سیستم صوتی استخر

سیستم صوتی استخر

سیستم صوتی استخر

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی استخر با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

سیستم صوتی استخر یکی از مهم‌ترین عواملی است که به طور مستقیم بر رضایت افراد تاثیر می‌گذارد. بیشتر مراجعه‌کنندگان برای کسب آرامش یا تفریح به استخر می‌آیند، در نتیجه پخش موسیقی مناسب تاثیر به‌سزایی در روند ورزش آنها دارد. از طرفی مانند هر مکان عمومی دیگر در استخر نیز اطلاعیه‌های مهمی باید پخش شوند و گاهی اوقات ممکن است فردی در حال خطر باشد؛ بنابراین سیستم پیجینگ استخر باید بسیار سریع عمل کرده و با کیفیت بالا صدا را پخش کند تا در هر جای سالن صدا به گوش افراد برسد.

هر چه فضای استخر بزرگ‌تر باشد طراحی و نصب سیستم صوتی استخر به شکل تخصصی‌تری صورت می‌گیرد. تیم تکنوآوا با سابقه‌ای درخشان، حرفه‌ای‌ترین خدمات را برای مشتریان فراهم می‌کنند. کافیست با شماره 02191016169 تماس بگیرید، از مشاوره‌های رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید و در صورت تمایل پروژه خود را به ما بسپارید. برخی استخرها و پارک‌های آبی بزرگ دارای فروشگاه و مافی شاپ نیز می‌باشند. برای مشاوره و خرید سیستم صوتی فروشگاه و سیستم صوتی کافی شاپ نیز می‌توانید بر روی ما حساب کنید.

همچنین می‌خواهیم در این مطلب از تکنوا به معرفی بهترین تجهیزات سیستم صوتی ضد آب استخر بپردازیم تا پیش از شروع به انجام پروژه بیشتر با آنها آشنا شوید؛ در ادامه همراه ما باشید.

 

تجهیزات سیستم صوتی استخرتجهیزات سیستم صوتی استخر

پیجینگ و پخش موسیقی دو مورد از اصلی‌ترین دلایل نصب سیستم صوتی حرفه ای برای استخر هستند. برای هر کدام از این بخش‌ها تجهیزات مختلفی نیاز دارید تا به بهترین کیفیت دست پیدا کنید. به طور کلی این لوازم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اسپیکر ضد آب (واترپروف)
  • آمپلی فایر ولتی اهمی
  • میکروفون رومیزی برای سیستم پیجینگ استخر
  1. بهترین اسپیکر ضد آب برای سیستم صوتی استخر

اولین تفاوتی که باندهای مخصوص استخر با مکان‌های دیگر دارند، ضد آب یا واترپروف بودن آنهاست. شما باید در ابتدای کار، بهترین بلندگوهای ضد آب را برای مجموعه خود فراهم کنید و از کیفیت آنها به خوبی آگاه باشید. زیرا به دلیل دمای بالا و رطوبت هوا معمولا تجهیزات در این مکان‌ها زودتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند یا خراب می‌شوند. بنابراین با تهیه باکیفیت‌ترین تجهیزات برای سیستم صوتی استخر، تا چندیدن سال نگرانی بابت بازسازی نخواهید داشت.

 با توجه به نوع سقف و دکور استخر، سه مدل بلندگوی ستونی ضد آب، بلندگوی دکوراتیو و بلندگوی سقفی ضدآب، کاربرد دارند:

  • باند سقفی: بلندگوهای سقفی حرفه ای، دارای بدنه محافظ در برابر رطوبت، آب و دمای بالا هستند و همچنین، توری مقابل اسپیکر از جنس آلومینیوم با رنگ مخصوص ساخته شده تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی دوام داشته باشد. این بلندگوها را می‌توان جهت پخش موسیقی و همچنین به عنوان سیستم پیجینگ استخر، به دو صورت روکار یا توکار داخل سقف نصب کرد. بعضی از آنها دارای ترانس مچینگ داخلی هستند، یعنی می‌توانید بلندگو را به آمپلی فایر ولتی متصل کنید. جهت خرید باند سقفی ضد آب دست دوم یا نو، می‌توانید با فروشگاه آوازک تماس بگیرید و بهترین مدل را سفارش دهید.
  • باند دیواری یا ستونی: اکثر باندهای دیواری، به صورت استوانه‌ای شکل ساخته می‌شوند و در سیستم صوتی استخر سرپوشیده نیز کاربردهای فراوانی دارند. این بلندگوها نیز دارای دو مدل ضدآب و ساده هستند، که نوع ضد آب را می‌توانید به شکل افقی یا عمودی بر روی دیوار استخر نصب کنید. برخی از آنها بر روی پایه‌های مخصوص قرار می‌گیرند تا راحت‌تر جابه‌جا شوند.
  • باند دکوراتیو: اما اگر به دنبال باندی با کیفیت پخش بالاتر هستید و می‌خواهید در تمامی زوایا تغییر جهت بدهد، باند دکوارتیو را فراموش نکنید. همانطور که از اسم این بلندگو پیداست، ظاهری شیک دارد و در سال‌های اخیر به یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات صوتی تبدیل شده است. قیمت باند دکوراتیو، به مدل و سایز آن بستگی دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از بهترین مارک‌های آن را خریداری کنید.
  1. آمپلی فایر برای سیستم صوتی استخر

همانطور که می‌دانید در هر مجموعه یک آمپلی فایر پرقدرت نیاز است تا بلندگوها را تقویت کند. در هنگام نصب سیستم صوتی استخر، آمپلی فایر باید بیرون از محیط مرطوب قرار بگیرد و از طریق سیم کشی، بلندگوی داخل را تغذیه کند. اما محیط استخر بسیار بزرگ است و در همچین فضایی شما به سیم کشی‌های طولانی نیاز خواهید داشت تا تعداد بیشتری بلندگو را در فواصل دورتر قرار دهید. در این صورت می‌توانید با استفاده از سیستم ولتی و سری این کار را انجام دهید.

مورد دیگری که در هنگام خرید آمپلی فایر حرفه ای باید به آن دقت کنید، مسئله زون بندی است. یک تقویت کننده باید بتواند در بخش‌های مختلف بلندگو را تغذیه کند. یک مجموعه‌ی استخر با توجه به نوع آن، بخش‌های مختلفی از جمله حوض‌های اصلی، سونا، جکوزی، رختکن، بوفه و … را دربرمی‌گیرد. زون‌بندی این قابلیت را فراهم می‌کند تا مثلا هنگامی که در بخش رستوران آهنگ پر انرژی با صدای بلند پخش می‌شود، در اتاق سونا نوعی دیگر از موسیقی ملایم به گوش برسد و همزمان بلندگوها در بخش رختکن خاموش باشند. بنابراین هنگام تهیه تجهیزات باید به این مورد نیز دقت داشته باشید.

  1. میکروفون رومیزی برای سیستم صوتی استخر

سیستم پیجینگ استخر یکی از مهم‌ترین بخش‌های صوت آن به حساب می‌آید، زیرا مدام باید تغییر سانس اعلام شود و از طرفی برای هشدار نیز کاربرد دارد. معمولا میکروفون های رومیزی باکیفیت، از نوع کندانسری محسوب می‌شوند، بنابراین کیفیت صدای خیلی خوبی دارند و حتی صدای دورتر را با دینامیک مناسبی دریافت می‌کنند.

میکروفون رومیزی دارای چندین بخش است، بخش دهانی آن به راحتی در تمامی جهات تغییر جهت می‌دهد و افراد می‌توانند سریعا آن را بچرخانند. به علاوه، یک دکمه‌ی پیش زنگ نیز بر روی آن تعبیه شده تا در موارد نیاز پیش از شروع صحبت، زنگی به نشانه‌ی توجه پخش شود.

بهبود صدا در سیستم صوتی استخرخرید تجهیزات سیستم صوتی استخر

چنانچه دقت کرده باشید در بسیاری از استخرهای سرپوشیده صدا به صورت ضعیف به گوش می‌رسد و ممکن است به قدری بی‌کیفیت باشد که اصلا کلمات را متوجه نشوید. به طور کلی در استخرها شلوغی زیادی وجود دارد، مثلا کودکان با صدای بسیار بلند بازی می‌کنند یا آب به شکل مداوم پمپاژ می‌شود و همگی این‌ها پخش صدا را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

اما شما می‌توانید با بهره گرفتن از برخی روش‌ها، بهترین سیستم صوتی برای استخر را طراحی کنید و این مشکلات را به حداقل برسانید. یکی از این راه‌ها استفاده از محافظ‌های جذب کننده صوت و پنل‌های صوتی است. جذب کننده‌های صدا در سقف استخر وصل می‌شوند و پنل‌های صوتی در دیوارها قرار می‌گیرند و با جذب صوت، باعث می‌شوند که صدای با کیفیت‌تری در محیط پخش شود.  

خرید تجهیزات سیستم صوتی استخربهترین اسپیکر ضد آب

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. چنانچه سوالی درباره نصب و خرید لوازم سیستم صوتی استخر دارید، کافیست با شماره 02191016169، با تکنوآوا تماس بگیرید و از به‌روزترین محصولات و قیمت‌ها با خبر شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید