سیستم اعلام حریق مغازه و فروشگاه

سیستم اعلام حریق برای فروشگاه

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم اعلام و اطفا حریق فروشگاه و مغازه با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

 

مراکز خرید محبوب‌ترین مکان برای جمعیت متنوعی از مردم هستند و چه گردشگران و چه افراد محلی در آنجا رفت و آمد دارند. معمولا در یک فروشگاه کارمندان، پرسنل امنیتی و بسیاری از خریداران به طور همزمان حضور دارند. از طرفی به دلیل دسترسی متمرکز و تنوع مغازه‌ها، مکانی عالی برای گردهم آمدن نیز محسوب می‌شوند. اما در این صورت یک خطر جدی، یعنی احتمال آتش‌سوزی در این مکان‌ها بیشتر می‌شود. از این رو خرید و نصب اعلام و اطفا حرق برای فروشگاه، جزو مهمترین ملزومات اولیه به حساب می‌آید.
بنابراین ما در این مطلب از وبلاگ تکنوآوا قصد داریم به معرفی سیستم اعلام حریق مغازه و فروشگاه بپردازیم تا هم مزایای آن را بدانید و با مدل مناسب نیز بیشتر آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید.

دلیل ضرورت نصب اعلام حریق در فروشگاه

در رستوران‌های مراکز خرید، آشپزخانه و اجاق گاز وجود دارند که می‌توانند باعث آتش‌سوزی در حین آشپزی شوند. از طرفی برای نورپردازی فروشگاه، سیم کشی به کار رفته است و می‌تواند به راحتی آتش گرفته و به سرعت گسترش یابد. مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن فضای داخلی مراکز خرید نیز می‌توانند باعث احتراق تصادفی یا گازهای خطرناکی شوند که با کوچک‌ترین جرقه مشتعل شوند.
به علاوه، هنگامی که خریداران سیگار می‌کشند یا حتی چوب کبریت را به سطل آشغال می‌اندازند، یک آتش‌سوزی غیر منتظره نیز می‌تواند در مرکز خرید یا مغازه کوچک رخ دهد. همه این‌ها ممکن است در هر فروشگاهی اتفاق بیفتد و از این‌رو وجود یک سیستم اعلام حریق مناسب برای فروشگاه ها ضروری است. تعداد زیادی املاک عمومی و کالاهای گران قیمت در مراکز خرید وجود دارند و شما باید به فکر راه‌حلی جهت محافظت از آنها باشید.
اما آیا محافظت فقط از طریق این سیستم اتفاق می‌افتد و بدون آن نمی‌توان موفق به مهار آتش شد؟ باید بگوییم که بله و مخصوصا در فروشگاه‌های بزرگتر هم اهمیت بیشتری دارد. در ادامه مزایای آن را عنوان می‌کنیم.

سیستم اعلام حریق مناسب برای فروشگاه

مزایای خرید اعلام و اطفا حریق برای فروشگاه

1) به کمک سیستم آب پاش، هشدار دهنده‌ی آتش به سرعت در اطفای حریق کمک می‌کند.
2) به محض فعال شدن سیستم از طریق زنگ هشدار، با مقامات تماس گرفته می‌شود.
3) تسهیلاتی مثل چراغ‌های هشدار دهنده را برای کسانی که دارای شنوایی کم هستند نیز فراهم می‌کند.
4) مردم سریع‌تر مطلع می‌شوند و برای ایمنی آنها در برابر حوادث آتش‌سوزی اقدام می‌کند.
5) با داشتن اعلام حریق در فروشگاه، در ابتدا آتش مهار شده و جان افراد کمتری دچار تهدید می‌شود.
6) هر نوع خسارتی که ممکن است در اثر دود یا آتش‌سوزی ایجاد شود را کاهش می‌دهد.
7) با استفاده از هشدار صوتی اعلام و اطفا حریق مغازه، از آسیب‌ها و تلفات احتمالی جلوگیری می‌شود.

اجزای سیستم اعلام حریق فروشگاه

• پنل کنترل
• ردیاب دود و حرارت
• دستگاه اعلان زنگ هشدار و چراغ چشمک‌زن
• منبع تغذیه اولیه و پشتیبان
• پنل‌های کنترل از راه دور و نمایشگر
• رابط ایمنی ساختمان

نحوه کار اعلام و اطفا حریق فروشگاه

هنگامی که سیستم، دود یا حرارت غیر معمول را تشخیص دهد، ردیاب‌ها شروع به کار می‌کنند و به پنل کنترل پیام می‌فرستند. سپس دستگاه‌های هشدار وجود هرگونه تهدید احتمالی را به افراد مسئول هشدار می‌دهند. البته نقاط تماسی وجود دارند که مشتریان برای ایجاد هشدار دستی نیز آن را فعال کنند.
بعضی از سیستم های اعلام حریق خوب برای فروشگاه، پس از دریافت اولین هشدار با تلفن افراد مسئول تماس می‌گیرند. این شماره‌ها از قبل برای سیستم تعریف شده‌اند و با پاسخ‌دهی شما قطع می‌شوند. در زمان مناسب آب‌پاش‌ها شروع به فعالیت می‌کنند تا ماموران آتش‌نشانی به محل اعزام شوند.

انواع سیستم اعلام حریق برای فروشگاه

1. متعارف

با استفاده از سیستم اعلام حریق متعارف، فروشگاه شما به چند منطقه تقسیم می‌شود. هنگامی که زنگ هشدار فعال می‌شود، فقط شما را به سمت منطقه‌ای که زنگ هشدار در آن فعال شده است، راهنمایی می‌کند. یعنی شاید به طور دقیق شما متوجه نشوید که کدام قسمت از آن منطقه دچار آتش‌سوزی شده است.
به همین دلیل، این سیستم بیشتر مناسب مشاغل کوچک است که در یک منطقه کوچک فعالیت می‌کنند. این مدل را می‌توان یک سیستم اعلام حریق ارزان برای مغازه دانست که از دقت کمتری برخوردار است، ولی مناسب به نظر می‌رسند.

2. آدرس پذیر

یک سیستم اعلام حریق آدرس پذیر برای هر دستگاه آدرس دارد که می‌تواند محل دقیق خطر شناسایی شده را مشخص کند. بیشتر مناسب مشاغلی است که در مناطق وسیع‌تری فعالیت می‌کنند یا در معرض خطر بیشتری برای آتش سوزی هستند. پس برای سیستم اعلام حریق فروشگاه های بزرگ‌تر حتما این مدل را تهیه کنید. درست است که کمی گران‌تر هستند، ولی به دلیل دقت بالایشان ارزش هزینه کردن را دارند.

اعلام و اطفا حریق مغازه

هنگام خرید اعلام حریق برای فروشگاه، به نکات زیر توجه کنید:

1. بررسی و سرویس کردن مداوم سیستم

اگر جمعیت زیادی در فروشگاه رفت و آمد می‌کنند و امکان آتش‌سوزی زیاد است، باید مرتبا زنگ هشدار آتش را بررسی کنید. بهتر است که فردی را برای این کار در نظر بگیرید و بخواهید در ماه چندین بار این کار را انجام دهد. او باید بررسی کند که زنگ هشدار به وضوح به صدا درآید و پنل سیگنال را دریافت کند.
حتی بهتر است که نتایج را یادداشت کند و در صورت وجود هرگونه مشکل با مراکز مربوطه تماس بگیرید. علاوه بر تست کردن مداوم سیستم اعلام حریق فروشگاه، شما باید آن را تمیز کنید و به طور سالیانه به فکر تعویض باتری‌های اصلی و پشتیبان باشید.

2. نظارت 24 ساعته

شاید برای فروشگاه‌های بزرگ شما بتوانید فردی را استخدام کنید تا به صورت 24 ساعته نگهبانی کند، ولی برای مکان‌های کوچکتر سخت است و به طور کلی نظارت شبانه‌روزی مزایای بیشتری دارد. مثلا شما می‌توانید از راه دور همه چیز را کنترل کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد نمایید.
اگر دوربین مداربسته فروشگاه شما هم قابلیت نظارت از راه دور داشته باشد، همه چیز عالی خواهد بود. شما می‌توانید حتی از دور هم مراقب همه‌ی بخش‌ها باشید و به دیگران هشدار بدهید تا از کدام بخش خارج شوند.

3. نصب سیستم صوتی مناسب

احتمالا هدف اولیه شما از نصب سیستم صوتی برای فروشگاه، فقط پخش موسیقی باشد. اما این سیستم برای پیجینگ و اطلاع‌رسانی در مواقع ضروری هم کاربردهای زیادی دارد. باید از بهترین بلندگوها استفاده کنید تا در هنگام آتش‌سوزی بدون هیچ قطع و وصلی پیام‌های راهنمایی را جهت تخلیه به گوش افراد برساند.

 

خرید سیستم اعلام حریق برای فروشگاه

با توجه به نکات گفته شده، شما می‌توانید محل مورد نظر خود را به دو نوع بزرگ و کوچک تقسیم کنید. برای فضاهای بزرگ‌تر مدل آدرس‌پذیر و برای فضاهای کوچک‌تر نیز مدل متعارف مناسب هستند. البته در این بین سیستم‌های بی سیم هم عرضه می‌شوند و اتفاقا هزینه‌های نصب را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. ولی برای پیشتیبانی مطمئن‌تر، بهتر است از برق و باتری به طور همزمان بهره ببرید.

قیمت نصب اعلام حریق در فروشگاه

سیستم های اعلام حریق خوب برای فروشگاه
به طور کلی، قیمت سیستم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین نکته تعداد طبقات و مساحت است که قرارگیری ردیاب‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین مدل و برند هم باید در نظر داشته باشید، در بین انواع نام برده شده، نوع بی سیم و آدرس‌پذیر گران‌تر هستند. بنابراین باید با توجه به این موارد هزینه‌ی جدایی را هم برای نصب در نظر بگیرید.
چنانچه به دنبال نصب سیستمی حرفه‌ای و باکیفیت هستید، ما تکنوآوا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کارشناسان ما سابقه‌ی درخشانی در نصب انواع سیستم های امنیتی، نورپردازی و صوتی دارند و بهترین کیفیت را برایتان رقم می‌زنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های رایگان، با شماره 02191016169 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید