نورپردازی فروشگاه

نورپردازی فروشگاه

برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی فروشگاه و مغازه با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

نورپردازی فروشگاهی یکی از مولفه‌های اصلی در ایجاد احساس مثبت در مشتری و ترغیب او به خرید است. نورپردازی مناسب برای فروشگاه، خریداران را به بخش اصلی راهنمایی می‌کند و تجربه‌ی خوبی را برایشان رقم می‌زند. فضای صمیمی، مجلل، مدرن و … همه فقط از طریق دکوراسیون به دست نمی‌آیند. بلکه به کمک روشنایی است که ناخودآگاه حس مشتریان تغییر می‌کند و باعث می‌شود به فروشگاه بیایند و خرید کنند. طراحی و نصب تجهیزات نورپردازی برای فروشگاه، کاری اصولی و دقیق است و شما باید به خوبی با کاربرد انواع رنگ‌ها و مدل لامپ برای فروشگاه آشنا باشید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب همراه تکنوآوا باشید تا ما نکاتی را برای داشتن بهترین روشنایی فروشگاهی با شما به اشتراک بگذاریم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و طراحی نورپردازی فروشگاه، با شماره 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان ما سابقه‌ی درخشانی در نصب و طراحی انواع نورپردازی برای باشگاه، نورپردازی هتل و … دارند و بهترین‌ها را برای شما فراهم می‌کنند.ذ همچنین در صورتی که نیاز به دریافت خدمات در حوزه دوربین مداربسته فروشگاه و یا سیستم صوتی فروشگاه دارید، می‌توانید برای راهنمایی، خرید و نصب روی تیم تکنوآوا حساب ویژه باز کنید. 

مدل های مختلف نورپردازی فروشگاه

برای نورپردازی می‌توانید از 4 تکنیک مختلف روشنایی بهره ببرید و این تکنیک‌ها با توجه به مکان مورد نظر تفاوت دارند. مثلا نورپردازی فروشگاه مواد غذایی با یک بوتیک خیلی فرق می‌کند. بنابراین ما جزئیات لازم را برای شما توضیح می‌دهیم تا با اطلاع از آنها بهترین نوع روشنایی را انتخاب کنید.

این چهار تکنیک عبارتند از:

1. روشنایی با نور تاکیدی

همانطور که از اسم این نوع نورپردازی در فروشگاه پیداست، از آن برای برجسته‌سازی و تاکید بر مناطق خاص داخل، محصولات و دکوراسیون در سراسر فروشگاه استفاده می‌شود. در واقع هدف از روشنایی تاکیدی این است که ما به خریدار حس اهمیت را القا کنیم و نظر وی به آن محصول خاص جلب شود. بدین منظور از انواع مختلف نور تاکیدی برای جلب خریداران به مناطق خاصی در فروشگاه شما استفاده می‌شود.

برای محصولات داخل قفسه‌ها، ویترین، نمایشگرها، و حتی برای در، پنجره‌ها و دیوارها نیز این مدل نورپردازی کاربرد دارد. البته روشنایی تاکیدی را می‌توان به عنوان نور پس زمینه در پشت نمایشگرها نصب کرد و برای روشنایی گوشه‌های تاریک فروشگاه خود استفاده کنید. فراموش نکنید نورپردازی بوتیک نقلی و کوچک با یک فروشگاه بزرگ پوشاک سنتی یا نورپردازی مغازه خرده فروشی مواد غذایی با هم تفاوت‌هایی دارند. 

2. روشنایی ضروری

در نورپردازی برای فروشگاه های بزرگ و کوچک، باید بخش‌هایی مثل پیشخوان‌های صندوق فروشگاه، رختکن‌ها، میزهای خدمات و اتاق‌های انبار را با نور خوبی روشن کنید و نگذارید تاریک باشند. زیرا کارکنان این بخش باید برای پیش بردن کارهایشان نور لازم را داشته باشند و کمبود آن مشکلی در کیفیت عملکرد پرسنل ایجاد نکند.

3. روشنایی تزئینی

نورهای تزئینی به قدری عالی هستند که نباید از استفاده‌ی آنها در نورپردازی فروشگاه خود غفلت کنید. این مدل روشنایی جلوه‌ی بسیار زیبایی به فروشگاه می‌دهد و در نورپردازی رستوران هم کاربردهای فراوانی دارد. برای ایجاد نورهای تزئینی لوازم مختلفی مثل لوستر و مجموعه‌ای از چراغ‌های آویز، کاربرد دارند و محیط دلپذیری را به وجود می‌آورند. شما می‌توانید با این مدل نورپردازی فضایی را درست کنید که مشتریان دلشان بخواهد ساعت‌ها در آنجا بچرخند و از خریدی آرامش‌بخش لذت ببرند.

4. نورپردازی عمومی یا محیطی

نور محیطی یعنی منبع اصلی روشنایی فروشگاه شما، نوری که به مشتریان و کارمندان کمک می‌کند به راحتی در فضای داخلی حرکت کنند و همه چیز را به اندازه کافی ببینند. نورپردازی عمومی باید طوری باشد که مشتری هنگام ورود به داخل، همه چیز را به راحتی مشاهده کند و مشکلی در رفت و آمد وی پیش نیاید. کارکنان جابه‌جا شوند و به سوالات خریداران پاسخ بدهند.

این نور تمام فروشگاه را به طور یکنواختی روشن می‌کند، ولی برای برجسته کردن بخشی از ویترین و محصولاتی خاص، باید تکنیک‌های پیشین را اضافه کنید. نورپردازی محیطی برای همه‌ی فروشگاه‌ها ضروری است و نمی‌شود که آن را حذف کنند. اما برای تکنیک‌های گفته شده‌ی قبل، داستان فرق دارد. یعنی خود صاحب فروشگاه باید بر اساس اجناس خود تشخیص بدهد که آیا این‌ها لازم هستند یا خیر…

روشنایی و رنگ لامپ فروشگاهی

بعد از آنکه تکنیک نورپردازی مناسب برای فروشگاه را طراحی کردید، نوبت به انتخاب رنگ لامپ می‌رسد. ابتدا باید با 2 روش مختلف اندازه‌گیری نور را درک کنید: دمای رنگ و مقدار روشنایی. هر یک از این دو عامل در ایجاد فضای نهایی نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کنند و در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

1. دمای رنگ

دمای رنگ، یعنی گرم یا سرد بودن آن، تاثیر زیادی بر حس و حال مشتریان دارد. به طور کلی رنگ‌های گرم حسی دلپذیر و صمیمی را به وجود می‌آورند و دمای خنک لحنی مدرن دارد. بنابراین شما باید توجه داشته باشید که چه چیزی را برای فروش گذاشته‌اید؟ مثلا شاید برای نورپردازی فروشگاه لباس و پوشاک، بهتر باشد که نوری گرم را به وجود آورید. اما عطرفروشی‌ها ممکن است با داشتن طیف نور سرد، فضایی مدرن را پدید آروند. البته باز هم این موضوع به طراح برمی‌گردد و به هر حال موضوعی است که خیلی به فروش شما کمک می‌کند.

البته شما می‌توانید درجه حرارت‌های مختلف رنگ را در فضای خود ترکیب کنید. اما فروشگاه‌های کوچک معمولا تمایل دارند که با یک رنگ کلی فضا را روشن کنند. اما برای فضاهای بزرگ‌تر ترکیب دماهای رنگی کمک می‌کند که حتی مشتریان بتوانند بخش مورد نظر خودشان را زودتر ببینند. به علاوه، رنگ دیوار، ارتفاع سقف و میزان نور طبیعی از پنجره‌ها، همه در انتخاب دمای نور مناسب برای فضای شما تاثیرگذار هستند.

2. میزان روشنایی

لومن یا میزان روشنایی، مقدار نوری است که یک لامپ یا چراغ روشنایی LED یکپارچه از خود ساطع می‌کند. مقدار روشنایی تفاوت زیادی با گرمای نور دارد. مثلا یک نور سرد آبی، می‌تواند بسیار روشن بتابد یا اینکه مقدار نور خارج شده از آن کم باشد. بنابراین، لومن مقدار سنجشی است که شما باید هنگام انتخاب لامپ برای روشنایی فروشگاه خود به آن دقت کنید. به طور خلاصه، اگر در فضای خاصی به نور روشن‌تری نیاز دارید، به لامپ با لومن بالاتر احتیاج است. این مقدار را می‌توانید از فروشنده بپرسید و بر روی جعبه بخرید از آنها نیز نوشته شده است.

انواع لامپ برای نورپردازی فروشگاه

همچنین مهم است که بدانید انواع مختلف لامپ های مورد استفاده در روشنایی فروشگاه ها، طیف کاملی از خروجی نور (لومن) و دمای رنگ را ارائه می‌دهند. در ادامه سه نوع اصلی لامپ مورد استفاده در نور فروشگاه را با ویژگی‌های هر کدام به شما معرفی می‌کنیم:

1. لامپ های هالوژن

  • هزینه: کم و مقرون به صرفه
  • عمر مفید: تقریبا کوتاه
  • مصرف انرژی: زیاد
  • دامنه دمای رنگ: گرم تا سرد
  • مورد استفاده: بیشتر برای چراغ‌های تاکیدی، روشنایی و وسایل تزئینی

لامپ های هالوژن نسخه مدرن نور رشته‌ای هستند. لامپ‌های هالوژن نسبت به لامپ‌های فلورسنت و LED کارایی کمتری دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. کار با این لامپ‌ها در طول زمان هزینه بیشتری دارد. با این حال، لامپ‌های هالوژن ارزان هستند و می‌توانند در بسیاری از وسایل رشته‌ای موجود استفاده شوند. بنابراین یک روش مقرون به صرفه برای ارتقا نور تاکیدی و روشنایی در مناطق صندوق، واحدهای نمایشگر و ویترین فروشگاه‌ها به حساب می‌آیند.

2. لامپ‌های فلورسنت و کم فشار (CFL)

  • هزینه: متوسط
  • مصرف انرژی: متوسط
  • عمر مفید: متوسط
  • دامنه دمای رنگ: گرم تا سرد
  • بهترین استفاده: روشنایی عمومی و روشنایی ضروری

نور فلورسنت یک انتخاب محبوب برای روشنایی عمومی فروشگاه است. به علاوه، در نور تزئینی و روشنایی تاکیدی نیز خوب عمل می‌کند. فلورسنت‌ها از لامپ‌های هالوژن گران‌ترند، اما برای طولانی مدت بهتر به نظر می‌رسند. زیرا طول عمر خوبی دارند و هزینه‌های عملیاتی و تعویض آنها تا حد زیادی کاهش میابد.

3. لامپ LED

  • هزینه: متوسط به بالا
  • عمر مفید: بسیار طولانی
  • مصرف انرژی: خیلی کم
  • دامنه دمای رنگ: گرم تا سرد
  • بهترین کاربرد: برای تمامی مدل‌های نورپردازی

امروزه فروشگاه‌ها برای اکثر مدل‌‌های روشنایی خود از نور LED استفاده می‌کنند. فناوری LED در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و شما می‌توانید LED هایی با عمر طولانی را برای انواع مختلف روشنایی عمومی، ضروری و تاکیدی پیدا کنید. در بعضی لوازم مانند نورافکن، لامپ‌های هالوژن هنوز هم می‌توانند نور دقیق‌تری از رنگ را تامین کنند. اما به طور کلی، LEDها متناسب با بیشتر نیازهای روشنایی هستند و به شما کمک می‌کنند تا در طولانی مدت بیشترین صرفه جویی را در هزینه‌های انرژی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید آخرین ایده‌های جالب نورپردازی در خرده فروشی‌ها را در پینترست ببینید و ایده بگیرید. 

خرید و نصب تجهیزات نورپردازی برای فروشگاه

همانطور که مطالعه کردید برای انواع فروشگاه‌ها، مدل لامپ و تکنیک روشنایی می‌تواند متفاوت باشد. همچنین تجهیزات مختلفی برای آنها کاربرد دارند. از طرفی نوع ساختمان، طراحی و مساحت آن تاثیر مستقیمی در مدل لامپ‌ها و قیمت آنها دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای نصب و طراحی نورپردای فروشگاهی، با شماره‌ی 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان تکنوآوا هزینه نهایی را به شما اعلام می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید