خرید سیستم صوتی مهمانی

سیستم صوتی برای مهمانی و پارتی

سیستم صوتی برای مهمانی و پارتی

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم صوتی مهمانی و پارتی با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

بهترین سیستم صوتی برای مهمانی و پارتی می‌تواند انرژی و شور و حال خاصی به میهمانان بدهد. نورپردازی در تولد و مهمانی خیلی مهم است و تاثیر بسزایی در جذابیت فضا دارد. اما صدای بی کیفیت، گوش میهمانان را اذیت می‌کند و ممکن است فقط محیط را تحمل کنند یا حتی آنجا را ترک کنند. ولی اگر شما نصب و خرید سیستم صوتی مهمانی و پارتی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، به این مشکلات بر نخواهید خورد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191016169 تماس بگیرید تا مشاوران تکنوآوا شما را بیشتر راهنمایی کنند و بهترین‌ها را انتخاب کنید. همچنین در این مطلب از وبلاگ تکنوآوا ما قصد داریم به بررسی تجهیزات لازم برای سیستم صوتی پارتی و مهمانی بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

بلندگو و باند برای سیستم صوتی مهمانی و پارتیاجاره سیستم صوتی برای مهمانی

  1. اکو همراه: یکی از پرکاربردترین بلندگوها برای سیستم صوتی پارتی، باند پرتابل یا همان اکو همراه است. همانطور که مشخص است این باند می‌تواند در تمامی مکان‌ها همراه شما باشد و به کمک باتری و شارژ کار می‌کند. بنابراین برای راه اندازی آن به برق نیازی ندارید، اکو همراه جزو باندهای اکتیو محسوب می‌شود. پس شما از خرید آمپلی فایر هم آزاد می‌شوید. هنگام خرید اکو همراه باید به سایز آن، تعداد ورودی میکروفون، افکت، وزن بلندگو و داشتن تیوتر دقت کنید. انواع میکروفون‌های سیمی و بی سیم به این بلندگوی قابل حمل وصل می‌شوند و از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.
  2. باند فلش خور: به طور کلی باندها را می‌توان به دو نوع اکتیو و پسیو تقسیم کرد. باند اکتیو بر روی خود یک آمپلی فایر داخلی دارد، ولی برای باند پسیو باید یک آمپلی فایر جدا تهیه کنید. بنابراین باند فلش خور یک باند اکتیو به حساب می‌آید و برای سیستم صوتی مهمانی و پارتی بسیار مناسب است، زیرا دیگر شما نیازی به آمپلی فایر ندارید و برای جابجایی و نصب آن به مشکل بر نخواهید خورد. البته باید بدانید که در جشن‌های بزرگ‌تر به صدایی بلندتر و حرفه‌ای‌تر نیاز دارید، بنابراین در آن صورت باید به فکر باندهای پسیو باشید. این باند، جزو باندهای قابل حمل است و در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود.

همانطور که از اسم باند فلش خور پیداست، باید USB را به آن وصل کرده و موسیقی پخش کنید. مدل باندهای فلش خور با یکدیگر متفاوت است و بعضی از آنها کارت SD را هم پشتیبانی می‌کنند. همچنین در برخی از مدل‌های فلش خور می‌توانید از کابل‌های XLR ،TRS ،RCA و AUX هم استفاده کنید. از مزایای دیگر این باند می‌توان به عدم نیاز به میکسر اشاره کرد. چون برخی از آنها افکت‌های لازم را برای جذاب کردن پارتی دارند و به صورت اتوماتیک فرکانس آمپلی فایر را نیز تغییر می‌دهند. باندهای فلش خور در سیستم صوتی برای مهمانی و پارتی بسیار مناسب هستند، زیرا اکو دارند و ساز می‌تواند مستقیم به آن وصل شود.

  1. اسپیکر بلوتوثی: با توجه به تعداد افراد و مساحت مکان مورد نظر، شما می‌توانید از انواع باندهای بلوتوثی در سیستم صوتی پارتی و مهمانی استفاده کنید. این باندها ویژگی و سایزهای مختلفی دارند و هر کدام برای یک مکان مناسب هستند. مثلا برخی از آنهابرای کلاس درس مناسب هستند، ولی بعضی هم با سایز بزرگ‌تر و توان بیشتر به درد مهمانی می‌خورند. این اسپیکرها در مدل ضد آب و ضد گرد و غبار هم ساخته می‌شوند و شما می‌توانید در صورت نیاز برای جشن‌هایی که در باغ برگزار می‌شوند، آنها را اجاره کنید. کیفیت این مدل بسیار بالاست و در سیستم صوتی استخر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگام خرید باند بلوتوثی باید به عمر باتری آن هم دقت داشته باشید. برخی از آنها ممکن است کیفیت مناسبی نداشته باشند و با استفاده‌ی مداوم، سریعا شارژشان خالی شود. اما اگر به دنبال طراحی زیبا، پشتیبانی خوب، کیفیت صدای بالا و عمر باتری بیشتر هستید، می‌توانید با صرف کمی بودجه بیشتر، یک مدل بهتر را خریداری کنید.  

  1. پایه بلندگو: توصیه می‌شود هنگام اجاره سیستم صوتی مهمانی و پارتی حتما به فکر یک پایه برای بلندگوی خود هم باشید. زیرا اگر باند و بلندگو را بر روی زمین قرار دهید، اولا صدا گوش شنوندگان را آزار می‌دهد و همچنین به شکل درستی در محیط منتقل نمی‌شود. همانطور که گفتیم معمولا تجهیزات سیستم صوتی برای این جشن‌ها ثابت نیستند و مدل‌های قابل حمل استفاده می‌شوند. بنابراین شما باید از پایه‌هایی استفاده کنید که با پیچ و باقی اتصالات روی دیوار فیکس نشوند و بتوانید آن را با خودتان حمل کنید.

 توصیه می‌شود که برای بلندگوهای سنگین وزن‌تر، پایه بلندگویی را بخرید که تحمل وزن آن را داشته باشد. این پایه‌ها معمولا به شکل سه پایه هستند و قابلیت تغییر ارتفاع دارند. ارتفاع برخی از این پایه‌های بلندگو تا 220 سانتیمتر هم تغییر می‌کند.  بعضی از آن‌ها از جنس پلاستیک فشرده شده و برخی دیگر از جنس فلز هستند.

میکروفون برای سیستم صوتی مهمانی و پارتی خرید باند پارتی

  1. میکروفون بی سیم: در لیست خرید تجهیزات سیستم صوتی برای مهمانی، انواع میکروفون‌ها لازم هستند. یکی از آنها میکروفون بی سیم است که مزایای فراوانی دارد و همچنین صدا را با کیفیت خوبی پخش می‌کند. اولین نکته اینکه این میکروفون با کیفیت است و معمولا عمر باتری خوبی هم دارد. از طرفی آزادی حرکتی خوبی به فرد خواننده می‌دهد و به راحتی به بلندگو‌های مختلف متصل می‌شود. از معایب آن می‌توان به امکان اخلال صوتی اشاره کرد که شما می‌توانید با خرید یک مدل خوب و مشاوره گرفتن از متخصصین مشکل را حل کنید.
  2. میکروفون سیمی: میکروفون های باسیم قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و شما می‌توانید بدون ایجاد مشکلات صوتی، آن را به طور مداوم به کار ببرید. اما بزرگترین عیب آن سیم‌های طولانی هستند و آزادی حرکت زیادی به خواننده نمی‌دهد. هنگام تاریکی ممکن است به پای اعضا گیر کند و مشکل‌ساز شود. بنابراین اگر فاصله خواننده تا افراد دیگر زیادتر است و مطمئن هستید که این کابل موجب مشکل و باعث گیر کردن نمی‌شود، می‌توانید از آن استفاده کنید. میکروفون سیمی برای سیستم صوتی میهمانی های کوچک مناسب‌تر است.
  3. میکروفون برای ساز: برای انواع سازها میکروفون‌ها و آمپلی فایرهای مخصوصی ساخته می‌شوند و صدا را خیلی واضح پخش می‌کنند. اما ممکن است گاهی این تجهیزات در دسترس نباشند و هزینه‌تان بالاتر برود. در این صورت می‌توانید میکروفون را روبه‌روی ساز قرار دهید تا صدا را به شکلی بلند به گوش بقیه برساند.
  4. پایه میکروفون: انواع پایه‌ها هم برای خوانندگان و هم برای نوازندگان ضروری به نظر می‌رسند و بهتر است که هنگام تهیه لیست لوازم برای سیستم صوتی مهمانی و پارتی، چندین پایه را برای اطمینان در نظر داشته باشید. پایه‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. پایه میکروفون تریبونی به شکل v دیده می‌شود و جنس آن فلزی است. این پایه تا ۶۰ متر ارتفاع دارد و زاویه آن تا ۹۰ درجه هم تغییر می‌کند. برای میکروفون‌های بلندتر می‌توانید از پایه بوم‌دار هم استفاده کنید که با جنس آلومینیوم تا ارتفاع ۱۲0 سانتیمتر هم تغییر می‌کند. بهترین پایه میکروفون برای خوانندگان، مدل ایستاده است. این پایه می‌تواند وزن زیاد میکروفون را تحمل کند و طول آن از ۹۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر هم تغییر می‌کند. این پایه‌ها معمولا تاشو هستند و برای حمل و نقل آنها به مشکل بر نخواهید خورد. معمولا در سیستم صوتی کافی شاپ هایی که اجرای زنده دارند هم از پایه میکروفون استفاده می‌کنند.

این تجهیزات در سیستم صوتی تالار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میکسر برای سیستم صوتی مهمانی و پارتی

میکسر یکی از تجهیزات الکترونیکی است که دریافت صدا، ترکیب صداها، پردازش و نظارت بر صداها، وظایف اصلی آن هستند. در بسیاری از استودیوهای آهنگسازی از میکسرها برای کارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود و همچنین در اجراهای زنده کاربردهای فراوانی دارند. در هنگام اجاره میکسر برای مهمانی به مدل و کیفیت آن دقت کنید. این وسیله صداها را با هم همسان می‌کند، بر روی آنها افکت‌های مختلفی اعمال می‌کند و قابلیت تفکیک کانال‌های مجزا را دارد.

قیمت خرید و اجاره سیستم صوتی برای مهمانی و پارتی

همانطور که مطالعه کردید، تجهیزات مختلفی وجود دارند که می‌توانند در سیستم‌های صوتی مورد استفاده قرار بگیرند. از طرفی توان و تعداد هر وسیله با توجه به مساحت و افراد حاضر متفاوت است. هرچه مساحت بیشتر باشد احتمالا لوازم بیشتری نیاز داشته باشید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه سیستم صوتی مهمانی، با شماره 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان ما در تکنوآوا به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید