آشنایی با شرکت بیرداینامیک

آشنایی با شرکت بیرداینامیک، تاریخچه و محصولات آن

از گذشته تا کنون، انتظارات کاربران نسبت به سیستم‌ها و تجهیزات صوتی تغییرات زیادی داشته‌اند. زمانی، تمام انتظار بر این بود که صدایی از یک دستگاه پخش شود. در زمانی دیگر هم بلندی صدا معیار بود. اما این روزها نمی‌توان انتظارات مخاطب از صدا را محدود کرد و این را مدیون تلاش‌های توسعه‌دهندگان اولیه آن هستیم. آشنایی با شرکت بیرداینامیک برای همه فعالان عرصه صوت و موسیقی ضروری به نظر می‌رسد. نامی که از روزهای اولیه سینمای صامت تا همین امروز به عنوان یکی از بهترین طراحان و تولیدکنندگان تجهیزات صوتی شناخته شده است.

در این مطلب به معرفی شرکت بیرداینامیک می‌پردازیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس 02191016169 تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان مجموعه تکنوآوا بهره مند شوید.

داستان پیدایش شرکت بیرداینامیک

بیرداینامیک، نام پرافتخارترین سازنده هدفون و قدیمی‌ترین شرکت فعال در عرصه صداست. در سال 1924، مهندس جوان سوئدی، اویگین بایر، با درک نیاز روزافزون صدا در سینما، شرکت کوچکی در برلین آلمان تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا (Elekrotechnische Fabrik Eugen Beyer) نام داشت و در زمینه تولید بلندگوی داینامیک برای سالن‌ها کار می‌کرد. آن زمان، بیشتر سالن‌های سینما از گرامافون برای تولید صدا استفاده می‌کردند که کیفیت خوبی نداشت. ابداع بایر، به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و سوددهی خوبی برای او به ارمغان آورد. طولی نکشید که این شرکت، کار روی تولید هدفون را شروع کرد.

موسس شرکت بیرداینامیکنخستین هدفون بیرداینامیک در 1937

بیرداینامیک، در دهه 30 شروع به طراحی هدفون کرد و اولین هدفون آن با نام (DT 48) در سال 1937 به بازار آمد. جالب است که این هدفون تا پایان سال 2012، با تغییراتی اندک همچنان تولید می‌شد. این محصول، با بیش از 75 سال حضور در چرخه تولید، چندین نسل از خود بر جای گذاشت و یکی از موفق‌ترین محصولات بود.

اولین میکروفون بیرداینامیک و شروع جنگ

دو سال پس از ابداع اولین هدفون، یعنی در سال 1939، اولین میکروفون بیرداینامیک برای کاربری‌های استودیویی تولید شد. این میکروفون (M 19) نام داشت و در ایستگاه‌های رادیویی آلمان، تحولی ایجاد کرد. در همان روزها، جنگ جهانی دوم شروع شد. این اتفاق نه تنها رکود عمیقی در تولید شرکت ایجاد کرد، بلکه بخشی اساسی از تجهیزات و ساختمان آن هم تخریب شد. به گونه‌ای که کار بیرداینامیک برای مدتی متوقف شد.

فعالیت مجدد و آشنایی با شرکت بیرداینامیک

سه سال بعد از جنگ، فعالیت بایر و شرکتش، این بار در شهر هایلبرن شروع شد. نخستین محصول مهم در شروع دوباره، هدفون (DT 49) بود که در سال 1953 تولید شد. این محصول فقط برای صفحه‌فروشی‌ها و دیسک‌بارها طراحی شده بود. در سال 1959، بایر درگذشت و پسرش، فرد بایر، جانشین او شد. در دهه 60 میلادی، نام شرکت به بیرداینامیک تغییر کرد.

در سال‌های بعد، آشنایی با شرکت بیرداینامیک و محصولات آن، سرعت بیشتری در بازار جهانی گرفت. تلاش شرکت روی تولید میکروفون متمرکز شد و محصولات مهمی در آن زمان تولید شدند. ابداعاتی که نقطه عطفی در روند تکامل تجهیزات صوتی بودند. محصولاتی مانند:

  • ترانزیستوفون که تلاشی برای ساخت اولین میکروفون بی‌سیم جهان بود.
  • میکروفون (E 1000) که در تور بیتلز آلمان از آن استفاده شد و محبوبیت زیادی بین گروه‌های موسیقی پیدا کرد.
  • هدفون (DT 100)، (DT 150) و (DT 250) که هنوز هم در استودیوهای سراسر جهان دیده می‌شوند.
  • سیستم راهنمای تور با نام (Informaphone FSE 20)

طولی نکشید که یکی از مهم‌ترین اختراعات تاریخ هدفون‌ توسط این شرکت ثبت شد.

شروع نسل هدفون‌های الکترواستاتیک

احتمالاً هیچ چیز اندازه این اختراع موجب آشنایی با شرکت بیرداینامیک و محبوبیت جهانی آن نشد. در سال 1976، نخستین هدفون الکترواستاتیک با نام (ET 1000) روانه بازار شد. چهار سال بعد با الهام‌گیری از هدفون‌های الکترواستاتیک، هدفونی نیمه‌باز با درایورهای داینامیک بسیار قدرتمند به میان آمد که (DT 880) نام داشت. این هدفون نسبت به تمام مدل‌های هم‌دوره خود توان فنی بسیار بالایی داشت. پنج سال بعد، دو هدفون (DT 990) و (DT 770) هم اضافه شدند. این مجموعه، خانواده‌ای تشکیل داد که سال‌ها توسط موسیقی‌دانان، آهنگ‌سازان و هواداران موزیک استفاده شدند.

هدفون الکترواستاتیک بیرداینامیکنسل دیجیتال میکروفون استودیویی بیرداینامیک

دهه 90 میلادی، دوره تولد و رشد میکروفون‌های محبوبی مانند (TG-X)، (MC 742) و (MCD 100) به عنوان نخستین میکروفون‌های استودیویی دیجیتال جهان بود. در آن زمان، بیرداینامیک کمتر در زمینه هدفون فعالیت داشت. به همین دلیل، فروش میکروفون بیرداینامیک رشد زیادی کرد. هدفون‌های تولید شده در آن زمان، مدل پشت باز (DT 531)، هدفون‌های سری 200 و مدل ‌بی‌سیم (RSS 433) بودند که بازخوردهای مثبتی دریافت کردند.

این روند در اوایل قرن تغییر کرد و اتفاق مهمی افتاد. در سال 2002، فرد بایر پس از 42 سال مدیریت کارخانه، جای خود را به ولفگانگ لاکهارت، مهندس مکانیک برجسته داد.

آشنایی با شرکت بیرداینامیک و قابلیت (MANUFAKTUR)

شرکت بیرداینامیک در سال 2005، امکان سفارشی‌سازی آنلاین برخی مدل‌ها مانند (DT 880) و (DT 990) را فراهم کرد. یک سال بعد، با تولید هدفون خلبانی (HS 300)، بخش تجهیزات هوایی کمپانی گسترش یافت. دو سال پس از آن، فعالیت جدی شرکت در زمینه هدست گیمینگ هم شروع شد. اولین هدفون رده‌بالای آن زمان، (MMX 300) نام گرفت.

سال 2009، اتفاقی مهم برای بیرداینامیک افتاد. نخستین هدفون که از تکنولوژی انحصاری تسلا استفاده می‌کرد، یعنی (T 1) روانه بازار شد. در همان سال، شرکت سنهایزر هم هدفون (HD 800) را تولید کرد که این دو، نقطه اوج تکنولوژی داینامیک در زمان خود به حساب آمدند. از آن زمان به بعد، انتظار کاربران از کیفیت صدا بالا رفت و نسل رده‌بالایی از هدفون‌ها و هدست‌ها پا به میان گذاشتند.

تکنولوژی تسلا در هدفون بیرداینامیک

تکنولوژی تسلا به لطف دستاوردهای نیکولا تسلا، تلاشی برای خلق درایوری با اعوجاج هارمونیکی کمتر و بازدهی بالاتر بود. در نتیجه آن، صدایی دقیق، با جزئیات و واضح بدون نیاز به آمپلی‌فایرهای قدرتمند ایجاد می‌شد. این عمل از به‌ کارگیری آهن‌رباهای قوی‌تر و قرار دادن آن‌ها درون یک حلقه دور ویس کویل و پایین آمدن هدر رفت شار مغناطیسی انجام می‌شد. در نهایت منجر به وارد شدن انرژی آکوستیکی بالاتر بر دیافراگم و حرکت سریع‌تر آن می‌شد. بیرداینامیک در سال 2010، سه هدفون (T 5 p)، (T 50 p) و (DT 1350) را معرفی کرد که در هر سه، از تکنولوژی تسلا استفاده کرده بود. دو سال بعد، سری هدفون‌های (Custom One) با قابلیت سفارشی‌سازی صدا و ظاهر به بازار آمدند که مخاطبین زیادی به خود جلب کردند.

هدفون کاستوم بیرداینامیکشروع به همکاری با استل اند کرن

در سال 2015، همکاری بیرداینامیک با شرکت کره‌ای استل اند کرن شروع شد. حاصل این همکاری، دو مدل (AK T1p) و (AK T5p) که نسخه به‌روز شده (T 1) و (T 5 p) بودند و ایرفون (AK T8iE) بود. نسل دوم هدفون‌های رده‌بالای بیرداینامیک هم در همان سال عرضه شدند. در چند سال اخیر، بیرداینامیک در تولید محصولات باکیفیت دیگری مانند (DT 1770)، (DT 1990)، ایرفون (Xelento) فعالیت داشته است. برخی دیگر از محصولات شاخص این شرکت شامل موارد زیر هستند:

  • (Amiron Wireless) به عنوان بهترین هدفون بلوتوث جهان
  • (Xelento Wireless) به عنوان بهترین ایرفون بلوتوث جهان
  • هدست گیمینگ رده بالای (Custom Gaming)
  • میکروفون‌های جدید از سری (TG)

پیداست که بیرداینامیک به خوبی از عهده جریان‌سازی در عرصه تجهیزات صوتی برآمده است. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با رقبای این شرکت، شاید آشنایی با کارخانه دایناکورد هم برایتان جالب باشد.

معرفی برخی از محصولات مهم شرکت بیرداینامیک

پس از گذشت 94 سال، بیرداینامیک همچنان یک شرکت خانوادگی است که 100% سهام آن در اختیار دو دختر و یک نوه خانواده است. محصولات این شرکت در سه شاخه اصلی تولید می‌شوند:

  • هدفون و هدست
  • میکروفون
  • سیستم کنفرانس

هنوز هم بسیاری از محصولات بیرداینامیک در شهر هایلبرن ساخته می‌شوند که همچنان اصالت و کیفیت خود را حفظ کرده‌اند. در ادامه با برخی از ویژگی‌های مهم محصولات این شرکت آشنا می‌شویم.

انواع هدست و هدفون بیرداینامیک

آشنایی با شرکت بیرداینامیک بدون وجود هدفون و هدست‌های آن، سخت به نظر می‌رسد. همان‌طور که آشنایی با شرکت زیکو هم بدون میکروفون‌های آن غیرممکن است. هدفون‌های بیرداینامیک برای مواردی مانند کاربری خانگی، پرتابل، استودیویی و گیمینگ طراحی شده‌اند. این هدفون‌ها مجهز به نویزگیر قوی برای محیط‌های شلوغ هستند. انواع پشت‌باز، نیمه‌باز و بسته آن‌ها وجود دارند.

هدفون نسل جدید بیرداینامیکمهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها عبارتند از:

  • انتقال صوت با کابل و بلوتوث
  • صدای وسیع، طبیعی و شفاف
  • تکنولوژی (Bass Reflex) برای بهبود بیس دستگاه
  • کابل‌های باکیفیت
  • اسلایدر برای تغییر الگوی صدا
  • نویزگیر حرفه‌ای
  • روکش هدبند و ایرپاد نرم برای استفاده طولانی
  • طراحی سبک، زیبا و ارگونومیک
  • سهولت در کاربری

انواع مختلف میکروفون بیرداینامیک

شرکت بیرداینامیک یکی از تولیدکنندگان مطرح میکروفون در سطح جهانی است. میکروفون‌ بیرداینامیک با کاربری‌های مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. انواع میکروفون باسیم و بی‌سیم، میکروفون رومیزی و مدل‌های مخصوص کنفرانس و کنسرت، از تولیدات این شرکت هستند. کیفیت، استحکام و عمر این میکروفون‌ها قابل توجه است.

  • میکروفون بیرداینامیکانتقال صوت با کابل یا شبکه وایرلس
  • میکروفون با الگوهای قطبی مختلف
  • حداقل نویز هنگام لمس دست
  • صدای قدرتمند و طبیعی
  • مقاومت در برابر فیدبک
  • طراحی سبک، محکم و ارگونومیک
  • سهولت در کاربری

انواع سیستم کنفرانس بیرداینامیک

بیرداینامیک در زمینه طراحی و تولید سیستم کنفرانس هم پیشتاز بازار است. محصولات حرفه‌ای این شرکت در زمینه سیستم پیجینگ و کنفرانس، کیفیت و کاربری فوق‌العاده‌ای دارند. این سیستم‌ها هم به شکل باسیم و هم بی‌سیم طراحی شده‌اند. سیستم‌های کنفرانس بیرداینامیک در عین استحکام و کارایی، زیبایی منحصربه‎‌فردی هم دارند که حس متفاوتی در کاربر ایجاد می‌کنند.

برخی از ویژگی‌ها و امکانات این سیستم‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • قابلیت اتصال یونیت‌ها به صورت خطی یا حلقه‌ای
  • پورت (RS-232) برای کنترل و تنظیم سیستم
  • نرم‌افزار حرفه‌ای برای تنظیم و پیکربندی
  • دکمه‌های سیلیکونی و مجهز به خط بریل
  • مخفی شدن کابل‌ها زیر کنسول
  • قابلیت اتصال بیش از 1000 یونیت کنفرانس
  • پشتیبانی از قابلیت رأی‌گیری و ترجمه هم‌زمان
  • تغذیه جک هدفون و بلندگو درون بدنه
  • امکان شناسایی خودکار کاربر
  • امکان نمایش اطلاعات حین جلسه
  • سهولت در راه‌اندازی و کاربری

جمع‌بندی، تصمیم و خرید بیرداینامیک

در آشنایی با شرکت بیرداینامیک متوجه کیفیت و برتری محصولات آن شدیم. هدفون و هدست، تجهیزات کنفرانس و میکروفون‌ها با پشتوانه فعالیت طولانی این شرکت تولید شده‌اند. در حال حاضر، تکنوآوا به عنوان نمایندگی فروش میکروفون بیرداینامیک فعالیت دارد. اگر شما هم قصد خرید محصولی باکیفیت برای یک عمر دارید، بیرداینامیک یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. برای دریافت مشاوره خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، با کارشناسان ما با شماره 02191016169 در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید