی بر اساس عملکرد

اولین نکته‌ای که هنگام خرید اسپیکر سقفی باید به آن توجه کنید میزان قدرت اسپیکر است. شما بایستی اسپیکری خریداری کنید که قدرت آن متناسب با انتظار شما باشد. اسپیکرهای سقفی بر اساس عملکردی که دارند در دو دسته اهمی و ولتی قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید تعداد کمی اسپیکر را دارید بهتر است اسپیکر سقفی با امپلی فایر اهمی را انتخاب کنید، چراکه اسپیکرهای اهمی پخش صدای بهتری دارند.
عامل دیگر که بر روی عملکرد و میزان توان اسپیکر تاثیر می‌گذارد، ترانس مچینگ اسپیکر سقفی است. در صورتی که سیم پیچی داخلی ترانس مچینگ‌ها از مس خالص‌تری باشد میزان توان اسپیکر بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که ابعاد ترانس مچینگ نیز تاثیر فراوانی بر روی توان اسپیکر می‌گذارد، در واقع هر چه ابعاد ترانس مچینگ بیشتر باشد توان اسپیکر نیز بالاتر است.

کاربرد بلندگو سقفی در انواع سیستم‌های صوتی:

 

نکات مورد توجه هنگام خرید اسپیکر

هنگام خرید اسپیکر سقفی برای این که انتخاب درستی داشته باشید بایستی به نکات زیر توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  1. در صورتی که اسپیکر سقفی را برای مکان‌های مرطوب همچون استخر و آشپزخانه می‌خواهید، بایستی اسپیکری خریداری کنید که ضد آب باشد.
  2. هنگام خرید اسپیکر به اندازه باندها که در سایزهای ۳ تا ۸ اینچ در بازار موجود هستند، دقت کنید.
  3. اسپیکرها در دو شکل مربعی و دایره‌ای به فروش می‌رسند؛ بنابراین با توجه به سلیقه خود و نوع سقف اسپیکر با طرح دلخواه را خریداری کنید.
  4. اگر صدایی با تعادل بالا و عمق زیاد می‌خواهید، اسپیکری خریداری کنید که دارای فرکانس بالا است.
  5. قبل از خرید در زمینه انواع اسپیکرهای سقفی اطلاعات کسب کنید.

مزایای خرید انواع اسپیکر سقفی

مزایای خرید انواع اسپیکر سقفی

با پیشرفت تکنولوژی، اسپیکرها از ساختار قدیمی خود فاصله گرفته و با امکانات بهتر امروزه در بازار به فروش می‌رسند. اسپیکرهای سقفی نسل جدید دارای مزایای بی‌شماری بوده و مشتری‌های فراوانی را جذب خود کرده‌اند. مزایا خرید اسپیکر سقفی عبارتند از:

  • هزینه خریداری و نصب اسپیکرهای سقفی نسبت به کاربردی که دارند بسیار به صرفه بوده و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، اسپیکری مناسب خریداری کنید.
  • می‌توانید با خرید اسپیکرهای سقفی توکار یا بلوتوثی، محل مورد نظر خود را بدون نمایان بودن کابل کشی همچنان زیبا نگه دارید.
  • اسپیکرهای سقفی بر خلاف بلندگوهای قدیمی از برق اصلی استفاده نخواهند کرد؛ بنابراین از نظر مکانی هیچ گونه محدودیت نصبی نداشته و می‌توان در هر مکانی که تمایل دارید آن‌ها را نصب کنید.
  • برای نصب اسپیکرهای سقفی نیازی به کابل‌کشی در کف ساختمان و دیوارها نیست؛ بنابراین هیچ فضای اضافی توسط این اسپیکرها اشغال نخواهد شد.

مشخصات اسپیکر سقفی

مشخصات کلی اسپیکرهای سقفی به دو دسته مشخصات ظاهری و مشخصات فنی تقسیم بندی می‌شوند. که به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

مشخصات فنی اسپیکر سقفی

مشخصات فنی مربوط به توان و کارکرد اسپیکر است. این مشخصات عبارتند از:

  • اسپیکرهای دارای امپلی فایر ولتی دارای ترانس پچینگ با ولتاژ‌های مختلف هستند.
  • در مدل‌های گوناگون این نوع اسپیکر، فشار صوتی از ۸۰ تا ۹۰ دسی بل وجود دارد.
  • میزان توان خروجی به نسبت بالایی دارند.
  • با توجه به نیاز خریدار، اسپیکرها فرکانس کاری مختلفی دارند.
  • امپلی فایر اسپیکر در دو نوع اهمی و ولتی وجود دارد.

مشخصات ظاهری اسپیکر سقفی

مشخصات مربوط به ظاهر و ساختار اسپیکرهای سقفی عبارتند از:

  • برای اتصال راحت اسپیکر، همراه آن یک گیره فنری وجود دارد.
  • قاب دور اسپیکر دارای قابلیت رنگ‌ پذیری است.
  • برای اتصال آسان، اسپیکر سقفی دارای ترمینال است.
  • در صورت نصب روکار، اسپیکرها دارای قابلیت پیچ شدن هستند.

قیمت اسپیکر سقفی

هنگام خرید اسپیکر سقفی پس از بررسی کیفیت موردی که به آن توجه می‌شود، میزان قیمت اسپیکر است. قیمت اسپیکرهای سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کل این نوع اسپیکرها قیمت به صرفه‌ای دارند. عوامل تاثیر گذار بر قیمت اسپیکرهای سقفی عبارتند از:

  • یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی قیمت اسپیکرها، برند آن‌ها است. این محصول در انواع برندهای مختلف به فروش می‌رسد که هر کدام از برندها دارای قیمت متفاوتی هستند.
  • عامل تاثیر گذار دیگر میزان توان اسپیکر سقفی است؛ هرچه میزان توان اسپیکر بالاتر باشد مطمئنا قیمت بالاتری نیز دارد.
  • هر چه تعداد بلندگوهای داخلی اسپیکر بیشتر باشد قیمت به نسبت بالاتر می‌رود.
  • جنس بدنه اسپیکر عامل مهم دیگر بر روی میزان قیمت است، در صورتی که جنس بدنه ضد ضربه بوده و مقاومت بالاتری داشته باشد، قیمت اسپیکر افزایش می‌یابد.

قیمت اسپیکر سقفی

سخن آخر | خرید اسپیکر سقفی

اسپیکرهای سقفی به دلیل نصب آسان و تنوعی ساختاری که دارند، دارای طرفداران زیادی هستند. اسپیکرها بیشتر به صورت توکار نصب خواهند شد، به همین خاطر هنگام ساخت سقف کاذب یا موقع ساخت ساختمان، آن‌ها را به راحتی نصب می‌کنند. شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی این نوع اسپیکر را در توان‌های گوناگون و با طرح‌های متنوع تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. اگر قصد خرید این محصول را دارید، بایستی به تمامی نکات در زمینه کاربرد و توانایی اسپیکرهای سقفی توجه داشته باشید. برای خرید اسپیکر سقفی و آشنایی در مورد انواع آن می‌توانید به سایت تکنوآوا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید