قیمت سیستم صوتی کافی شاپ

سیستم صوتی کافی شاپ

سیستم صوتی کافی شاپ

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی هیئت با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید. 

سیستم صوتی کافی شاپ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که اکثر کافه داران به آن توجه زیادی دارند و برای طراحی آن بودجه مناسبی کنار می‌گذارند. در واقع امروزه مانند گذشته کافی شاپ فقط محلی برای سرو غذا و نوشیدنی به حساب نمی‌آید، بلکه مردم قرارهای کاری، دوستانه، جشن‌های خانوادگی و … را در کافی شاپ‌ها برگزار می‌کنند. بهترین سیستم صوتی برای کافی شاپ می‌تواند مردم را به فضای شما بکشاند و آن‌ها را به مشتری دائم تبدیل کند. در مقابل صدای موسیقی بی کیفیت و آزار دهنده نیز شاید باعث شود شما برای همیشه برخی از مشتریان خود را از دست بدهید، زیرا کیفیت پخش موسیقی به اندازه کیفیت غذا برای مردم اهمیت دارد.  

از این رو بهتر است پیش از نصب سیستم صوتی برای کافی شاپ، درباه‌ی جزئیات آن بیشتر بدانید و با دیدی باز خرید کنید. بنابراین ما در این مطلب از تکنوآوا قصد داریم به توضیح قیمت و تجهیزات سیستم صوتی کافی شاپ بپردازیم و نکاتی را درباره‌ی بهبود کیفیت سیستم صوتی کافی شاپ با شما به اشتراک بگذاریم؛ در ادامه همراه ما باشید.

بلندگو برای کافی شاپ

جهت انتخاب بهترین بلندگو در سیستم صوتی برای کافی شاپ، ابتدا باید به دکوراسیون و طراحی داخلی مکان دقت کنید و آنچه که با محل مورد نظرتان تناسب بیشتری دارد را تهیه نمایید. به همین دلیل با توجه به معماری و نوع فضا، مدل، سایز و تعداد بلندگوهای مورد نیاز، متفاوت هستند. در این بخش چند بلندگوی پرکاربرد در کافی شاپ را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. بلندگوی سقفی: این نوع بلندگوها بهترین انتخاب برای سیستم صوتی کافی شاپ هستند، زیرا آن‌ها عمدتا به دو صورت توکار و روکار به فروش می‌رسند. اگر سقف مکان از نوع کاذب بود، می‌توانید از بلندگوی توکار استفاده کنید که زیبایی محیط را دو چندان می‌کند. همچنین بلندگوهای سقفی به شما اجازه می‌دهند که صدای آهنگ را به صورت یکنواخت در تمام بخش کافی شاپ پخش کنید.
  2. بلندگوی دکوراتیو: امروزه بلندگوهای سیستم صوتی کافی شاپ فقط برای پخش موسیقی به کار نمی‌روند، بلکه بر جنبه‌های بصری محیط نیز تاثیر گذارند. همانطور که از اسم بلندگوی دکوراتیو پیداست، طراحی شیکی دارد و زیبایی فضای کافی شاپ را بیشتر می‌کند.
  3. بلندگوی دیواری و سقفی: این بلندگوها نیز از دیگر گزینه‌های پرطرفدار برای سیستم صوتی کافی شاپ هستند. بلندگوهای ستونی و دیواری به شکل عمودی یا افقی نصب می‌شوند که باید به قرارگیری کابل آنها هم دقت کنید تا زیبایی محیط را از بین نبرند و مزاحمتی برای مشتریان نداشته باشند. درفضاهای رو باز حتما از بلندگوهای قوی و ضد آب استفاده کنید تا در برابر تابش آفتاب و بارش برف و باران، مقاومت بالایی داشته باشند.

آمپلی فایر برای کافی شاپ

سیستم صوتی کافی شاپ

گاهی اوقات سیگنال تولید شده به اندازه‌ی کافی قوی نیست، در این صورت برای بالا بردن کیفیت صدا و کاهش نویز، باید به فکر یک آمپلی فایر یا تقویت کننده باشید. قدرت آمپلی فایر سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ به چندین عامل بستگی دارد. قاعده کلی این است که شما برای هر شنونده به 5 وات تقویت نیاز دارید.

به عنوان مثال یک کافه با ظرفیت 50 مهمان، احتمالا حداقل به یک آمپر 250 وات نیاز دارد. ظرفیت 200 میهمان نیاز به 1000 وات یا بیشتر احساس می‌شود. هنگام برنامه ریزی برای خرید سیستم، حتما بخشی از بودجه خود را به تهیه آمپلی فایری با کیفیت اختصاص دهید. این وسیله در با کیفیت بودن یا ضعیف بودن سیستم صوتی کافی شاپ شما نقش زیادی دارد.

در اکثر مواقع با وجود گران‌ترین بلندگوها، یک آمپلی فایر ضعیف همه‌ی زحمات شما را خراب می‌کند. پس یک تقویت کننده با کیفیت، اندازه‌ی یک بلندگوی قوی اهمیت دارد. انواع مختلفی از آمپلی فایر تولید می‌شوند که هم پورت AUX  و هم پورت usb دارند. همچنین توجه کنید که بتواند به بلوتوث، ویدیو پروژکتور و تلویزیون وصل شود.

 

میکروفون برای کافی شاپ

  1. میکروفون رومیزی: میکروفون وسیله دیگری است که در تجهیزات سیستم صوتی کافی شاپ، ممکن است به آن نیاز داشته باشید. در واقع مکان‌هایی که برای اعلام نوبت از سیستم پیجینگ استفاده می‌کنند، باید میکروفون هم در نظر داشته باشند. با اینکه پیجینگ در تعداد کمی از کافه‌ها مرسوم است، ولی با این حال در صورت نیاز معمولا برای این کار میکروفون رومیزی کاربرد دارد و بسیار راحت به هر جهتی که بخواهید تغییر جهت می‌دهد.
  2. میکروفون ساز: در بعضی از کافی شاپ‌ها ممکن است برای پخش موسیقی زنده از نوازنده یا خواننده کمک بگیرند. در این صورت در سیستم صوتی برای کافی شاپ خود به یک یا چند میکروفون مناسب نیاز دارید. برخی از میکروفون‌ها تقریبا بر روی ساز قرار می‌گیرند و کیفیت بالایی هم دارند. از طرفی می‌توانید از میکروفون‌های سیمی معمولی هم استفاده کنید و آن را روبروی ساز خود قرار دهید تا صدایی با کیفیت و بلندتر به گوش شنوندگان برسد.
  3. میکروفون بیسیم: موسیقی زنده خوانندگان، می‌تواند یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های کافی شاپ باشد. بنابرین یک میکروفون بیسیم نیز در سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ ضروری به نظر می‌سد. شما می‌توانید از میکروفون سیمی هم استفاده کنید، ولی نوع بیسیم آزادی عمل بیشتری به خواننده می‌دهد و همچنین از شلوغی فضا جلوگیری می‌کند. میکروفون‌های یقه‌ای نیز برای خوانندگان مناسب هستند.

تمامی این تجهیزات صوتی، با تغییراتی در سیستم صوتی رستوران نیز کاربرد دارند.

نکاتی جهت بهبود سیستم صوتی کافی شاپ

اسپیکر کافی شاپ

  1. هماهنگی سیستم و محیط: امروزه اکثر کافه‌ها طراحی داخلی و دکوراسیون منحصر به فرد و متفاوتی دارند. بنابراین باید طراحی سیستم صوتی کافی شاپ را به نوعی انتخاب کنید که با نوع معماری فضای مورد نظر تداخل نداشته باشد و از دید مشتریان، ناهماهنگ و بدون هارمونی به نظر نرسد.
  2. یکنواختی صدا: دستیابی به صدای یکنواخت مسئله‌ای است که متاسفانه در هنگام طراحی سیستم صوتی کافی شاپ، به آن خیلی توجه نمی‌شود. اگر دقت کرده باشید گاهی در کافی شاپ‌ها افرادی که نزدیک بلندگو هستند، صدا را با ولوم خیلی زیاد می‌شوند. در مقابل افراد دیگر ممکن است موسیقی را اصلا نشوند، پس باید طراحی سیستم طوری باشد که صدا به شکل یکنواخت در تمام فضا پخش شود.
  3. زون بندی مناسب: در برخی از کافی شاپ‌ها قسمت‌های مختلفی وجود دارد، مثلا در یک بخش مشتریان به اجرای زنده گوش می‌دهند و در بخش دیگر افرادی به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازند. پس باید زون بندی سیستم صوتی برای کافی شاپ به شکلی باشد که با توجه به نیاز هر قسمت بتوان صدا را تنظیم کرد.
  4. موسیقی مناسب: اگر موسیقی که پخش می‌شود مناسب فضای مورد نظر نباشد، یعنی تمام بودجه و هزینه‌ای که صرف بهترین سیستم صوتی کافی شاپ کرده‌اید، به هدر خواهد رفت. همه این زحمات بابت این است که موسیقی به شکلی دلپذیر به گوش مشتریان برسد و محیطی باب میل آن‌ها را فراهم کنید. پس به یاد داشته باشید که صدایی با کیفیت مناسب و ولوم رو به پایین، در موسیقی پس زمینه پخش شود و نوع موسیقی را می‌توانید با توجه به طراحی فضا و سلیقه مشتریان‌تان انتخاب کنید.

 

قیمت سیستم صوتی کافی شاپ

همانطور که پیش‌تر مطالعه کردید، قیمت و هزینه نصب سیستم صوتی کافی شاپ به عوامل مختلفی از جمله تعداد بلندگوها، ابعاد فضا، باز یا بسته بودن محیط، کیفیت محصولات و برند بلندگو … ربط دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای تخمین قیمت سیستم صوتی کافی شاپ خود با شماره 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان تکنوآوا پس از اطلاع از جزئیات، قیمت تقریبی سیستم مورد نظرتان را به شما اعلام می‌کنند.

طراحی سیستم صوتی کافی شاپ توسط تیم تکنوآوا

خرید باند برای کافی شاپ

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. به طور کلی، طراحی سیستم صوتی کافی شاپ یک کار حرفه‌ای است که باید حتما به افراد متخصص در این حوزه سپرده شود. تیم تکنوا با سابقه‌ای درخشان در طراحی و نصب انواع سیستم صوتی، تصویری، امنیتی و نورپردازی، پروژه‌های بی نظیری را در سراسر کشور تکمیل کرده است. شما نیز می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به ما مراجعه کنید، کار خود را به تیم متخصص تکنوآوا بسپارید و بهترین کیفیت را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید