بلندگوی بیمارستان

سیستم صوتی بیمارستان

سیستم صوتی بیمارستان

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی بیمارستان و دیگر مراکز درمانی با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

سیستم صوتی بیمارستان یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به شکلی حرفه‌ای و تخصصی طراحی شود، زیرا بیمارستان محل آرامش و آسایش بیماران است. ولی برای مسائلی همچون اعلام نوبت و ارتباط با پزشکان، به طور مستمر صداهای مختلفی به گوش می‌رسند. شاید در نگاه اول سیستم پیجینگ بیمارستان بسیار ساده به نظر بیاید، ولی اصلا اینطور نیست. این سیستم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در صورت اشکال در هر قسمت، صدای بی‌کیفیت موجب آزار شنوندگان و بر هم زدن آرامش بیماران می‌شود.

بنابراین باید برای نصب سیستم صوتی بیمارستان، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و ابتدا از جزئیات آن اطلاع داشته باشید. به همین جهت، ما در این مطلب از تکنوآوا قصد داریم به بررسی تجهیزات سیستم صوتی بیمارستان بپردازیم و در آخر نکاتی را برای بهبود طراحی سیستم صوتی بیمارستان، با شما به اشتراک بگذاریم؛ در ادامه همراه ما باشید.

در صورتی که قصد نصب سیستم صوتی بیمارستان و یا سیستم اعلام حریق بیمارستان را دارید، می‌توانید از خدمات تیم تکنوآوا بهره‌مند شوید.

بلندگوی مناسب بیمارستان

جهت نصب بلندگو برای سیستم صوتی بیمارستان، ابتدا باید ابعاد سالن‌ها، اتاق‌ها، جنس مواد ساختمانی و ارتفاع سقف را مد نظر قرار دهید. سپس بر اساس این فاکتورها، بلندگوهای مناسب را به تعداد مورد نیاز تهیه نمایید به طور کلی معمولا دو نوع بلندگو در بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند: 

  1. بلندگوی سقفی: اکثرا برای نصب سیستم صوتی بیمارستان، بلندگوهای سقفی پیشنهاد می‌شوند. زیرا این نوع از بلندگوها در اتاق‌ها و سالن بیمارستان به صورت توکار قرار می‌گیرند و از معلوم شدن و نامرتبی کابل‌ها جلوگیری می‌کنند. بلندگوهای سقفی دارای دو نوع تووی و فول رنج هستند. بلندگوی تووی از دو قسمت تیوتر و ووفر تشکیل شده که کیفیت پخش بالایی هم دارد، اما فول رنج نوعی بلندگو است که صداهای با فرکانس میانی را پخش می‌کند.لازم به ذکر است که در صورت وجود سقف کناف یا کاذب، می‌توانید این نوع بلندگو را نصب کنید.
  2. بلندگوی دیواری و ستونی: اگر سقف اتاق‌ها و سالن‌ها ساده باشد، نمی‌توان از بلندگوی سقفی توکار استفاده کرد. بنابراین، بلندگوهای دیواری یا ستونی نیز در سیستم صوت بیمارستان کاربرد دارند. همانطور که از نوع اسم این بلندگوها پیداست، بر روی ستون یا دیوار، به شکل افقی و عمودی نصب می‌شوند. این بلندگوها قدرت بسیار زیادی دارند و بهتر است که از بلندگوی ستونی ضد آب استفاده کنید.

ولوم کنترل و محافظ کابل

در برخی از مواقع ممکن است سیم کشی بلندگوهای سیستم صوت بیمارستان، بسیار طولانی باشد. در این صورت باید از کابل شیلد دار (محافظ دار) استفاده کنید. محافظ این کابل از سیگنال‌های صوتی در مقابل نویز جلوگیری می‌کند. ولوم کنترل وسیله کاربردی دیگری است که به شکل توکار، مثل پریز، در هر بخش و ایستگاه‌های پرستاری قرار می‌گیرد. این وسیله به شما اجازه می‌دهد که صدای بلندگوی هر بخش را به مقدار نیاز تغییر دهید، بدون این‌که مشکلی برای قسمت‌های دیگر پیش آید.

 

میکروفون بیمارستان

میکروفون‌های موجود در سیستم پیجینگ بیمارستان، برای اعلام برنامه‌ها یا پیج کردن به کار می‌روند. به طور کلی به سه نوع میکروفون بیسیم، با سیم و رو میزی نیاز است: 

  1. میکروفون بیسیم: در این مدل، آمپلی فایر و میکروفون از طریق وایرلس با هم ارتباطبرقرار می‌کنند.
  2. میکروفون با سیم: اما در میکروفون سیمی همانطور که مشخص است، جهت ارتباط از کابل کمک گرفته می‌شود.
  3. میکروفون رو میزی: یکی از مهم‌ترین میکروفون‌ها در سیستم پیجینگ بیمارستان، مدل رومیزی است.بدنه و کنسول این میکروفون قابلیت تغییر دارد، یعنی می‌توانید بخش بالای آن را در جهات مختلف خودتان بچرخانید. علاوه بر این کلید روشن خاموش موجود، برای کلید پیش زنگ نیز به کار می‌رود. پیش زنگ صدایی است که قبل از صحبت کردن اپراتور به گوش می‌رسد.

آمپلی فایر بیمارستان

آمپلی فایر یا تقویت کننده، نقش زیادی در سیستم پیجینگ بیمارستان دارد و به دو شکل ولتی و اهمی، صدا را تقویت می‌کند. البته در سیستم‌های پیجینگ اکثر اوقات از نوع ولتی استفاده می‌کنند. در این سیستم سیگنال تقویت شده توسط آمپلی فایر به سیگنالی با ولت 70 یا 100، تبدیل می‌شود.

آمپلی فایر را باید بعد از انتخاب کردن بلندگوی مناسب، تهیه نمایید. زیرا توان خروجی آمپلی فایرها با هم فرق دارد و با بالا رفتن تعداد و وات بلندگو، آمپلی فایر هم باید توان خروجی بیشتری را ارائه دهد. همچنین آمپلی فایر کلاس‌های مختلفی دارد که در این بین، کلاس‌های AB ,B و C ، بهترین نوع برای تجهیزات سیستم صوتی بیمارستان هستند.

طرز کار آمپلی فایر در سیستم صوت بیمارستان، به این شکل است که ابتدا میکروفون رومیزی را به آمپلی فایر متصل می‌کنند. سپس از طریق فیش‌ها صدای خروجی به بلندگو وصل می‌شود و در نهایت صدایی رسا و با کیفیت به گوش شنوندگان می‌رسد. خوب است بدانید که برخی از آمپلی فایر‌های پیشرفته می‌توانند به صدا اکو دهند یا آن را به صورت زیرتر پخش کنند.

نکاتی کابردی جهت طراحی و نصب سیستم صوتی بیمارستان

  1. ظاهر مرتب: امروزه سیستم صوتی بیمارستان بخشی از دیزاین و دکور آن به حساب می‌آید. پس باید دقت داشته باشید که آمپلی فایرها و بلندگوها، ظاهری زیبا و کم حجم داشته باشند تا موجب شلوغی فضا و سردرگمی بیماران و همراهان آنها نشوند.
  2. زون بندی مناسب: یک بیمارستان بخش‌های مختلفی دارد که هر بخش ویژه بیماران خاصی است. به همین دلیل باید هنگام نصب و طراحی سیستم صوتی بیمارستان، به منطقه بندی دقت داشته باشید تا بیماران و همراهان اذیت نشوند. برای مثال، ولوم صدای سالن انتظار حتما باید با ولوم صدای اتاق عمل متفاوت باشد.
  3. موسیقی آرامش‌بخش: موسیقی بی کلام تاثیر زیادی در احساسات افراد دارد و می‌تواند حس امنیت، آرامش و رضایت را القا کند. تجربه نشان داده که پخش موسیقی پس زمینه، به کاهش درد و افسردگی‌های احتمالی بیماران کمک می‌کند. اما چنانچه قصد دارید موسیقی را نیز در طراحی سیستم صوتی بیمارستان بگنجانید، فراموش نکنید که صدا باید با حداقل ولوم و به صورت یکنواخت پخش شود. همچنین حتما مطمئن شوید که درجه صدا و نوع موسیقی، موجب آزار شنوندگان نمی‌شود و آرامش آن‌ها را برهم نمی‌زند.

قیمت سیستم صوتی بیمارستان

قیمت سیستم صوتی بیمارستان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. همانطور که پیش‌تر مطالعه کردید، بیمارستان‌ها با توجه به نوع مواد ساختمانی، ارتفاع سقف، تعداد طبقات، ابعاد، تعداد سالن‌ها و… به بلندگوها و آمپلی فایرهای متفاوتی نیاز دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم جهت اطلاع از قیمت سیستم صوتی بیمارستان، با شماره 02191016169 تماس بگیرید تا مشاوران ما پس از اطلاع از جزئیات، شما را بهتر راهنمایی کنند.

تکنوآوا با سابقه‌ای طولانی، همواره در این صنعت حضوری موفق داشته است. کارشناسان و متخصصان مجرب ما، سیستم‌های صوتی، نورپردازی و امنیتی بسیاری را در سراسر کشور طراحی و نصب کرده‌اند. شما می‌توانید بعد از دریافت مشاوره‌های رایگان، پروژه خود را به ما بسپارید و از سیستمی حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید