سیستم صوتی کارخانه

سیستم صوتی کارخانه

سیستم صوتی کارخانه

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی کارخانه با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

سیستم صوتی کارخانه می‌تواند برای کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع با توجه به نوع کارخانه و کاری که در آن صورت می‌گیرد، تجهیزات صوتی هم کاربردهای متفاوتی دارند. ولی اصلی‌ترین کاربرد آن ابتدا در سیستم پیجینگ کارخانه است تا از طریق آن بتوانید پیام‌های لازم را به گوش کارمندان برسانید. به‌علاوه ممکن است برای پلی کردن یک موسیقی پس زمینه هم به کار برود. با توجه به نوع ساختمان، مصالح به کار رفته و مساحت آن، باید از لوازم متنوع و مختلفی استفاده کنید و اگر این لوازم به صورت اصولی نصب نشوند، پیام‌ها سریعا منتشر نمی‌شوند و شاید در کار کارکنان اختلال ایجاد کنند.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نصب سیستم صوتی کارخانه با مشاوران تکنوآوا، 02191016169 ، مشورت نمایید و در صورت تمایل پروژه خود را به تیم ما بسپارید تا بهترین‌ها را برای شما فراهم کنند. متخصصان تکنوآوا سابقه‌ی زیادی در نصب انواع سیستم صوتی هتل، سیستم صوتی سینما و … دارند و پروژه‌ها را با عالی‌ترین کیفیت طراحی می‌کنند.

همچنین ما در این مطلب از وبلاگ تکنوا قصد داریم درباره تجهیزات سیستم صوتی کارخانه، اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک بگذاریم؛ در ادامه همراه ما باشید.

انواع بلندگو برای کارخانهبلندگوی کارخانه

  1. بلندگوی دیواری و ستونی

این بلندگوها در انواع مکان‌ها مثل سیستم صوتی رستوران و سیستم صوتی مراکز درمانی هم استفاده می‌شوند و کیفیت بسیار خوبی هم دارند. بر اساس نوع ساختمان کارخانه می‌توانید بلندگوها را به طور مستقیم بر روی دیوار یا ستون قرار دهید یا از یک پایه کمک بگیرید. البته این پایه قابلیت تغییر زاویه زیادی ندارد، اما به وسیله آن می‌توانید خیلی راحت‌تر بلندگو را تکان بدهید.

بلندگوهای ستونی و دیواری در دو مدل سالنی و فضای باز تولید و عرضه می‌شوند. بهتر است در داخل سوله کارخانه یا راهروهای بخش اداری آن، مدل سالنی را نصب نمایید. در داخل کارگاهی که امکان رسیدن رطوبت یا گرد و خاک به بلندگوها وجود دارد، و در فضای حیاط کارخانه، حتما از بلندگوهای دیواری مدل فضای باز استفاده کنید. این بلندگوها با بدنه آلومینیومی ساخته می‌شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر گرد و خاک، زنگ زدگی، حرارت آفتاب، رطوبت، بارش باران و برف دارند.

  1. بلندگوی سقفی

قیمت باند سقفی بستگی به مدل آن دارد و در برخی از کارخانه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل‌های آن را خریداری و نصب کنید. این باندها به دو مدل توکار و روکار تقسیم می‌شوند. برای نصب بلندگوی سقفی توکار، به سقف کاذب یا کناف نیاز است. در این صورت بلندگو به طور کامل داخل سقف قرار می‌گیرد و در نهایت فقط سرپوش آن دیده می‌شود. این بلندگوها کیفیت بسیار خوبی برای پخش صدا با ولوم بالا را دارند.

برای نصب باندهای سقفی روکار به مدل سقف خاصی نیاز ندارید و نهایتا کل بلندگو دیده می‌شود. این بلندگوها در سیستم پیجینگ کارخانه ها بسیار کاربردی هستند و برای پخش موسیقی ملایم در فضای کارخانه یا اتاق‌های بخش اداری، استفاده می‌شوند.

  1. بلندگوی شیپوری

این بلندگوها ما را یاد حیاط مدارس می‌اندازد، در مدارس برای رسیدن صدا به همه دانش‌آموزان کاربردهای خیلی خوبی دارند و همه افراد صدا را می‌شنوند. در فضاهای بازی مثل سوله‌های کارخانه یا حیاط آن هم می‌توانید از بلندگوی شیپوری ارزان قیمت ولی با کیفیت استفاده کنید. این بلندگو صدا را با ولوم و شدت بسیار بالایی منتقل می‌کنند و بنابراین برای در سیستم صوتی کارخانه در فضاهای بسته و با سقف پایین در ساختمان، مناسب نیستند.

آمپلی فایر برای کارخانه

 همانطور که می‌دانید آمپلی فایر برای تقویت صدا به کار می‌رود. یعنی سیگنال‌های صوتی ابتدا وارد آمپلی فایر می‌شوند و این وسیله کیفیت آنها را تا حد استانداردی بهبود می‌بخشد و به بلندگوها می‌فرستد. در تجهیزات سیستم صوتی کارخانه شاید شما به چندین آمپلی فایر حرفه ای نیاز داشته باشید. شاید هم یک عدد کافی باشد، زیرا برخی از این دستگاه‌ها چندین ورودی دارند و تعداد بیشتری بلندگو به آنها وصل می‌شوند. با توجه به تعداد بلندگو و محیط ساختمان، باید آمپلی فایرهایی را با توان‌های مختلف تهیه کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آمپلی فایر مخصوص کارخانه، با مشاورین آوازک مشورت نمایید تا بهترین و کاربردی‌ترین مدل را به شما معرفی کنند.

میکروفون رومیزی برای سیستم پیجینگ کارخانهتجهیزات صوتی کارخانه

در برخی از کارخانه‌ها سر و صدای دستگاه‌ها خیلی بالاست و استفاده از سیستم صوتی برای کارخانه امری ضروری است. سیستم پیجینگ کارخانه به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از این دلایل شامل اطلاع‌رسانی پیام‌ها و هشدارها می‌شوند. اما گاهی برای پیدا کردن سریع کارکنان و مهندسین هم به کار می‌رود و در شرایط نیاز پاسخگویی اضطراری، خیلی کاربردی است. بنابراین می‌توان بدون استفاده از موبایل و تلفن، با کارکنان صحبت کرد و به آنها جلسات مختلف را یادآوری کرد.

یکی دیگر از تجهیزات مهم برای این سیستم، میکروفون است. انواع میکروفون رومیزی دست دوم و نو در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به کیفیت و سالم بودن آنها، حتی نوع دست دوم هم خریداری کنید. این میکروفون‌ها دارای چند بخش هستند و با فشردن دکمه صحبت کردن پیام صادر می‌شود. همچنین از طریق همان دکمه پیش زنگ یا هشدار توجه را هم می‌توانید پخش کنید. برخی از این میکروفون‌ها پیشرفته‌تر هستند، ولوم صدا را کنترل می‌کنند و قابلیت این را دارند که به آنها یک فلش متصل شود.

قیمت نصب سیستم صوتی کارخانهقیمت سیستم صوتی کارخانه

قیمت این سیستم با توجه به عوامل زیادی مانند مساحت، نوع ساختمان، نوع سقف، مصالح استفاده شده و … بسیار متفاوت و متغیر است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، مثلا با  توجه به بلندگوهای مختلف شما به آمپلی فایرها در مدل و توان‌های گوناگونی نیاز دارید. حتی نوع سیم و کابل‌کشی سیستم پیجینگ کارخانه هم رنج قیمتی متفاوتی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره 02191016169 تماس بگیرید تا مشاوران تکنوآوا شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید