تجهیزات لازم برای سیستم صوتی هتل

سیستم صوتی هتل

سیستم صوتی هتل

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی هتل و اقامتگاه با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

سیستم صوتی هتل تاثیر بسزایی بر روحیه افراد دارد. فرض کنید که میهمانان ابتدا وارد لابی هتل می‌شوند. اگر موسیقی دلنشینی پخش شود، حتما حس خوبی در آنها ایجاد کرده و باعث خوشایندی میهمانان می‌شود. در نظرسنجی‌ها مشخص شده است که مردم فقط به زیبایی‌های بصری اهمیت نمی‌دهند، بلکه به طرز عجیبی صداها بر روی آنها تاثیرگذار هستند. تجهیزات سیستم صوتی هتل و اقامتگاه ها فقط برای بحث موسیقی راه‌اندازی نمی‌شوند، بلکه بسیاری از اطلاع رسانی‌ها از طریق سیستم پیجینگ هتل صورت می‌گیرند و برخی از آنها اورژانسی هستند.

بنابراین پیام باید به شکل صحیح و واضح به گوش همه افراد برسد. باتوجه به درجه‌بندی و بخش‌های مختلف ساختمان، نصب و طراحی سیستم صوتی هتل کاری تخصصی است. که باید حتما به شکلی دقیق صورت بگیرد وگرنه بعدها نیز باید هزینه‌های دوباره‌ای را بپردازید.

از این‌رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پروژه خود را به مشاوران تیم تکنوآوا بسپارید. متخصصین ما با سابقه‌ای درخشان در نورپردازی، نصب سیستم صوتی، تصویری و امنیتی، پروژه‌های زیادی را در سرتاسر ایران طراحی و نصب کرده‌اند. کافیست با شماره 02191016169 تماس بگیرید، به صورت رایگان مشاوره شوید و در صورت تمایل کار خود را به ما بسپارید.

علاوه بر این ما در وبلاگ تکنوآوا قصد داریم جهت آشنایی بیشتر شما با سیستم صوتی هتل و مراکز اقامتی، نکاتی را درباره‌ی تجهیزات لازم آنها با شما اشتراک بگذاریم؛ در ادامه همراه ما باشید.  

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص نور پردازی هتل دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان ما در تکنوآوا بهره‌مند شوید، کافیست با ما تماس بگیرید.

  1.  تجهیزات صوتی لابی هتل

    بلندگو برای هتل

یکی از عواملی که باعث می‌شود اسم یک هتل بدرخشد و معروف شود، دکور لابی است. جایی که میهمانان اول وارد آنجا می‌شوند و ممکن است دقایق زیادی را سپری کنند. اما طراحی داخلی هتل به تنهایی نمی‌تواند فضایی گیرا و جذاب را برای افراد فراهم کند و در کنار آن سیستم صوتی هتل و بلندگوها نیز در این بخش اهمیت زیادی دارند. یک موسیقی بی‌کلام تاثیر زیادی بر روحیه مسافران و میهمانان دارد.

  • بلندگوهای سقفی توکار: برای لابی حتما باید به فکر نصب بلندگوی سقفی توکار باشید تا در معرض دید دیگران نباشد. این بلندگوها صدا را عالی پخش می‌کنند و به طور مخفی در سقف قرار می‌گیرند. از بلندگوهای سقفی می‌توانید هم برای پخش موسیقی و هم سیستم پیجینگ هتل استفاده کنید.
  • میکروفون پیجینگ: یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های یک لابی در واقع سیستم پیجینگ هتل است که به منظور اطلاع رسانی‌ها طراحی می‌شود. علاوه بر بلندگوهای عنوان شده، باید خرید میکروفون پیجینگ رومیزی هم به لیست خود اضافه کنید. این میکروفون بدون نیاز به کابل‌کشی، خیلی راحت از طریق وای‌فای به آمپلی فایر و بلندگو وصل می‌شود. میکروفون های پیجینگ دارای چند بخش هستند، که یک بخش آن سری یا دهانی میکروفون است و به صورت انعطاف‌پذیر در تمامی زوایا تغییر جهت می‌دهد.
  • آمپلی فایر: همانطور که می‌دانید، معمولا بلندگوها برای پخش صدا قدرت کافی را ندارد. از این رو باید منبعی آنها را تقویت کند، در غیر این صورت صدای بی‌کیفیت و غیرواضحی به گوش میهمانان می‌رسد. صدایی که واضح نباشد نه تنها گوش آنها را آزار می‌دهد، بلکه متوجه پیام نمی‌شوند. بنابراین داشتن یک آمپلی فایر پرقدرت که بتواند صوت را تقویت کند، ضروری است. انواع آمپلی فایرها از نظر کارایی و توان‌شان متفاوت هستند و شما باید با توجه به نیازتان، آمپلی فایری را تهیه کنید که با کارتان تطابق دارد.
  1. تجهیزات صوتی اتاق های هتل

شاید بتوان گفت که واحدهای اقامتی، آرامش‌بخش‌ترین قسمت یک هتل هستند. زیرا میهمانان بعد از یک روز خسته کننده یا سفری طولانی به آنجا آمده و دوست دارند که تمامی لوازم مورد نیازشان در اتاق قرار گرفته باشند. یکی از کارهایی که باید حتما در این قسمت صورت بگیرد، نصب بلندگوهای بلوتوث دار حرفه ای است که به طور زیادی بر روی رضایت مشتریان تاثیر گذارند.

  • بلندگوهای بلوتوث دار: با وجود آنها میهمانان می‌توانند موسیقی مورد علاقه خودشان که در تلفن همراه تبلت یا فلش ذخیره کرده‌اند را به این بلندگوها وصل کنند و به سادگی به آن گوش بدهند یا وقتی در حمام هستند هم می‌توانند به آهنگ مورد علاقه خود گوش بدهند به طوری که صدا در اتاقشان پخش نشود. بنابراین در سیستم صوتی هتل یک بلندگوی ضد آب هم می‌تواند ویژگی‌های مثبتی به واحدهای اقامتی اضافه کند.
  1. تجهیزات صوتی رستوران و کافه هتل

    سیستم صوتی هتل

سیستم صوتی کافی شاپ هتل یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است، زیرا نه تنها میهمانان، بلکه افرادی که اتاق رزرو نکردن هم برای صرف غذا به آنجا می‌آیند. همچنین طبق تحقیقات موسیقی در رستوران می‌تواند سریعا مشتریان را به خود جذب کند و مکانی را به وجود بیاورد که آنها همیشه دلشان بخواهد وعده غذایی خود را در آنجا میل کنند. از طرفی صدای زیبا و نورپردازی رستوران در کنار هم، فضایی آرامش‌بخش را به وجود می‌آورند. اما دقیقا برعکس، اگر کیفیت صدا پایین باشد، افراد در بدو ورود سالن را ترک خواهند کرد. بنابراین برای داشتن بهترین کیفیت باید تجهیزات زیر را تهیه کنید.

  • بلندگوهای سقفی: در قسمت لابی هتل درباره این بلندگوها توضیح دادیم، ولی برای نصب آنها حتما باید سقف کاذب یا کناف باشد. اگر در رستوران همچین موقعیتی را نداشتید هیچ مشکلی نیست، شما می‌توانید بلندگوهای سقفی روکار قیمت مناسب هم استفاده کنید که با همان کیفیت صدا را پخش می‌کنند.
  • بلندگوهای ستونی یا دیواری: البته گاهی اوقات بلندگوهای دیواری هم در سیستم صوتی هتل در بخش کافه و رستوران کاربرد دارند مخصوصا اگر رستوران شما تراس هم داشته باشد می‌توانید از بلندگوی دیواری فضای باز استفاده کنید. این‌ها با بدنه مخصوصی ساخته می‌شوند و در مقابل بارش باران و برف، گرد و خاک و رطوبت دوام خیلی بالایی دارند.
  • باندهای دکوراتیو: اگر به ظاهر شیک کافه خود اهمیت می‌دهید، پس خرید باند دکوراتیو پرقدرت را فراموش نکنید. این باندها همانطور که از اسمشان پیداست، ظاهری جذاب دارند. همچنین هم برای پخش موسیقی مناسب‌اند و هم محیط را زیباتر می‌کنند.
  1. تجهیزات صوتی استخر و باشگاه هتل

پیش‌تر ما در وبلاگ تکنوآوا درباره سیستم صوتی استخر و همچنین سیستم صوتی باشگاه به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.  پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مطالب را هم مطالعه کنید، ولی به طور کلی تجهیزاتی که برای این بخش به آنها نیاز دارید به شرح زیر هستند:

  • بلندگوی ضد آب: در بخش استخر اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، بلندگوی ستونی ضد آب است. البته با توجه به مدل سقف می‌توانید از بلندگوهای سقفی ضد آب هم استفاده کنید. معمولا تجهیزات صوتی استخرها سریع‌تر خراب می‌شوند یا باید زودتر تعمیر شوند، چون این لوازم در مجاورت رطوبت و حرارت زیاد هستند. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین و با کیفیت ترین بلندگو های ضد آب را برای این بخش خریداری کنید. درواقع هر چقدر هزینه کنید در آینده به نفع خودتان است و از دوباره کاری جلوگیری می‌شود.
  • میکروفون پیجینگ: همانطور که در ابتدای متن توضیح دادیم، این میکروفون ها برای اطلاع رسانی ضروری هستند. در جایی مثل استخر اهمیت آنها چندین برابر هم می‌شود، زیرا استخر جایی است که احتمال غرق شدن یا مشکل پیش آمدن برای ورزشکاران زیاد است. بنابراین باید میکروفون سریعا صدای فرد را به طور واضح، برای دریافت کمک و انجام اقدامات لازم، به گوش بقیه برساند.

در باشگاه فضای بسته با توجه به درجه‌بندی هتل، قسمت‌های مختلفی وجود دارند. بنابر توضیحاتی که آورده شد، در قسمت‌های پر انرژی مثل سالن بدنسازی و رقص می‌توانید از باندهای دیواری و سقفی استفاده کنید. باندهای دیواری در این فضاها صدا را با شدت زیادی پخش می‌کنند و انرژی زیادی به فضا می‌بخشند. در قسمت‌های دیگر همچون سالن ماساژ و یوگا موسیقی باید به شکل خیلی ملایم پخش شود و کابل‌ها ایجاد مزاحمت نکنند. به طور کلی اگر سقف این قسمت‌ها کاذب بود از باند سقفی استفاده کنید، در غیر این‌صورت، باندهای دکوراتیو گزینه‌های مناسبی هستند.

  1. سیستم صوتی سالن کنفرانس و سالن اجتماعات

سالن کنفرانس و سالن اجتماعات از مهم‌ترین بخش‌های هتل هستند و در هتل‌های خوب همیشه این قسمت‌ها از قبل رزرو شده‌اند. بنابراین باید تجهیزات کاملی داشته باشید تا سخنرانان و میهمانان بخش تالار، هتل شما را انتخاب کنند. در کنار نورپردازی سالن همایش، صدا در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا افراد آمده‌اند تا صحبت دیگران را بشنوند.

هر سه مدل بلندگوهای، دیواری، سقفی و دکوراتیو برای این بخش بهترین نوع هستند. بستگی دارد که شما بخواهید آنها را چطور نصب کنید و بودجه و طراحی سالن شما چطور باشد. ولی میکروفون سیستم صوتی سالن کنفرانس، حتما باید با کیفیت خوبی تهیه شود.

میکروفون بی سیم: در سالن کنفرانس شما باید حتما از چندین نوع میکروفون استفاده کنید. میکروفون های بی سیم ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارند. مخصوصا اگر بخواهید سخنران آزادانه در طول سالن حرکت کند، باید مراقب سیم میکروفون باشید بنابراین ما شما پیشنهاد می‌کنیم از تهیه چندیدن میکروفون بی سیم قیمت مناسب، غافل نشوید. از طرفی در سیستم صوت تالار عروسی و سالن اجتماعات هتل، برای گروه خوانندگان و نوازندگان نیز به میکروفون نیاز دارید. میکروفون بی سیم آزادی حرکت زیادی به خواننده می‌دهد و نبود سیم از بروز مشکلاتی از جمله، گیر کردن سیم زیر پای دیگران، جلوگیری می‌کند.

  • میکروفون هدمیک و یقه ای: حال که صحبت از میکروفون بی سیم شد، بگذارید دو نوع پرکاربرد آن را به شما معرفی کنیم. میکروفون های یقه ای بر روی یقه لباس قرار می‌گیرند و حتی سخنران می‌تواند بدون هیچ مشکلی از دست‌های خود استفاده کند. میکروفون هدمیک را هم بر روی گوش‌ها می‌گذارند، خوبی این میکروفون‌ در این است که فرد سر خود را به هر طرفی که بچرخاند، میکروفون همراه او می‌چرخد و هیچ مشکلی بابت دریافت صدا پیش نخواهد آمد.
  • میکروفون های سیمی: درست است که میکروفون های بی سیم کیفیت خیلی خوبی دارند، ولی اصلا نباید از مزایای میکروفون های سیمی چشم پوشی کنید. با تهیه این میکروفون‌ها با مشکلاتی از جمله اختلال صوتی و تمام شدن شارژ آنها، مواجه نخواهید بود. ولی طبیعی است که سیم آن حرکت را محدود کند. بنابراین اگر سخنران یا خواننده، نخواهد خیلی به حرکت و جنب و جوش بپردازد، استفاده از میکروفون سیمی در سیستم صوتی هتل نیز مفید به نظر می‌رسد.
  • میکروفون های رومیزی: بسته به نوع سالن، تعداد افرادی که در کنفرانس حضور دارند متفاوت است. اگر فاصله‌ی حاضرین در جلسه زیادتر باشد، رسیدن صدا و بلند صحبت کردن مشکل می‌شود. بنابراین حرفه‌ای‌تر آن است که برای خرید میکروفون رومیزی هم اقدام کنید، تا افراد حاضر در کنفرانس به راحتی و بدون بالا بردن تن صدای خود، صحبت‌هایشان را مطرح کنند. این میکروفون‌ها خود به دو نوع میکروفون رومیزی بی سیم و میکروفون رومیزی سیمی تقسیم می‌شوند. اگر از نوع سیمی آن استفاده کردید، سیم‌ها را طوری مخفی کنید که به پای حاضرین گیر نکنند.

تجهیزات صوتی فروشگاه هتل

تجهیزات صوتی هتل

شاید هیچ وقت به ذهن ما نرسد که سیستم صوتی فروشگاه و مغازه، تا چه اندازه بر افزایش خرید مشتریان تاثیرگذار است. طبق تحقیقات پخش موسیقی پر انرژی و ملایم، می‌تواند باعث شود که افراد انگیزه بیشتری برای گشت و گذار در مغازه‌ها را داشته باشند و دلشان بخواهد بیشتر در مرکز خرید باشند و این احتمال خرید را بالا می‌برد.

  • انواع بلندگوها: بنابراین شما می‌توانید در این بخش از انواع بلندگوهایی که گفتیم نیز استفاده کنید ولی بهترین مدل اول بلندگوهای سقفی هستند تا در معرض دید قرار نگیرند. بعد از آن باندهای دکوراتیو، فروشگاه را شیک و جذاب‌تر می‌کنند و اتفاقا کیفیت بسیار خوبی هم دارند.
  • سیستم پیجینگ: در بخش فروشگاه هم حتما به اطلاع‌رسانی‌های زیادی نیاز خواهیم داشت. بنابراین از میکروفون پیجینگ که پیش‌تر درباره‌ی آن صحبت کردیم نیز باید در این بخش از سیستم صوتی هتل استفاده کنید.

 

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نصب و قیمت سیستم صوتی هتل، با شماره 02191016169 ، تماس بگیرید تا مشاوران ما در تکنواوا شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید