بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفون برای یوتیوب

در صورتی که قصد خرید میکروفون برای یوتیوب و ساخت انواع فیلم با گوشی یا دوربین را دارید، همین الان با تکنوآوا به شماره  02191016169 تماس بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید، کیفیت صدا و تصویر در فایل‌های ویدیویی بسیار اهمیت دارد و یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید هنگام تولید محتوا به آن توجه داشته باشید. یوتیوبرها از اهمیت این موضوع به‌خوبی آگاه هستند و تمام تلاش خود را برای ساخت ویدیوهای با کیفیت به کار می‌گیرند. ساخت این ویدیوها علاوه‌بر محتوای با کیفیت و کاربردی، نیازمند استفاده از ابزار و تجهیزات باکیفیت نیز هست.

به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به ‌دنبال تولید محتوا در شبکه اجتماعی یوتیوب هستید، تجهیزات خود را به‌خوبی انتخاب کنید و برای خرید آن‌ها دقت زیادی به خرج دهید. در این بین، میکروفون یوتیوبری بیشترین نقش را در محتوای خوب دارد.

ما سعی داریم در این مقاله شما را با ویژگی های بهترین میکروفون برای یوتیوب آشنا کنیم. همچنین برند میکروفون مناسب برای یوتیوب را هم بررسی می‌کنیم. تا انتهای مطلب همراه وبلاگ تکنوآوا باشید.

چرا خرید میکروفون خوب برای یوتیوب ضروری است؟

طی سال‌های اخیر و با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، توییتر، اینستاگرام و…، تولید محتوای صوتی و ویدیویی خیلی باب شده است و کاربران تمرکز خود را بر روی ساخت فایل‌های صوتی و ویدیویی باکیفیت گذاشته‌اند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سعی دارید کانال یوتیوب خود را ارتقا دهید و در زمینه تولید محتوا تازه‌کار هستید، توصیه می‌کنیم حتما از میکروفون‌های مخصوص و باکیفیت برای تولید محتوا استفاده کنید.

زمانی‌که شما یک ویدیو را برای کانال یوتیوب خود تولید می‌کنید، یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارد، کیفیت صدای مناسب آن است. کیفیت صدای خوب در کنار کاهش صداهای پس‌زمینه، به شما کمک می‌کند که یک ویدیوی یوتیوب خوب یا پخش ویدئویی زنده با کیفیتی داشته باشید.

کیفیت صدای خوب به یوتیوب کمک می‌کند که بتواند کپشن‌ها و زیرنویس‌ها را برای افراد در دیگر نقاط دنیا تولید کند. به‌این‌ترتیب علاوه‌بر افزایش جذابیت ویدیوها، تعداد فالوورهای شما نیز افزایش یافته و بازدید ویدیوی شما بیشتر می‌شود.

انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفون برای یوتیوبری کدام است؟

انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب به سبک ضبط ویدیوی شما و همچنین محیط اطرافتان بستگی دارد. برای همین ممکن است که بعضی از یوتیوبرها به بیش از یک میکروفون برای تولید محتوا نیاز داشته باشند. ما در ادامه بهترین انواع میکروفن را برای شما تقسیم‌بندی کرده‌ایم و درمورد خصوصیات کلی هرکدام از آن‌ها توضیح مختصری می‌دهیم.

1. میکروفون های یو اس بی و XLR برای یوتیوبری

فرض کنید که شما قصد دارید صفحه نمایش تلفن همراه یا کامپیوتر خود را ضبط کنید و یا روی یک ویدیو صداگذاری کنید، بهتر است که در این حالت از انواع یو اس بی یا میکروفون‌های XLR برای تولید محتوای خود استفاده کنید. خوبی میکروفون یو اس بی این است که نصب آن بسیار راحت بوده و استفاده از این میکروفن برای یوتیوب نیز بسیار آسان است.

شاید به این موضوع نیز علاقمند باشید: بهترین میکروفون برای ضبط پادکست
البته باید توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید خیلی راحت این میکروفون‌ها را ارتقا دهید. میکروفون‌های XLR هم زمانی برای شما مفید هستند که بخواهید کیفیت صدای ویدیوهای یوتیوب را بهبود ببخشید. برای تهیه این میکروفون‌ها به یک سطح کاربری صوتی یو اس بی هم احتیاج دارید که بتوانید آن را به اسمارت فون، تبلت یا کامپیوتر خود متصل کنید. علاوه‌بر تهیه میکروفن‌های XLR، می‌توانید پیش تقویت کننده میکروفون و دیگر تجهیزات جانبی را نیز خریداری کنید.

2. میکروفون یقه ای برای یوتیوب

استفاده از این نوع میکروفون‌ها بسیار راحت است، زیرا شما به منبع صدا بسیار نزدیک هستید و می‌توانید یک فایل صوتی با کیفیت ضبط کنید. میکروفون‌های یقه ای که برخی‌ها به آن میکروفون گردنی هم می‌گویند، از طریق یک گیره به لباس متصل می‌شوند و شما حتی می‌توانید در حین حرکت نیز از این میکروفون‌ها برای تولید محتوا استفاده کرده و فایل صوتی خود را ضبط کنید. البته بهتر است که هنگام کارکردن با این میکروفون‌ها به نوع رابطی که برای استفاده از آن‌ها طراحی‌شده، توجه زیادی داشته باشید.

بعضی از انواع میکروفون‌های گردنی برای استفاده با اسمارت فون‌ها و بعضی دیگر از آن‌ها نیز برای استفاده از دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی بازتابی، طراحی شده‌اند. شما می‌توانید برای اتصال به این نوع دستگاه‌ها یک سری آداپتور تهیه کنید. اما بهتر است که پیش از خرید از این مسئله آگاه باشید که نوع اتصال میکروفون‌های یقه ای متفاوت است.

همچنین نکته دیگری که در ادامه بحث بهترین میکروفون برای یوتیوب باید به آن توجه داشته باشید، این است که قیمت این میکروفون‌ها نسبت به دیگر انواع میکروفن کم‌تر است و بسیاری از آن‌ها در زمره ارزان‌ترین میکروفون‌ها برای تولید محتوای صوتی قرار می‌گیرند.

چگونه بهترین میکروفون برای یوتیوب را انتخاب کنیم؟

3. میکروفون شاتگان برای یوتیوبرها

استفاده از این میکروفون‌ها برای ساخت فیلم‌های مستند و همچنین فیلم‌های ویدیویی رایج است. زیرا فیلم‌بردار سعی دارد حین تولید محتوا، خیلی سریع به این طرف و آن طرف برود و قصد ندارد که خیلی زیاد به جزئیات صحنه مانند تنظیم صدا و نورپردازی بپردازد. علاوه بر این، استفاده از این میکروفون‌ها برای مصاحبه تک‌به‌تک و همچنین ساخت ویدیو بلاگ‌ها نیز توصیه می‌شود. برخی از انواع میکروفون‌های شات‌گان را می‌توان به پایه دوربین نیز متصل کرد که این کار برای ضبط ویدیو و فایل‌های صوتی راحت‌تر انجام می‌گیرد، در نتیجه می‌تواند یک میکروفون مناسب یوتیوب محسوب شود. البته اگر ویدیو شما حالت مصاحبه‌ای دارد، این میکروفن برای شما کاربردی است.

4. هدست برای یوتیوب

یکی از رایج ترین انواع میکروفون برای یوتیوب، هدست‌ها هستند که شما هم مطمئنا نام آن‌ها را شنیده‌اید. بسیاری از کاربرانی که به‌دنبال تولید محتوا نیستند نیز از هدست‌ها استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌خواهید لوازم زیادی جهت تولید محتوا تهیه کنید، از هدست‌ها برای ساخت ویدیو یا فایل‌های صوتی استفاده کنید.

5. میکروفون نواری برای ضبط یوتیوب

یاین میکروفون‌ها نوعی میکروفون پویا هستند و برای تولید محتوا در یوتیوب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت این میکروفون‌ها از یک نوار موج‌دار فلزی در بین آهن ربا استفاده می‌شود. میزان حساسیت این میکروفون‌ها نسبت به میکروفون های خازنی بیشتر است و شما می‌توانید صدا را با جزئیات بیشتری دریافت کنید. اگر به تازگی کار خود را در زمینه تولید محتوا شروع کرده‌اید و به یک بلندگو برای تولید محتوا نیز نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که در وهله اول میکروفون نواری تهیه نکنید. اما اگر داشتن قابلیت بهترین نوع ضبط صدا برای شما مهم است و بودجه کافی دارید، می‌توانید این میکروفون را تهیه کنید.

شاید به این موضوع نیز علاقمند باشید: بهترین میکروفون برای خوانندگی

6. میکروفن هدمیک برای یوتیوب

میکروفون هدمیک نوعی میکروفون است که به سر متصل می‌شود و دارای دو نوع سیمی و بی سیم است. میکروفون های هدمیک سیمی، برای تولید محتوای صوتی و تصویری مانند ویدیوهای یوتیوب مفیدتر هستند و میکروفون های هدمیک بی سیم برای سخنرانان و مجریان کاربرد بیشتری دارند.
از نظر ظاهری نیز می‌توان دسته‌بندی دیگری را برای محصول در نظر گرفت که شامل هدمیک دو گوش و هدمیک یک گوش است. مدل دو گوش روی سر بهتر جای می‌گیرد و به همین دلیل اگر برای ویدیوهای خود نیاز است که جنب و جوش بیشتری داشته باشید، این مدل را خریداری کنید.

قیمت بهترین میکروفون برای یوتیوب

قیمت بهترین میکروفون برای یوتیوب و تولید محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا این‌که شما چه ایده‌آلی را برای این میکروفن در نظر می‌گیرید. به‌عنوان مثال اگر شما قبلاً برای تولید محتوا از میکروفون وب کم یا میکروفون لپ‌تاپ‌تان استفاده می‌کردید و از کیفیت صدای پادکست‌های خود راضی نبودید، می‌توانید یک میکروفون با کیفیت صدای عالی و با قیمت مناسب تهیه کنید. قیمت میکروفون‌ها در بازار متنوع است و این محصولات کیفیت‌های گوناگونی دارند.

همچنین برندهای مختلفی شروع به تولید میکروفن‌ها کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

قیمت بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین برندها و مدل های میکرفون یوتیوبری

ما تا به اینجای متن درباره بهترین میکروفن برای یوتیوب صحبت کردیم؛ اما این میکروفن‌ها خود توسط شرکت‌ها و برندهای مختلفی تولید می‌شوند. از آنجایی که تعداد این مدل‌ها زیاد است، در این بخش قصد داریم فقط به میکروفن های یقه ای زیکو برای یوتیوب بپردازیم. زیرا این‌ها جزو مرغوب‌ترین محصولات بازار هستند و در کشور کره و تحت لیسانس آلمان تولید می‌شوند. همچنین دارای 3 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.

1. میکروفون باسیم یقه ای زیکو Z-100U

این میکروفون یقه ای، دارای فرکانس پاسخگویی 100 هرتز تا 16000 هرتز بوده و سبک وزن است. حساسیت آن 30 دسی بل در نظر گرفته شده و امپدانس آن 1000 اهم است. همچنین منبع تغذیه میکروفن Z-100U، یک باتری قلمی 1.5 ولتی و همراه با فیش 3.5 میلی‌متری پیچی است.
یک کابل 1.5 متری برای این میکروفون در نظر گرفته می‌شود که امکان ضبط صدا برای انواع تولید محتوا را برای خریداران فراهم می‌کند. با وجود توانایی بالای این میکروفون در ضبط صدای باکیفیت، می‌توانید بهترین محتوا را برای ویدیوهای یوتیوب خود تولید کنید.

2. میکروفون یقه ای زیکو مدل T-3

اگر به فکر میکروفون برای یوتیوب هستید و برای تهیه فیلم از موبایل استفاده می‌کنید، این میکروفن یکی از بهترین گزینه‌ها است. میکروفون یقه ای موبایلی T-3، مزایای زیادی دارد. با استفاده از این میکروفون دیگر نگران افتادن میکروفون از دهانتان در حین اجرا یا ضبط نخواهید بود. زیرا این محصول یک میکروفون همه جهته است و سیگنال‌ها را با وضوح بالا و یکنواخت دریافت و ارسال می‌کند.
این محصول مجهز به باتری لیتیومی قابل شارژ است که تا 8 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد. بنابراین برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب است. میکروفون موبایل T-3 از نوع تک کاناله بوده و فقط برای یک کاربر قابل استفاده است. این محصول از نوع فرکانس متغیر بوده و در صورت تداخل فرکانسی، می‌توانید به راحتی فرکانس آن را تغییر دهید. مجهز بودن به باند UHF یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از ایجاد نویز در این میکروفن جلوگیری می‌کند.

3. میکروفن یقه ای باسیم زیکو مدل Z-2000

این میکروفون یقه ای قابلیت اتصال به لپ تاپ و انواع آمپلی فایر را دارد. کپسول خازن میکروفون بسیار با کیفیت است و صدا را بدون هیچ گونه نویز، فیدبک و قطعی، دریافت و منتقل می‌کند. میکروفون یقه ای Z-2000 از نوع سیمی است و برای کار به باتری 1.5 ولتی نیاز دارد.
گیره فلزی و کابل 10 متری میکروفون، آن را برای ساخت ویدیوهای یوتیوبی مناسب کرده است. از طرفی، با استفاده از این میکروفن می‌توانید محتوای خود را در کلاس‌های آنلاین، سالن جلسات و اجراهای زنده تولید کنید. از دیگر مشخصات این میکروفن می‌توان به فرکانس ۱۰۰ الی ۱۴ هزار هرتز، فیش خروجی بنون و درگاه ارتباطی TRS اشاره کرد.

قیمت میکروفون برای یوتیوب

قیمت بهترین میکروفون برای یوتیوب و تولید محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا این‌که شما چه ایده‌آلی را برای این میکروفن در نظر می‌گیرید. به‌عنوان مثال اگر شما قبلا برای تولید محتوا از میکروفون وب کم یا میکروفون لپ‌تاپ‌تان استفاده می‌کردید و از کیفیت صدای پادکست‌های خود راضی نبودید، می‌توانید یک میکروفون با کیفیت صدای عالی و با قیمت مناسب تهیه کنید. قیمت میکروفون‌ها در بازار متنوع است و این محصولات کیفیت‌های گوناگونی دارند. همچنین برندهای مختلفی شروع به تولید میکروفن‌ها کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

شاید به این موضوع نیز علاقمند باشید: ساختار میکروفون

مشاوره خرید میکروفن برای یوتیوب

ما در این مقاله شما را با انواع میکروفون‌های مختلف موجود در بازار آشنا کردیم. همان طور که گفتیم، کیفیت صدا و تصویر در ساخت محتوای ویدیویی برای یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث افزایش بازدید ویدیوهای شما یا افزایش دنبال‌کننده‌های شما شود. به همین دلیل اگر به دنبال افزایش بازدید و کسب درآمد عالی از یوتیوب هستید، در وهله اول باید تجهیزات مناسبی تهیه کنید. اگر تخصص کافی برای انتخاب میکروفون را ندارید، می‌توانید با شماره 02191016169 تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب راهنمایی شوید. ما به شما کمک می‌کنیم با توجه به بودجه خود، بهترین میکروفن را تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید