سیستم صوتی فروشگاه و مغازه

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی فروشگاه و مغازه با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

سیستم صوتی فروشگاهی و مغازه به طور مستقیم بر روی انرژی و خرید مشتریان تاثیرگذار است. در واقع سیستم صوتی مناسب یکی از واجبات است و بدون آن، فروشگاه برای مشتریان جذابیت نخواهد داشت. طبق تحقیقات انجام شده، سیستم صوتی فروشگاهی و موسیقی مناسب تا 60 درصد احتمال خرید را افزایش می‌دهند. اما این کار به همین سادگی نیست، تجهیزات سیستم صوتی برای فروشگاه باید با دقت و تحت نظر یک متخصص انتخاب شوند. همچنین هر چه بخش‌های فروشگاه بیشتر باشند، این کار باید به شکلی جزئی‌تر صورت بگیرد.  

از این رو ما در این مطلب از تکنوآوا قصد داریم تا نکاتی را جهت نصب سیستم صوتی فروشگاه و مغازه با شما به اشتراک بگذاریم. چنانچه به دنبال خرید سیستم صوتی برای مغازه و فروشگاه هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید و برای پروژه‌های خود از راهنمایی‌های مشاوران مجرب ما بهره‌مند شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.  

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات در حوزه نورپردازی فروشگاه و یا دوربین مدار بسته برای فروشگاه دارید نیز می‌توانید روی تیم باتجربه تکنوآوا حساب ویژه باز کنید. کافیست با شماره 02191016169 تماس بگیرید.

 

انواع بلندگو برای سیستم صوتی فروشگاهی

  1. بلندگوی سقفی: همانطور که از اسم این بلندگوها پیداست، بر روی سقف نصب می‌شوند و دارای دو نوع توکار و روکار هستند. معمولا برای سیستم صوتی در فروشگاه های بزرگ‌تر از مدل توکار استفاده می‌کنند، زیرا بلندگو داخل سقف کاذب یا کناف قرار می‌گیرد و فقط درپوش نهایی آن دیده می‌شود. بلندگوی سقفی روکار را می‌توانید بر روی سقف‌های معمولی قرار دهید و در نهایت بدنه آن مشخص است. به همین دلیل این نوع بلندگو در مغازه‌های کوچک‌تر و فاقد سقف کاذب کاربرد دارد. همانطور که مشخص است سیم این بلندگوها دیده نمی‌شوند و از زیبایی محیط نمی‌کاهد.

از طرفی بلندگوهای سقفی به دو گروه two way و full range  تقسیم می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. مدل two way دارای ووفر و تیوتر جداگانه است و صدا را با تفکیک فرکانسی بهتری پخش می‌کند. بنابراین جهت پخش موسیقی در سیستم صوتی برای مغازه به کار می‌روند. اما بلندگوهای full range، این قابلیت را ندارد و تمام فرکانس‌ها را از یک بلندگو پخش می‌کنند. به همین خاطر برای پخش موسیقی خیلی مناسب به نظر نمی‌رسند و معمولا برای سیستم‌های پیجینگ و هشدار به کار می‌روند. در فروشگاه‌هایی که موسیقی پس زمینه پخش می‌شود و سیستم پیجینگ فعال دارند، باید از هر دو نوع بلندگو استفاده شود.

  1. بلندگوی دیواری و ستونی: این نوع بلندگوها به شکل عمودی یا افقی بر روی دیوار و ستون نصب می‌شوند. بلندگوهای دیواری دارای دو نوع سالنی و فضای باز هستند که نوع فضای باز آن‌ها جهت مقاومت در برابر آب و هوا، به صورت ضد آب و با بدنه آلومینیومی ساخته می‌شوند. این بلندگوها جهت نصب در سیستم صوتی فروشگاهی، بر روی پایه و در یک جهت ثابت قرار می‌گیرند. برای اطلاع رسانی و سیستم پیجینگ، بلندگوهای دیواری و بلندگوهای سقفی نیز کاربرد دارند. باید دقت داشته باشید که گاهی کابل‌ها و سیم‌های بلندگو ظاهر محیط را به هم می‌ریزند یا ممکن است با اشیای دیگر یا مشتریان برخورد کنند، از این رو حتما باید سیم‌ها را به درستی نصب کنید.
  2. بلندگوی دکوراتیو: بلندگوهای دکوراتیو با ظاهری زیبا و شیک یکی از پر طرفدارترین تجهیزات سیستم صوتی فروشگاه و مغازه محسوب می‌شوند. این مدل از بلندگوها نسبت به نوع دیواری و ستونی کیفیت بالاتری دارند و صدا را به شکل تفکیک شده و واضح‌تر پخش می‌کنند. همچنین در داخل پکیج آن‌ها پایه‌های مخصوصی وجود دارند و کار نصب را راحت‌تر کرده‌اند. با استفاده از این پایه‌ها، بلندگو در تمامی جهات دلخواه شما تغییر زاویه می‌دهد، ولی اکثر بلندگوهای ساده‌تری که گفته شد این قابلیت را ندارند.

 

آمپلی فایر در سیستم صوتی مغازه و فروشگاه

آمپلی فایر وسیله‌ای است که کیفیت سیگنال خروجی را بالا می‌برد و مشکلاتی مانند نویز، قطع و وصل صدا را حل می‌کند. در واقع ابتدا صدا از دستگاه پخش کننده به آمپلی فایر می‌رود و سپس جهت پخش به بلندگوها فرستاده می‌شود. نوع، تعداد و کیفیت آمپلی فایرها بستگی به تعداد بلندگوها دارد. هرچه تعداد بلندگوها بیشتر باشد و شما به خروجی قوی‌تری نیاز داشته باشید، باید آمپلی فایر بهتری را در نظر بگیرید. 

با اینکه برخی از بلندگوها به صورت پیش فرض بر روی خود آمپلی فایر داخلی دارند، اما در سیستم صوتی مخصوص فروشگاه های بزرگ‌تر باید آمپلی فایر جداگانه داشته باشید تا صدا بدون نویز به گوش شنوندگان برسد. به خاطر بسته بودن فضا، کوچک‌ترین قطع و وصل صدا موجب آزردگی مشتریان می‌شود.

نکاتی جهت بهبود کیفیت سیستم صوتی فروشگاه

  1. یکنواخت بودن صدا: یکی از مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین بخش‌های طراحی سیستم های صوتی فروشگاهی، یکنواخت بودن صدا و موسیقی است. شدت و ولوم صدا باید در همه جای فروشگاه واضح و به صورت یکنواخت باشد، نه اینکه در نزدیکی بلندگوها موسیقی با ولوم زیاد پخش شود و دورتر از آن، صدایی ضعیف و بی کیفیت به گوش برسد.
  2. زون بندی مناسب: گاهی در برخی از فروشگاه‌ها بخش‌های مختلفی وجود دارند و افراد ترجیح می‌دهند در هر بخش موسیقی خاص و آهنگی متفاوت را بشنوند. مثلا در یک بخش خرید صورت می‌گیرد و در قسمت دیگر، کافه‌های کوچک یا بوفه غذا و نوشیدنی ساخته شده‌‌اند. بنابراین زون بندی سیستم صوتی برای مغازه و فروشگاه باید طوری باشد که در هر بخش، موسیقی متفاوت و با ولوم قابل کنترل به گوش برسد.
  3. ولوم صدا و موسیقی: علاوه بر زون بندی و یکنواخت بودن صدا، شما باید ذائقه‌ی موسیقیایی مشتریان را بشناسید و در هر بخش آهنگی مناسب پخش کنید. متاسفانه گاهی دیده می‌شود جهت افزایش انرژی و روحیه خرید در مشتریان، ولوم صدا در سیستم صوتی فروشگاهی به قدری بالاست که افراد صدای یکدیگر را به خوبی نمی‌شنوند. از طرفی گاهی آنقدر صدای موسیقی پایین است که موجب بی‌حوصلگی مشتریان شده و بر روی خرید آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

قیمت سیستم صوتی فروشگاهی و مغازه

قیمت سیستم صوتی مخصوص فروشگاه به عوامل زیادی بستگی دارد. ابتدا باید مدل ساختمان و ابعاد آن مشخص شود تا بدانیم که چند بلندگو و آمپلی فایر نیاز خواهید داشت. سپس بر اساس نوع و مدل تجهیزات، قیمت نهایی مشخصص می‌گردد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید سیستم های صوتی فروشگاهی با شماره 02191016169 تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره‌ی رایگان، از قیمت نهایی مطلع شوید.   

نصب سیستم صوتی فروشگاهی 

تیم تکنوآوا با به کارگیری متخصصان مجرب در کم‌ترین زمان و به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن کار نصب و طراحی سیستم صوتی فروشگاه شما را انجام می‌دهد. شما می‌توانید ابتدا به صورت رایگان مشاوره شوید، پروژه خود را به ما بسپارید و بهترین محیط خرید را برای مشتریان‌تان فراهم کنید.  

همچنین برای نصب سیستم اعلام حریق فروشگاه نیز می‌توانید روی تیم تکنوآوا حساب ویژه باز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید