خرید بلک لایت (black light)

خرید بلک لایت

برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی و بلک لایت با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

خرید بلک لایت و استفاده از آن در اغلب مهمانی‌ها بسیار دیده شده است. لامپ‌های بلک لایت (Black Light) از انواع لامپ‌های شب رنگ هستند که ظاهری شبیه لامپ‌های رشته‌ای، مهتابی و فلورسنت دارند. اما کاربرد آن‌ها کاملاً متفاوت از لامپ‌های دیگر است. لامپ‌های بلک لایت در واقع یک منبع درخشان در تاریکی به حساب می‌آید، زیرا موجب درخشان شدن ناخن‌ها، دندان‌ها و برخی از لباس‌ها در تاریکی می‌شود.

استفاده از این نوع لامپ‌ها در موزه‌های علمی، تفریحی، نمایش‌ها، مهمانی‌ها، رستوران‌ها و غیره بسیار است.

بلک لایت ها، کاربرد گسترده ای در میهمانی های خاص دارند. در صورتی که می‌خواهید یک میهمانی خاص داشته باشید باید از برخی ابزارهای خاص استفاده کنید. مانند پک کامل رقص نور شامل انواع مووینگ، استیج رقص (استیج ال ای دی)، دستگاه مه ساز و …

شاید به این موضوع نیز علاقمند باشید: راهنمای خرید مووینگ.

البته نور بلک لایت موجب روشنایی محیط نمی‌شود، اما ویژگی‌های این لامپ‌ها باعث درخشان شدن برخی از اجسام خواهد شد. در واقع نور بلک لایت، طیف خاصی از نور فرابنفش را داشته که در زمان تابیده شدن به برخی از اجسامی که در ساختار خود فسفر دارند، موجب روشنایی آن‌ها می‌شوند. در ادامه بیشتر در رابطه با بلک لایت و ویژگی‌های آن توضیح داده می‌شود تا علاقمندان بتوانند اطلاعات کافی در این رابطه بدست آورند.

بلک لایت را چه کسی کشف کرد؟

بلک لایت برای اولین بار در سال 1935 توسط فردی به نام ویلیام اچ. بایلر اختراع شد که در طول جنگ جهانی دوم خرید بلک لایت، در صنایع مختلفی و برای مقاصد متنوع مورد استفاده قرار گرفت. بایلر علاوه بر بلک لایت، اختراعات بسیار دیگری در زمینه مواد شب‌تاب و نورافشان داشته است. او در سال 1927 تحصیلات خود را در رشته شیمی فیزیک به پایان رسانده و در سال 1937 مدرک دکترای خود را از دانشگاه میزوری دریافت کرد.
پس از دریافت مدرک دکترا، بایلر به عنوان یک دانشمند تحقیقاتی برای شرکت جنرال الکتریک فعالیت خود را آغاز کرده و مشغول به کار شد. بعد از دو سال کار کردن در این شرکت، ویلیام بایلر در شرکت رادیوم ایالات متحده آمریکا به سمت مدیر تحقیقاتی منصوب شده و شروع به کار کرد. در این شرکت بود که بایلر اکثر اختراعات خود را به ثبت رساند.

بلک لایت را چه کسی کشف کرد؟

چگونگی ساختار بلک لایت

بلک لایت یا همان لامپ سیاه، به طیفی از نورهای بنفش گفته می‌شود که مشاهده این نورها با چشم غیرمسلح امکان‌پذیر نخواهد بود. زمانی که این طیف نوری به اجسام حاوی فسفر تابیده می‌شود، این اجسام درخشان‌تر به نظر می‌رسد. به طور کلی لامپ‌های مهتابی و رشته‌ای دارای یک لایه درونی هستند. این لایه درونی با جیوه ترکیب شده است که همین امر از انتشار نور فرابنفش جلوگیری می‌کند. این نوع از لایه‌های درونی در بلک لایت‌ها استفاده نمی‌شوند و در تولید این لامپ‌ها از گاز جیوه استفاده خواهد شد. نور فرابنفش تابیده شده، به وسیله مواد حاوی فسفر جذب می‌شود. در نتیجه مواد فسفردار مانند مواد سفید موجود در لامپ‌ها عمل کرده و موجب می‌شود تا نور فرابنفش به نور مرئی تبدیل گردد.

چگونگی عملکرد بلک لایت

انواع مختلفی برای خرید بلک لایت وجود دارد. بلک لایت‌هایی که ظاهری مشابه لامپ مهتابی دارند، از لوله‌های توخالی شفاف ساخته شده‌اند. در دو انتهای این لوله توخالی، الکترود وجود داشته و درون آن میزان کمی بخار جیوه است. زمانی که ولتاژ وارد این لوله‌ می‌شود با بخارهای جیوه موجود در آن برخورد کرده و موجب برانگیخته شدن اتم‌های جیوه خواهد شد. این اتم‌ها از یک مدار به مدار بالاتر می‌روند اما این برانگیختگی همیشگی نخواهد بود. زمانی که اتم‌ها به مدارهای پایینی برمی‌گردند، مقداری از انرژی خود را که در زمان بالا رفتن بدست آورده‌اند، به شکل فوتون‌های طول موجی آزاد خواهند کرد. این طول موج آزاد شده در اتم‌های جیوه همان اشعه فرابنفش است.
اشعه فرابنفش برای بدن انسان ضرر دارد و به همین دلیل است که در لامپ‌های مهتابی و فلورسنت که دارای جیوه در داخل خود هستند، مقداری ماده سفید رنگ استفاده می‌شود تا از تابش این اشعه جلوگیری کند. این ماده اشعه فرابنفش را جذب کرده و به نور مرئی تبدیل می‌کند. در لامپ‌های بلک لایت اما این ماده سفید رنگ وجود نداشته و به جای آن از ماده سیاه رنگی استفاده می‌شود.

کاربرد بلک لایت

کاربرد خرید بلک لایت

در ادامه بحث خرید بلک لایت، به انواع کاربردهای آن اشاره خواهد شد؛

خرید بلک لایت برای مهمانی‌ها

جذابیت دیداری رنگ‌های تولیدی بلک لایک، علی‌الخصوص اینکه این رنگ‌ها در نور طبیعی متفاوت دیده می‌شوند، موجب شده تا استفاده از بلک لایت در تزئین لباس‌ها، خوراکی‌ها با رنگ بلک لایت خوراکی به جذابیت مهمانی بیافزاید. همانطور که گفته شد، رنگ خوراکی بلک لایت نیز وجود داشته و می‌توان آن را در پخت انواع شیرینی و کیک و دیگر انواع خوراکی مورد استفاده قرار داد.

خرید بلک لایت برای تبلیغات

نورهای فرابنفش و UV کاربردهای صنعتی و تبلیغاتی بسیاری دارند. برای جذابیت بیشتر و بهتر دیده شدن تبلیغات، می‌توان از بلک لایت در پرینت‌های دیجیتالی استفاده کرد. همچنین استفاده از بلک لایت موجب می‌شود تا عملکرد مواد پرینت نیز بهبود یابد. همچنین این نوع لامپ‌ها به دلیل مصرف پایین انرژی و اندازه کوچکی که دارند در نمایشگرهای بزرگ مانند استادیوم‌های ورزشی و چراغ‌های راهنمایی خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای تبلیغات لیزری در آسمان می‌توان از محصولات لیزر نوشتاری و … نیز استفاده نمود.

 تشخیص جعل اسکناس و مدرک با بلک لایت

با خرید بلک لایت می‌توان انواع پول‌های تقلبی و مدارک جعلی را تشخیص داد. این نوع نور می‌تواند تغییرات موجود در جعل اسناد و مدارک را به خوبی نشان دهد. برای تشخیص جعل آثار هنری نیز می‌توان از لامپ‌های بلک لایت استفاده کرد. به طور کلی رنگ‌هایی که در نقاشی‌ها استفاده می‌شوند، دارای مقادیر مشخصی فسفر هستند که در زمان قرار گرفتن در زیر نور بلک لایت، درخشان خواهند شد.

خرید بلک لایت برای صنعت پزشکی و بهداشتی

در صنعت پزشکی نیز بلک لایت کاربردهای مخصوص خود را دارد. پزشکان متخصص پوست و زیبایی، از بلک لایک‌ها برای تشخیص بیماری‌ها و مشکلات پوستی استفاده می‌کنند. همچنین با استفاده مناسب از بلک لایت، می‌توان برخی از این مشکلات پوستی را درمان کرد. باید توجه داشت که استفاده زیاد و مداوم از این نوع تجهیزات بلک لایت، ممکن است خطراتی نیز در پی داشته باشد.

کاربرد بلک لایت در صحنه جرم و محکمه قضایی

در اغلب موارد برای بازرسی صحنه‌های جرم و در محکمه قضایی از بلک لایت و لامپ UV استفاده می‌شود. تابش بلک لایت به ناخن، مو، اثر انگشت و براق دهان موجود در صحنه جرم این موارد را کاملاً نشان می‌دهد.

اثبات مالکیت با خرید بلک لایت

افراد می‌توانند با امضا کردن و یا مهر زدن با جوهر بلک لایت بر روی دارایی‌های باارزش خود، مالکیت این اسناد و دارایی‌ها را ثابت کنند. به طور مثال بر روی کتاب با وسایل مخصوص خود با جوهر بلک لایت، چیزی نوشته شود تا زمانی که کسی این وسایل را بردار بتوان مالکیت آن‌ها را اثبات نمود.

اثبات مالکیت با خرید بلک لایت

ردیابی حیوانات و انسان‌ها با بلک لایت

شاید جالب باشد بدانید که ادرار انسان و حیوانات در زیر نور بلک لایت درخشان می‌شود. از همین امر برای شناسایی و ردیابی حیوانات در جنگل‌ها و دیگر اماکن در زمان مفقود شدن انسان‌ها استفاده خواهد شد. همچنین از دیگر کاربردهای این خاصیت نور بلک لایت در تمیز کردن ملحفه‌ها در هتل و خشکشویی‌ها و همچنین شستشوی فرش‌ها بوده است.

مضرات خرید بلک لایت

نورهای بلک لایت در اکثر مواقع ایمن هستند زیرا نور فرابنفش ساطع شده از آن‌ها، در محدوده موج بلند UVA قرار می‌گیرد. این محدوده، نزدیک‌ترین محدوده به نور مرئی است. محدوده UVA با سرطان پوست ارتباط مستقیم داشته و همین امر موجب می‌شود تا از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور بلک لایت، خودداری شود. همچنین این نور می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نیز نفوذ کرده و ممکن است به DNA آسیب وارد کند. نور UVA موجب سوختگی نخواهد شد، اما قابلیت از بین بردن ویتامین A را داشته، به کلاژن آسیب رسانده و پیری پوست را جلو می‌اندازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید