میکروفون سالن کنفرانس

میکروفون سالن کنفرانس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون ارتباط یکپارچه بین شرکت‌کنندگان در جلسه فیزیکی و از راه دور، ارتباط تقریباً غیرممکن می‌شود و بهره‌وری کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که کیفیت صدای شفاف در فضاهای جلسه حیاتی است. میکروفون سالن کنفرانس می‌تواند‌ به ایجاد جلسات پربازده کمک زیادی کند. افراد در پشت میز خود می‌نشینند و از طریق میکروفون با یکدیگر گفتگو می‌کنند. در این بررسی ما قصد داریم انواع میکروفون سالن کنفرانس را معرفی کنیم و راهنمای خرید بهترین میکروفون را ارائه دهیم.

شما می‌توانید برای کسب راهنمایی برای خرید میکروفون سالم سالن با شماره 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه در ساعات اداری پاسخگو هستند.

میکروفون سالن کنفرانس چیست؟

میکروفون سالن کنفرانسمیکروفون سالن کنفرانس یک میکروفون تخصصی است که برای استفاده در اتاق‌های جلسات، اتاق‌های کنفرانس یا سایر فضاهایی که بحث‌های گروهی، ارائه‌ها و کنفرانس‌ها برگزار می‌شوند، طراحی شده است. این میکروفون‌ها برای ضبط صدا از چندین شرکت‌کننده در یک اتاق طراحی شده‌اند و از برقراری ارتباط واضح و مؤثر در طول جلسات اطمینان می‌دهند. میکروفون‌های اتاق کنفرانس در انواع و طرح‌های مختلف برای مطابقت با اندازه‌های اتاق، چیدمان و نیازهای ارتباطی مختلف تولید می‌شوند.

ویژگی‌های میکروفون سالن کنفرانس

بهترین میکروفون اتاق کنفرانس متناسب با فضای شما و چیدمان جلسه است، اما قبل از بررسی گزینه‌های خود ابتدا بیایید ویژگی‌های میکروفون سالن کنفرانس را بررسی کنیم:

1- داشتن فرکانس گسترده

بهترین میکروفون برای اموری مانند ویدئوکنفرانس اغلب فرکانس وسیعی دارد. انتخاب یک میکروفون با فرکانس وسیع بسیار مهم است، زیرا با پردازش طیف وسیع‌تری از سیگنال‌های صوتی، از وضوح بهتری بهره‌مند خواهید شد. وقتی در یک محیط مشارکتی هستید، هر شرکت‌کننده باید بتواند بشنود و شنیده شود. میکروفون‌های کنفرانس با فرکانس وسیع‌تر این امر را تضمین می‌کنند. وقتی به گزینه‌های میکروفون سالن کنفرانس بالقوه نگاه می‌کنید، محدوده فرکانسی حدود 150 هرتز تا 7.5 کیلوهرتز را هدف قرار دهید.

2- کاهش سروصدای ناخواسته

هر بلندگو و میکروفون سالن کنفرانس باید قابلیت کاهش نویز داخلی و بهبود صدا داشته باشد. بهترین میکروفون کنفرانس با ابزارهای صوتی مدرن طراحی شده‌اند تا برای بهینه‌سازی تجربیات صوتی در اتاق کنفرانس به کار گرفته شوند. به عنوان مثال، پردازش صوتی منظم به هر شرکت‌کننده این امکان را می‌دهد که همیشه از یک گفتگوی شفاف لذت ببرد. اگر دو شرکت‌کننده به طور هم‌زمان صحبت کنند، صدای هیچ‌کدام قطع یا خفه نمی‌شود، بنابراین همه می‌توانند آزادانه در طول جلسات بدون ترس از نادیده گرفته شدن صحبت کنند.

3- سازگاری با سیستم صوتی

یکی دیگر از نکات مهم در ویژگی میکروفون سالن کنفرانس، سازگاری است. هنگام انتخاب میکروفون خود، مهم است که این سؤال را بپرسید «این میکروفون چگونه در اتاق کنفرانس من قرار می‌گیرد؟» در عصر مدرن، تنها راه برای اطمینان از تجربه ارزشمند برای هر شرکت‌کننده، ایجاد یک اکوسیستم مبتنی بر فناوری است. میکروفون کنفرانس شما باید با ابزارها و پلتفرم‌های دیگر شما یکپارچه شود تا تجربه‌ای راحت و منسجم ایجاد کند. برای مثال، یکی از این سیستم‌ها، سیستم صوتی سالن همایش است.

4- اتو ترکینگ

اتو ترکینگردیابی خودکار یا اتو ترکینگ (Auto Tracking) به فناوری یا ویژگی خاصی اطلاق می‌شود که به یک سیستم مانند دوربین یا دستگاه اجازه می‌دهد تا به طور خودکار یک شی یا فردی متحرک را در میدان دید خود دنبال کرده و روی آن فوکوس کند. هدف این است که اطمینان حاصل شود که شی ردیابی شده در مرکز یا درون کادر باقی می‌ماند و یک تجربه بصری پویا را ارائه می‌دهد. در  نصب این سیستم در اتاق کنفرانس به این صورت است که اگر شرکت‌کننده‌ای بخواهد صحبت کند، دوربین به طور خودکار روی چهره او فوکوس می‌کند.

انواع میکروفون سالن کنفرانس

انواع مختلفی از میکروفون‌های اتاق کنفرانس وجود دارند که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را ارائه می‌دهند. در ادامه خلاصه‌ای از میکروفون‌های اصلی برای اتاق‌های کنفرانس آورده شده‌اند:

1- میکروفون سقفی

همان‌طور که از نامش پیداست، میکروفون‌های سقفی از سقف آویزان هستند. میکروفون‌های سقفی بالای سر شرکت کنندگان قرار می‌گیرند. این میکروفون‌ها قابل هدایت هستند، به این معنی که آنها ناحیه وسیعی از صدا را دریافت می‌کنند و در عین حال صدای محیط را از مناطق خاصی در اتاق جلسه کاهش می‌دهند. به ‌این ‌ترتیب، میکروفون‌های سقفی تمام سیگنال‌های صوتی کلیدی را در اتاق جلسه ضبط کرده و در عین حال به کاهش نویز یا تداخل ناخواسته کمک می‌کنند.

2- میکروفون یقه‌ای

میکروفون‌های یقه‌ای که به آنها میکروفون سالن کنفرانس با کیفیت بالا نیز گفته می‌شود به دلیل طراحی جمع‌وجور در فضاهای جلسات محبوب زیادی دارند. شرکت‌کنندگان با این میکروفون‌ها این آزادی را دارند که با وضوح بیشتری صحبت کنند (میکروفون معمولاً در نزدیکی دهان سخنران قرار می‌گیرد). ضعف اصلی این نوع میکروفون‌های کنفرانسی این است که به دلیل چسبیدن به لباس کاربران در معرض صداهای خفه‌کننده یا بروز تداخل در صداها هستند.

3- میکروفون باندری (Boundary Microphones)

(boundary microphone)میکروفون‌های باندری معمولاً همه جهته هستند (مثل میکروفون‌های سقفی)، به این معنی که صدا را در چندین جهت می‌گیرند. یکی از بارزترین ویژگی‌های میکروفون‌های باندری این است که روی سطوح اتاق کنفرانس هم‌سطح می‌نشینند و در حین دریافت فرکانس‌های کلیدی در فضای جلسه، آنها را کاربردی می‌کند. میکروفون‌های باندری معمولاً برای اتاق‌های کنفرانس متوسط تا کمی بزرگ‌تر مناسب خواهند بود.

3- میکروفون گردن غازی

در حالی که میکروفون‌های گردن غازی از نظر زیبایی دلپذیرترین میکروفون‌ها محسوب نمی‌شوند، اما به دلیل بهینه‌سازی وضوح صدا و حفظ استاندارد برتر کیفیت صدا محبوبیت زیادی دارند. این میکروفون‌ها برای فضاهای کوچک‌تر مناسب‌تر هستند. اکثر میکروفون‌های به سبک گردن غازی به خوبی با اکثر ابزارها یا نوآوری‌های اتاق کنفرانس مدرن ادغام می‌شوند.

6- میکروفون دستی

میکروفون‌های دستی که به صورت بی‌سیم و باسیم هستند، در گروه رایج‌ترین نوع میکروفون قرار دارند. در مراسم‌های مختلف این نوع میکروفون استفاده می‌شود. اما در جلساتی که در سالن کنفرانس برگزار می‌شوند، می‌توان از میکروفون دستی نیز استفاده کرد. به خصوص از نوع بی سیم که به راحتی میان حضار دست به دست می‌شود. در حالی که کیفیت صدای بالا و نویز کمی دارد.

تفاوت میکروفون ریاست با میکروفون شرکت‌کننده‌ها

میکروفون ریاستمیکروفون ریاست که اغلب به عنوان میکروفون اصلی شناخته می‌شود، معمولاً نقش مشخصی را در جلسات، کنفرانس‌ها و رویدادهای سخنرانی عمومی ایفا می‌کند. تفاوت این میکروفون با بقیه میکروفون سالن کنفرانس عبارتند از:

کنترل و اولویت

میکروفون ریاست اغلب دارای کنترل اولویت است و به ریاست یا رهبر جلسه اجازه می‌دهد تا بر سایر میکروفون‌ها اولویت داشته باشد. میکروفون ریاست ممکن است یک دکمه اولویت داشته باشد که در صورت فعال شدن، میکروفون‌های دیگر را قطع می‌کند. سایر میکروفون‌های اتاق جلسه معمولاً کنترل اولویت ندارند.

اولویت صحبت کردن

در برخی از سیستم‌های جلسه، ممکن است از میکروفون ریاست برای مدیریت صف سخنرانی استفاده شود. ریاست می‌تواند میکروفون‌های شرکت‌کننده را در صورت نیاز فعال یا غیرفعال کند. شرکت‌کنندگان از میکروفون‌های خود برای صحبت کردن استفاده می‌کنند و سیستم به آن‌ها اجازه کنترل روی میکروفون‌های دیگر را نمی‌دهد.

سمت تعیین شده

میکروفون ریاست معمولاً در یک موقعیت مرکزی و برجسته قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده نقش فردی است که جلسه را رهبری می‌کند. دیگر انواع میکروفون سالن کنفرانس بین شرکت‌کنندگان در جلسه توزیع می‌شوند، روی میزها قرار می‌گیرند یا برای افراد خاص ارائه می‌شوند.

عملکرد و ویژگی‌ها

میکروفون ریاست ممکن است دارای ویژگی‌های اضافی مانند دکمه اولویت، عملکرد رأی‌گیری (در سیستم‌های رأی‌گیری) یا کنترل‌هایی برای مدیریت جریان گفتگو باشد. میکروفون برای اهداف عمومی طراحی شده و دارای کنترل‌های اولیه مانند تنظیم صدا و بی‌صداست.

شاخص بصری

میکروفون ریاست اغلب مجهز به یک نشانگر بصری مانند (LED) برای سیگنال دادن به هنگام صحبت کردن ریاست یا زمانی است که میکروفون در اولویت صحبت کردن قرار دارد. میکروفون دیگران نشانگرهای (LED) ندارد.

سیستم یکپارچه رأی‌گیری

در برخی از سیستم‌های کنفرانس، میکروفون ریاست ممکن است بخشی از یک سیستم رای‌گیری یکپارچه باشد که به ریاست اجازه می‌دهد رویه‌های رأی‌گیری را مدیریت کند. میکروفون دیگران اغلب گنجاندن عملکردهای سیستم رأی‌دهی طراحی نشده است.

راهنمای خرید میکروفون سالن کنفرانس

راهنمای خرید میکروفون سالن کنفرانسهنگام خرید میکروفون اتاق کنفرانس ابتدا باید شکل و اندازه اتاق را بررسی کنید. میکروفون‌های سقفی و باندری به شما کمک می‌کنند در فضاهای بزرگ‌تر به صدای متعادلی برسید، در حالی که مدل‌های گردن غازی معمولاً برای فضاهای کوچک‌تر مناسب هستند. مورد بعد از نوع میکروفون از نظر صدا مربوط می‌شود. هر میکروفون برای ضبط صدا به روشی خاص طراحی شده است. یک میکروفون جهت‌دار صدا را از یک جهت خاص دریافت می‌کند، در حالی که یک میکروفون همه جهته صدا را از همه جهات دریافت خواهد کرد.

رایج‌ترین نوع میکروفون جهت‌دار، میکروفون کاردیوئید نامیده می‌شود. این میکروفون‌ها به‌ ویژه زمانی که حداکثر دو نفر در فاصله‌ کمی نسبت به هم می‌نشینند، خوب کار می‌کنند. با این حال، این میکروفون‌ها برای ضبط صدا برای چندین بلندگو در یک اتاق جلسه بزرگ مشکل دارند. بهتر است برای هر دو تا سه بلندگو حداقل یک میکروفون کاردیوئید داشته باشید. میکروفون‌های (multidirectional) برای افرادی که دور میکروفون نشسته‌اند مناسب است. در اتاق‌های بزرگ‌تر بهتر است چند میکروفون همه جهته داشته باشید تا صدای افراد را در هر جایی که می‌خواهند بنشینند، ضبط کنید.

میکروفون‌های (multidirectional) معمولاً صدای پس‌زمینه بیشتری دریافت می‌کنند، بنابراین ضروری است که هرگونه گرمایش، تهویه، صدای تهویه مطبوع (HVAC) و سایر صداهای مزاحم را به حداقل برسانید. هنگامی که میکروفون به طور حرفه‌ای طراحی و نصب شود، فناوری موجود در میکروفون به طور یکپارچه به پلتفرم کنفرانس ویدیویی انتخابی شما متصل می‌شود و امکان تجربه صوتی بصری با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

نکات مهم هنگام خرید میکروفون سالم کنفرانس

هنگام خرید میکروفون سالن کنفرانس، مهم است که عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که سیستم نیازهای خاص فضای کنفرانس یا جلسه شما را برآورده می‌کند. در اینجا یک راهنمای خرید برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه آورده شده است.

دیگر نکات مهم در خرید میکروفون شامل موارد زیر هستند:

  • تصمیم بگیرید که آیا به میکروفون سیمی یا بی‌سیم نیاز دارید. گزینه‌های بی‌سیم انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند، اما ممکن است نیاز به شارژ منظم داشته باشند. در حالی که گزینه‌های سیمی اتصال ثابتی را ارائه می‌دهند.
  • تعداد میکروفون‌های مورد نیاز را بر اساس اندازه سالن کنفرانس خود و تعداد معمول شرکت کنندگان تعیین کنید. مطمئن شوید که همه اعضای فعال جلسه میکروفون دارند.
  • اگر سالن کنفرانس به میکروفون ریاست با کنترل اولویت نیاز دارد به دنبال سیستم‌هایی باشید که این ویژگی را ارائه می‌دهند. کنترل اولویت به میکروفون‌های خاص اجازه می‌دهد تا نسبت به سایر میکروفون‌ها اولویت داشته باشند.
  • سازگاری با سیستم‌های صوتی و تصویری (AV) موجود از جمله تقویت‌کننده‌ها، بلندگوها و تجهیزات کنفرانس ویدیویی را بررسی کنید. مطمئن شوید که میکروفون‌ها می‌توانند به طور یکپارچه در تنظیمات شما ادغام شوند.
  • میکروفون‌های با کیفیت صدای بالا از جمله ویژگی‌هایی مانند لغو اکو، کاهش نویز و بازتولید صدای واضح را در اولویت قرار دهید. این موضوع برای ارتباط مؤثر در طول جلسات بسیار مهم است.
  • میکروفون‌هایی با قابلیت اختلاط خودکار را در نظر بگیرید. این سیستم‌ها میکروفون را به صورت پویا تنظیم می‌کنند تا مشخص شود که فقط میکروفون‌های فعال تقویت می‌شوند و نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهند.
  • سیستم‌هایی را در نظر بگیرید که قابلیت‌های کنترل و نظارت از راه دور را ارائه می‌دهند. این سیستم‌ها امکان مدیریت راحت تنظیمات سیستم را بدون دسترسی فیزیکی به هر میکروفون فراهم می‌کند.

کلام آخر

کارکنان در محیط کار امروزی آزادی و انعطاف‌پذیری را بدون هیچ مشکلی می‌خواهند. جلسات در سالن کنفرانس به یکی از دو صورت حضوری یا ویدیوکنفرانس برگزار می‌شوند. بدون سرمایه‌گذاری روی ابزارها و محصولاتی که کیفیت صدا را افزایش می‌دهند و در عین حال به هر شرکت‌کننده اجازه می‌دهند که بشنوند و شنیده شوند، بهره‌وری و همکاری آسیب می‌بیند. برای همگام شدن با فناوری، انتخاب بهترین میکروفون سالن کنفرانس ضروری است.

شما می‌توانید برای کسب راهنمایی برای خرید میکروفون سالم سالن با شماره 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه در ساعات اداری پاسخگو هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید