بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

  برای خرید میکروفون مناسب پادکست با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

مهم‌ترین قدم برای ساختن یک پادکست موفق با مخاطبان متعهد، ایجاد محتوای جذاب و تاثیرگذار است. اما در طول مسیر، هر پادکستری به یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر می‌رسد که اگر بخواهد پادکست موفقی داشته باشد، به یک میکروفن مناسب برای ضبط پادکست نیاز دارد. زیرا هر چه محتوای شما جذاب باشد، بدون صدای با کیفیت مخاطبان جذب شما نمی‌شوند.

برای افراد مبتدی، تمایز یک میکروفون از دیگری کار آسانی نیست. بنابراین ما در اینجا قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین میکروفون برای ضبط پادکست را انتخاب کنید. تا انتهای مطلب همراه وبلاگ تکنوآوا باشید.

عوامل مؤثر بر انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

برای انتخاب میکروفون مناسب برای پادکست، ابتدا باید موارد زیر را در نظر بگیرید و هر کدام را در میکروفن‌های مد نظر خود بررسی کنید:

عوامل مؤثر بر انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

ورودی USB در مقابل ورودی XLR

مزایای زیادی برای ورودی USB وجود دارند و به همین دلیل است که میکروفون‌های USB محبوب هستند. پورت‌های USB همه‌جا وجود دارند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که هر چیزی که برای ضبط پادکست خود استفاده می‌کنید، دارای یک پورت USB داخلی باشد.

میکروفون‌های XLR برای اتصال به کامپیوتر به سخت‌افزار دیگر نیاز خواهند داشت؛ چیزی مانند یک میکسر یا رابط صوتی. اما این میکروفون‌ها انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری خوبی را ارائه می‌دهند که میکروفون‌های USB قابلیت آن را ندارند. رابط‌های صوتی که به طور گسترده در استودیوهای ضبط حرفه‌ای استفاده می‌شوند، قابلیت‌های مسیریابی و پردازش صوتی بیشتری را به تنظیمات ضبط شما اضافه می‌کنند.

تنها اقدامی که برای نصب و راه‌اندازی میکروفون‌های USB باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید میکروفون مناسب را در پنل ورودی نرم‌افزار پادکست خود انتخاب کرده‌اید. اگر وقت شما کم است، استفاده از این میکروفون پادکست گزینه خوب است؛ زیرا به راحتی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید. این افراد عقیده دارند زمان باید صرف پادکست شود، نه یادگیری نحوه ضبط، ویرایش یا آپلود پادکست.

یکی از مزایای کلیدی که میکروفون‌های XLR نسبت به میکروفون‌های USB ارائه می‌دهند، سطح نویز پایین‌تر ارائه شده توسط رابط صوتی یا میکسر است که اساسا به‌عنوان یک کارت صدای خارجی عمل می‌کند. برای انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط پادکست این موضوع مهم است.

تفاوت حساسیت بین میکروفون خازنی و دینامیک

میکروفون‌های دینامیک صدای کمتری نسبت به میکروفون‌های خازنی دریافت می‌کنند، اما این می‌تواند ویژگی خوبی باشد. در مورد میکروفون های ضبط پادکست، انتخاب بین میکروفون‌های دینامیک یا میکروفون‌های خازنی مهم است؛ زیرا هرکدام از میکروفون‌ها متفاوت ساخته شده‌اند. از نظر عملی، میکروفون‌های داینامیک نسبت به میکروفون‌های خازنی حساسیت کمتری نسبت به صدا دارند و از نظر فیزیکی دوام بیشتری دارند.

میکروفون‌های داینامیک قادر به ضبط با صدای بسیار بالاتر از میکروفون‌های خازنی هستند، به همین دلیل است که میکروفنی مثل میکروفن Shure SM-58 را در صحنه‌های کنسرت در سراسر جهان می‌بینید. البته این فقط یک مثال بود، این میکروفون برای پادکست مناسب نیست؛ مگر اینکه در حال ضبط روی صحنه در یک کنسرت باشید. زیرا بیشتر به عنوان میکروفن مناسب برای خوانندگی محسوب می‌شود.

میکروفون‌های دینامیک به دلیل حساسیت پایین‌تری که دارند، فرکانس‌های بالاتری را از بین می‌برند و صدای گرم‌تر و دلنشین‌تری شبیه صدای کلاسیک یا رادیویی تولید می‌کنند. میکروفون‌های خازنی در مقایسه با میکروفون‌های دینامیک، تفاوت‌های ظریف بیشتری را ضبط می‌کنند که می‌تواند منجر به صدای غنی‌تر و طبیعی‌تر شود.

افزایش حساسیت میکروفون‌های خازنی با یک مشکل همراه است، آن هم ایجاد نویز است. این میکروفن‌ها بسیار ظریف‌تر از میکروفون‌های دینامیک هستند؛ اما این بدان معناست که نویز پس‌زمینه را بیشتر دریافت می‌کند. یک راه خوب برای کاهش نویز ناخواسته پس‌زمینه این است که به فضایی که پادکست خود را در آن ضبط می‌کنید، توجه دقیق داشته باشید. همچنین می‌توانید مطلب از بین بردن نویز میکروفون را مطالعه کنید و با استفاده از این راه‌ها، نویز را کاهش دهید.

شاید به این موضوع نیز علاقمند باشید: از بین بردن نویز میکروفون

 

تأثیر فضا بر بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

تأثیر فضا بر بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

فضای ضبط شما مهم است؛ حتی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید. برای صدای باکیفیت، فضایی که در آن ضبط می‌کنید به اندازه یک میکروفون خوب مهم است. در نظر نگرفتن فضای ضبط، رایج‌ترین اشتباهی است که پادکست‌های جدید مرتکب می‌شوند.

چیزی که پادکست‌ها به آن توجه نمی‌کنند، اتاقی است که در آن ضبط می‌کنند. می‌توانید یک میکروفون پیشرفته بخرید، آن را در یک اتاق بد قرار دهید. این مانند خرید یک ماشین اسپورت و تلاش برای راندن آن در یک کوه است.

بسیاری از افراد در محل زندگی یا محل کار خود ضبط می‌کنند و به یک استودیوی ضبط حرفه‌ای دسترسی ندارند. در این فضاها معمولا مقداری صدای پس‌زمینه از دریچه‌های هوا، لوازم‌خانگی، فن‌های کامپیوتر و سایر منابع وجود دارند که در فایل ضبط شده شنیده خواهند شد.

به طور کلی، گوش‌های ما معمولا وقتی در اتاق هستیم این صداها را تنظیم می‌کنند؛ اما این صداها در ضبط قابل‌ توجه هستند و هنگام گوش دادن به پادکست، آنها را به طور واضح‌تری می‌شنویم. حتی در یک اتاق ساکت، انعکاس از دیوارها، سقف و کف (اگر فرش نشده باشد) می‌تواند باعث شود صدای شما توخالی به نظر برسد؛ بنابراین فضای ضبط را بهینه‌سازی کنید.

شاید به این موضوع نیز علاقمند باشید: بهترین میکروفون برای خوانندگی

تأثیر تعداد سخنران‌ها

وقتی زمان ضبط هم‌زمان برای بیش از یک نفر فرا می‌رسد، درک الگوی قطبی میکروفون مفید است. این الگوها جهت‌هایی را که میکروفون صدا را دریافت می‌کند، نشان می‌دهند برای مثال، صدا می‌تواند از جلو یا از هر دو طرف باشد. برخی از میکروفون‌ها به شما امکان می‌دهند از بین الگوهای قطبی مختلف، یک مورد را انتخاب کنید.

بنابراین اگر در ضبط پادکست قصد دارید تا صدای چند نفر را با یک میکروفون ضبط کنید، این موضوع را در نظر بگیرید. چنانچه مرتبا صدای چند نفر را ضبط می‌کنید، سرمایه‌گذاری روی یک رابط صوتی ضروری است. یک رابط صوتی با چند پورت XLR، ضبط با صدای چند پادکستر را آسان‌تر خواهد کرد.

تأثیر لوازم جانبی ضبط

انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست، قطعا خروجی شما را ارتقا می‌دهد. اما همان‌طور که همه می‌دانیم، لوازم جانبی میکروفون به همان اندازه برای ایجاد یک خروجی موفق مهم هستند. یک پایه با کیفیت، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. زیرا پایه هرگونه نویز ناشی از حرکت ناخواسته در میکروفون را از بین می‌برد.

در همین راستا، استفاده از پاپ فیلتر نیز کیفیت پادکست شما را افزایش می‌دهد. پاپ فیلترها با به ‌حداقل‌ رساندن هرگونه صداهای ناخواسته‌ای که در اثر برخورد سریع هوا به دیافراگم میکروفون ایجاد می‌شود، به خروجی خوب کمک می‌کنند. هنگامی که این صداها ضبط می‌شوند، به سختی از بین می‌روند. بنابراین بهتر است که از پاپ فیلتر استفاده کنید.

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

بهترین مدل میکروفن مناسب ضبط پادکست

ما تا به اینجای متن عواملی را بررسی کردیم که باید در یک میکروفون به دنبال آنها باشید. حال در این بخش قصد داریم 3 مدل از بهترین میکروفون های ضبط پادکست را به شما معرفی کنیم. با اینکه در بازار برندهای زیادی وجود دارند، اما میکروفن‌های زیکو را به شما معرفی می‌کنیم. زیرا این برند ساخت کره جنوبی است و ضمانت 3 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله دارد.

1. میکروفون یقه بی سیم زیکو 2000-Z

این محصول یکی از بهترین میکروفن ها برای ضبط پادکست محسوب می‌شود. 2000-Z قابلیت اتصال به لپ تاپ و آمپلی فایر را دارد و کپسول خازن آن صدای شفاف را بدون مشکل، دریافت و ارسال می‌کند. این میکروفون برای راه‌اندازی به باتری 1.5 ولتی نیاز دارد و کابل ده متری آن شرایط لازم برای جابه‌جایی را فراهم می‌کند.

2. میکروفن بیسیم یقه ای زیکو U-300C

این یک میکروفون تک کاناله با وضوح و کیفیت صدای بالا است، زیرا در باند UHF قرار دارد. به همین دلیل از ایجاد نویز در حین استفاده جلوگیری می‌کند. برد میکروفون 150 متر است، بنابراین می‌توان آن را به راحتی در سالن های بزرگ و فضای باز استفاده کرد. این محصول 4-5 ساعت شارژ نگه می‌دارد و دریافت سیگنال قوی ویژگی بارز آن است.

الگوی قطبی آن داینامیک بوده و محدوده فرکانسی 500 مگاهرتز تا 720 مگاهرتز را شامل می‌شود.  میکروفن U-300C زیکو دارای حساسیت 15 دسی بل و امپدانس 600 اهم است. یکی از بهترین ویژگی های این محصول، TRUE DIVERSITY است. یعی با حرکت سریع‌تر، کیفیت صدا را از دست نخواهید داد. علاوه بر این، دارای فیلتر نرم کننده و فیلتر برش صدا است.

3. میکروفن بیسیم دستی زیکو Zico W-15

این یک نوع میکروفن دو کاناله با فرکانس متغیر است که به 2 میکروفون بی سیم دستی مجهز شده است. این محصول پرطرفدار سیگنال‌های قوی را با عملکرد بسیار بالا و بدون افت کیفیت صدا ایجاد می‌کند. بنابراین بسیاری از خوانندگان و هنرمندان حرفه‌ای از طرفداران این محصول هستند. از آنجایی که این میکروفون از نوع داینامیک است، برای اجرای زنده بسیار مناسب محسوب می‌شود. این دستگاه با دارا بودن باتری لیتیومی قابل شارژ، برای فیلمبرداری یا ضبط پادکست در محیط بیرونی مناسب است. میکروفون بی سیم W-15 تا 8 ساعت شارژ نگه می‌دارد و از درگاه USB شارژ می‌شود.

فرکانس پاسخگویی آن بین 60 هرتز تا 15 کیلوهرتز است. بنابراین در حین استفاده، محدوده فرکانسی نسبتا خوبی را تشکیل می‌دهد. این میکروفون دارای الگوی قطبی یک طرفه است. بنابراین نویز اطراف و پشت میکروفون حذف می‌شود. میکروفون بی سیم W-15 دارای حساسیت حدود -52 دسی بل است که برای ضبط صدا، عملکرد مناسبی را به نمایش می‌گذارد. بنابراین اگر برای ضبط پادکست به جای میکروفن یقه ای به فکر میکروفون دستی هستید، این گزینه مناسبی است.

دریافت مشاوره برای خرید میکروفن ضبط پادکست

انتخاب میکروفون مناسب یک موضوع کاملا شخصی است و بسته به ماهیت پادکست شما و اتاقی که در آن ضبط می‌کنید، تفاوت زیادی خواهد داشت. در این مقاله مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب بهترین میکروفون موثر هستند، آورده شده است. برای خرید بهترین میکروفون می‌توانید با کارشناسان تکنوآوا در ارتباط باشید. شما می‌توانید با شماره 02191016169 تماس بگیرید و سوالات خود را از متخصصین ما بپرسید تا با راهنمایی‌های حرفه‌ای به شما کمک کنند یک محصول مناسب بخرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید