قیمت نورپردازی باشگاه ورزشی

نورپردازی باشگاه

نورپردازی باشگاه 

برای دریافت قیمت پکیج های نورپردازی باشگاه با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

نورپردازی باشگاه ورزشی نقش زیادی در اهداف تجاری شما دارد. درواقع باشگاه زمانی موفق است که مشتریان خود را حفظ کند. اگر مردم یک سالن ورزشی را دوست داشته باشند، مدام به آنجا برمی‌گردند و آن را به دوستان دیگر خود معرفی می‌کنند. نورپردازی خوب برای باشگاه، می‌تواند آن مکان را خیلی جذاب کند، در مقابل نورپردازی ضعیف می‌تواند به کلی زحمات شما را از بین ببرد. پس شما باید این کار را خیلی حرفه‌ای انجام بدهید تا مشتریان خود را از دست ندهید. به‌علاوه، نورپردازی کاری تخصصی است و یک اشتباه تمام بودجه و زحمات شما را از بین می‌برد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و طراحی نورپردازی برای باشگاه، با شماره 02191016169 تماس بگیرید تا متخصصان تیم تکنوآوا شما را راهنمایی کنند. تکنوآوا سابقه‌ای درخشان در نصب انواع نورپردازی مثل نورپردازی هتل و نورپردازی تالار عروسی و … دارد و بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند.

ما نیز پیش‌تر در وبلاگ تکنوآوا به توضیح درباره سیستم صوتی باشگاه پرداخته‌ایم. در این مطلب هم نکاتی را در مورد طراحی و تجهیزات نورپردازی باشگاه ورزشی با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با داشتن موزیک خوب و نور کافی، مشتریان خود را راضی نگه دارید.

چگونه می توان بخش های مختلف باشگاه را روشن کرد؟قیمت نورپردازی باشگاه

در هنگام برنامه‌ریزی برای نورپردازی باشگاه باید چندین نکته را در نظر بگیرید. سالن های بدنسازی به نور زیادی احتیاج دارند و باید همیشه روشن باشند. از طرفی آنها بخش‌های مختلفی هم دارند و هر کدام به روشنایی خاصی نیاز دارند. تجهیزات نوری که انتخاب می‌کنید باید همیشه بر اساس نیازهای منطقه مورد نظر باشد.

شما فقط با تغییر نور می‌توانید یک سالن ورزشی را متحول کنید. می‌توانید برای دریافت پاسخ مورد نظر از اعضای سالن ورزشی، هر اتاق را دوباره طراحی کنید. نور تاثیر زیادی بر حس و حال و انرژی ورزشکاران دارد و باعث ایجاد انگیزه یا بی انگیزگی می‌شود. دقیقا همانطور که موزیک به آنها انرژی چند برابر می‌دهد، یا در سالن ماساژ آرامش را فراهم می‌کند، نور هم باید متناسب با نوع فضا باشد.

رابطه بین نور، حالت و حرکت

شاید بتوان گفت که هیچ چیزی بیشتر از نورپردازی باشگاه ورزشی، در روحیه و حرکت بدن تاثیر ندارد. البته بیشتر سالن‌ها تا آنجا که ممکن است از نور طبیعی استفاده می‌کنند، زیرا نورخورشید توانایی زیادی در بهبود روحیه افراد دارد. روشنایی طبیعی تاثیر مثبتی بر هوشیاری دارد، هرچه فرد هوشیارتر باشد، انرژی بیشتری نیز خواهد داشت.

اما خیلی از سالن‌ها توانایی استفاده از نور خورشید را ندارند، مخصوصا آنها که در طبقات پایین‌تر قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب رنگ روشنایی هم نباید خیلی مصنوعی باشد، اگر می‌خواهید ورزشکاران از نور طبیعی خوششان بیاید، باید لامپ های باشگاه ورزشی، نور طبیعی داشته باشند. همانطور که گفتیم در روزهای صاف و آفتابی است که مردم بیشترین سطح هوشیاری و انرژی را دارند، به همین دلیل نوری که دقیقا شبیه به نور طبیعی است، باید در سالن‌های ورزشی استفاده شود.

ما برای بیشتر باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، استفاده از روشنایی LED را توصیه می‌کنیم. این لامپ‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند، مقرون به‌صرفه هستند و مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. امروزه لامپ های ال ای دی در سایزها، مدل‌ها و انواع رنگ‌ها به فروش می‌رسند و از نورپردازی جشن تولد گرفته و تا در نورپردازی رستوران هم استفاده می‌شوند. هچنین تصمیم داریم در ادامه مطلب، نوع نصب تجهیزات نورپردازی باشگاه را به شکل تفکیک شده برایتان شرح دهیم تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نورپردازی بخش های مختلف باشگاه ورزشینورپردازی باشگاه

  1. بخش تمرین

مناطق تمرینی از مهم‌ترین قسمت‌های یک سالن ورزشی هستند، زیرا افراد برای تمرین به یک سالن ورزشی می‌آیند. این بخش‌ها باید دارای چراغ‌های روشن باشند که باعث افزایش هوشیاری می‌شوند. در اتاق‌های بزرگ مثل بخش ایروبیک که تمرینات با شدت و انرژی بالا صورت می‌گیرند، دمای رنگ چراغ‌ها باید 4000K باشد. نصب این لامپ ها برای باشگاه، به اعضای سالن کمک می‌کند تا مربی را ببینند و همچنین از آسیب دیدن جلوگیری می‌کند. برای افزایش جلوه، می‌توانید کمی رنگ چراغ‌ها را تغییر دهید و با موسیقی هم راستا کنید.

در سالنی که یوگا یا ماساژ انجام می‌شود، نور ملایم مورد نیاز است. لامپ نصب شده باید محیط آرامش بخشی را ایجاد کند. از طرفی، در کلاس‌های دوچرخه سواری که افراد از نظر جسمی با یکدیگر برخوردی ندارند، نور تیره‌تر قابل قبول است. اما مربی باید بتواند در صورت لزوم اتاق را کاملا روشن کند. اتاق‌های تمرین هرگز نباید کاملا تاریک باشند. بعضی از چراغ‌ها باید همیشه روشن باشند تا مسیرها و خروج را در موارد اضطراری روشن کنند یا اگر یک شرکت کننده در طول جلسه نیاز داشت سالن را ترک کند، تاریکی مشکلی برای وی ایجاد نکند.

هنگام نصب نورپردازی سقف باشگاه بدنسازی، باید به مناطق کاردیو هم توجه کنید. در مناطق وزنه برداری و کاردیو، وسایل روشنایی نباید نور تیزی داشته باشند. زیرا گاهی ورزشکاران مجبورند هنگام استفاده از برخی از دستگاه‌ها، به پشت بخوابند و به نور نگاه کنند. اگر نور خیلی روشن باشد، چشم‌هایشان را اذیت می‌کند.

لامپ های ال ای دی قیمت مناسب، در این مناطق می‌توانند دارای پوشش لنزهای شیری باشند یا می‌توانند با پخش کننده‌ها ترکیب شوند. طراحان روشنایی باید به سطح تابش خیره کننده نیز توجه داشته باشند، زیرا در صورت روشن بودن بیش از حد نور یا نصب لامپ در مکان اشتباه، باعث بازتاب نور از دستگاه‌های تمرینی می‌شود و چشم‌ها را آزار می‌دهد.

  1. بخش استخر و دوش

تجهیزات نورپردازی استخر باشگاه باید برای مکان‌های مرطوب مناسب باشند. استفاده از تکنیک روشنایی فرورفتگی نیز برای این مکان‌ها خوب است، زیرا اگر وسایل داخل سقف قرار بگیرند و معلق نباشند، از وسایل محافظت بیشتری می‌شود. چراغ‌های نصب شده در محوطه استخر باید دوام، مقاومت و ایمنی داشته باشند. در حالی که هیچ استانداردی برای مقدار روشنایی این بخش اعلام نشده است، ولی آنها باید در طول شبانه روز حداقل 200 لوکس نور روی سطح خود داشته باشند. لامپ های نصب شده در قسمت دوش، باید از روشنایی بالایی برخوردار باشند تا ایمنی و دید مناسبی را فراهم کنند.

  1. بخش رخت کن و کمد

در نورپردازی برای باشگاه باید همواره فضایی را ایجاد کنید که حس لوکس و تمیز بودن را القا کند. معمولا بعد از تمرین، رختکن به عنوان یک مکانِ کسب آرامش محسوب می‌شود. به همین دلیل، نور نصب شده باید روشن اما ملایم باشد. همچنین افراد هنگام بازکردن کمدهای خود و قرار دادن وسایل شخصی‌شان، به نور شدید نیاز دارند. هنگام طراحی و نصب لامپ‌ها در این بخش، می‌توانید در بالای کمدها از نور روشن‌تر و تاکیدی استفاده کنید و بخش کلی رختکن هم نور روشن ولی کمی ملایم‌تری داشته باشد.

  1. نمای خارجی باشگاه

چراغ‌های بیرونی یک سالن ورزشی می‌تواند افراد را به خود جلب کند یا آنها را از خود دور کند. وسایل روشنایی با کیفیت بالا باعث می‌شوند که ورزشکاران خارج باشگاه را ببینند، کنجکاو شوند که در داخل چه می‌گذرد و انگیزه عضویت پیدا کنند. همچنین چراغ‌ها می‌توانند فضای بیرونی را ایمن کرده و حس امنیت را ایجاد کنند. در هنگام خرید تجهیزات برای نورپردازی نمای باشگاه، به عامل دوام خیلی دقت کنید. این بخش در معرض باد، باران، برف و گرد و غبار قرار دارد و باید برای آن فقط از وسایلی که برای مکان‌های مرطوب مناسب‌اند، استفاده شود.

مسیر پیاده‌روی منتهی به سالن بدنسازی، باید نور کافی داشته باشد. زیرا این امر احتمال تصادفات را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توان از تیرهای روشنایی با چراغ های نصب شده یا وسایل دیواری که نور را به سمت پایین توزیع می‌کنند، استفاده کرد. مهم‌ترین چیز ایجاد یک راهرو ایمن و جذاب است. پس نورپردازی سقف باشگاه را فراموش نکنید و راهرویی خیره کننده به وجود آورید.

قیمت نورپردازی برای باشگاه ورزشینورپردازی باشگاه ورزشی

همانطور که مطالعه کردید، مهم‌ترین عامل در نورپردازی سالن، راحتی مشتری است. اگر افراد در سالن بدنسازی احساس راحتی نکنند، دیگر عضویت خود را تمدید نخواهند کرد. نور باید محیطی جذاب، ایمن و لذت بخش ایجاد کند، اما نور هر باشگاه با توجه به مساحت و طراحی آن متفاوت است و به تجهیزت مختلفی نیاز دارید. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطلاع از هزینه نورپردازی باشگاه، با شماره 02166718624 تماس بگیرید تا کارشناسان تکنوآوا جزئیات لازم را برایتان توضیح دهند و قیمت نهایی را به شما اعلام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید