دوربین مدار بسته مناسب مساجد

دوربین مدار بسته مناسب مساجد

برای دریافت قیمت پکیج های سیستم دوربین مداربسته مساجد با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

وقتی صحبت از نظارت می‌شود، شاید خیلی از ما فکر نکنیم که نصب دوربین مداربسته برای مسجد خیلی مهم است. در واقع مساجد با توجه به کاربری‌های خود می‌توانند از تجهیزات بیشتر و ارزشمندتری برخوردار باشند. مخصوصا اینکه تجهیزات صوتی مسجدها گران قیمت هستند و باید مراقب آنها باشید. بنابراین بهتر است با توجه به مساحت آن چندین دوربین مداربسته مناسب مساجد را در نظر داشته باشید تا هم از تجهیزات مراقبت شود و اگر هم مسائل امنیتی برای عبادت‌کنندگان پیش آمد، خیلی سریع به آنها رسیدگی نمایید.

بنابراین ما در این مطلب از وبلاگ تکنوآوا قصد داریم به شما بگوییم که هنگام خرید دوربین مداربسته برای مسجد به چه نکاتی توجه کنید و بهترین‌ها نوع دوربین برای این کار کدامند؟ در ادامه همراه ما باشید.

همچنین در مطالبی دیگر به بررسی نورپردازی مساجد، سیستم صوتی مساجد پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌دهیم آن‌ها را نیز مطالعه نمایید.

ویژگی های بهترین دوربین مداربسته برای مسجد

 

1. غیرقابل دستکاری

از نظر ظاهری چندین دوربین وجود دارند و هر کدام برای فضایی خاص به کار می‌روند. شما باید مخصوصا بری بخش حیاط، از دوربین مداربسته مساجد مناسبی استفاده کنید که به راحتی شکسته نمی‌شود. امروزه برخی از دوربین‌ها برای کاربردهای با کارایی بالا طراحی شده‌اند و به نوعی نمی‌توان آنها را مورد خرابکاری قرار داد.

2.کارایی مناسب در شرایط روشنایی مختلط

دوربین مداربسته حیاط مسجد باید به گونه‌ای باشد که در انواع شرایط روشنایی، به خوبی عمل کند. البته این مورد برای دوربین جلوی درب‌ها نیز مهم است. به عنوان مثال، معمول است که وقتی کسی درب را باز می‌کند تا وارد بنای مسجد شود، مقدار زیادی از نور خورشید از طریق درب انتقال پیدا می‌کند و حسگر دوربین را تحت فشار قرار می‌دهد. برخی از دوربین‌ها سعی می‌کنند تا با نور اضافی که در فضا وجود دارد سازگار شوند و برای جبران شاتر خود را باز می‌کنند.

در این صورت درب ورودی به خوبی نمایان می‌شود، ولی ممکن است آشپزخانه تاریک به نظر آید. زیرا آنجا تاریک‌تر از فضای درب است. نهایتا تصویری تاریک و غیر قابل استفاده خواهید داشت. اما این مشکل قابل حل است، شما باید به فکر خرید دوربین مداربسته مناسبی باشید که از یک راه حل نرم افزاری و سخت افزاری به نام HDR استفاده می‌کنند که مخفف کلمه انگلیسی “High Dynamic Range” است و معنی محدوده دینامیکی بالا را می‌دهد.

در مثالی که ما درباره‌ی درب ورودی یا آشپزخانه مسجد آوردیم، HDR نوردهی از اتاق و نوردهی از درب را نشان می‌دهد، سپس دو تصویر را با هم ترکیب می‌کند و یک تصویر ترکیبی به درستی از دو منطقه ایجاد می‌کند. در نتیجه، چهره‌ها به درستی درب را آشکار می‌کنند و ویدیوی ورود همه افراد به فروشگاه را ضبط می‌کنند. پس بهتر است که همان اول از این ویژگی برای مسجد خود استفاده کنید تا بعدها متحمل هزینه‌های بیشتر نشوید.

3. دید در شب

درست است که در طول روز هم سرقت و دست‌درازی‌ها انجام می‌شوند، ولی بخش اصلی هنگام شب است و باید دوربین مناسبی بخرید که دید در شب مناسبی دارد. هنگامی که یک دوربین سعی می‌کند تصاویر را در تاریکی ضبط کند، برای روشن شدن قسمت زیر خود به منبع نور احتیاج دارد. شما باید به فکر دوربینی باشید که در فواصل دورتر هم تصاویر را دریافت کنند و کمبود نور مشکلی برایشان ایجاد نکند. چون در غیر این صورت وقتی دوربین فقط برای برد کوتاه طراحی شده باشد و از یک روشنایی ثابت برخوردار باشد، دیگر توانایی ثبت جزئیات را ندارند.

به همین منظور جهت خرید بهترین دوربین مداربسته برای مسجد، باید به فکر مدل تحت شبکه باشید. این دوربین‌ها اغلب به نورافکن‌های مادون قرمز (IR)، دید در شب پیشرفته‌تری مجهز هستند که می‌توانند روشنایی خود را به طور خودکار با صحنه تنظیم کنند. بنابراین سوژه‌ها به درستی در معرض جزئیات کامل قرار می‌گیرند. اگر دوربینی نتواند در روز و شب تصویری با نوردهی و وضوح مناسب ثبت و تحویل دهد، کاربرد محدودی دارد. معمولا دوربین‌های آنالوگ تصاویر شفاف و خوبی را ارائه نمی‌دهند.

4. رزولوشن دوربین

موضوع مهم دیگری که قیمت دوربین مداربسته برای مسجد و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، موضوع وضوح دوربین است. اصطلاح وضوح، به تعداد نقاط (پیکسل) تشکیل دهنده یک تصویر ویدیویی گفته می‌شود. هرچه پیکسل‌ها بیشتر باشند، جزئیات تصویر ویدیو بیشتر است. دوربین‌های مدار بسته با رزولوشن بالاتر بهتر هستند، مثلا آنها جزئیاتی مانند چهره را هنگام ضبط یک رویداد امنیتی بزرگنمایی کنند.

آنها را می‌توان در دو کیفیت 4K و 1080p تهیه کرد، ولی در حالی که وضوح 4K مزایایی را به همراه دارد، اما با این وجود اشکالاتی نیز در آنها دیده می‌شود. تصاویر 4K بسیار بزرگ هستند و فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می‌کنند. در حقیقت، آنقدر زیاد است که برای ضبط طول فیلم‌های مشابه به حدود چهار برابر فضای دیسک 1080p نیاز دارند. اگر فضای ذخیره سازی طولانی مدت برایتان مهم است، پس باید کمی پول بیشتری هم خرج کنید. البته باید این را هم بدانید که رزولوشن 1080p به طور کلی جزئیات کافی برای ارائه اطلاعات مهم ویدئویی را دارد. پس با تهیه آنها خیالتان راحت است.  

5. ذخیره سازی ویدئو از راه دور

در سال‌های گذشته شما اگر دوربین مداربسته مناسب مسجد هم داشتید، باز احتمال سرقت آن وجود داشت. زیرا سیستم‌ها به اینترنت متصل نبودند و تصاویر فقط در همان فضای دستگاه ذخیره می‌شدند. اما در سال‌های اخیر برای مساجد بزرگتر و مجهزتر، از مدل تحت شبکه استفاده می‌شود. این مدل دوربین به شما اجازه می‌دهد تا حتی از دور فضا را تحت نظر داشته باشید، برای این کافیست با گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود به اینترنت وصل شود و از دورترین فواصل باز هم همه چیز تحت کنترل شما باشد. همچنین این دوربین‌ها می‌توانند اطلاعات را در فضای ابری ذخیره کنند تا در هر زمانی در دسترس قرار بگیرند.

محل نصب دوربین مداربسته مسجد

محل قرارگیری دوربین امنیتی مسجد به چندین مورد بستگی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها مساحت است. زیرا بسته به مساحت، مقدار حیاط و متراژ آشپزخانه و … تفاوت دارد. اما بهتر است که دوربین‌ها را در مناطق زیر نصب کنید:

  • در جلوی تمامی درب‌ها
  • محوطه‌ی بیرونی مسجد
  • تمامی ورودی‌ها
  • آشپزخانه
  • داخل بنا (بخش مردانه)
  • راه پله‌ها
  • پشت بام
  • حیاط

برای داشتن بهترین دید از دوربین مداربسته مساجد، به نقاط کور توجه داشته باشید. دوربین‌ها باید به گونه‌ای باشند که هیچ نقطه‌ای از دید خارج نشود. درباره‌ی عملکرد خوب دوربین تحت شبکه برای روشنایی صحبت کردیم، ولی باز هم باید به روشنایی نور خورشید و تاریکی شب دقت کنید. چون اگر دوربین پشت به خورشید نباشد، نهایتا تصاویر حالتی ضد نور خواهند داشت.

انواع دوربین مداربسته مسجد بر اساس ظاهر

1. دوربین گردان: قابلیت چرخش در زوایا و جهات مختلف

2. دوربین گنبدی: بدون تشخیص زاویه توسط افراد

3. مستطیلی و جعبه‌ای شکل

4. دوربین‌های گلوله‌ای شکل یا استوانه‌ای

تجهیزات لازم برای دوربین مداربسته مساجد

1. دستگاه ضبط تصاویر: با توجه به نکات گفته شده، شما می‌توانید از دو نوع دوربین آنالوگ یا تحت شبکه استفاده کنید. دستگاه مناسب برای آنالوگ، DVR است و تصاویر را از کابل‌های معمولی انتقال می‌دهد. برای تحت شبکه هم دستگاهNVR به کار می‌رود که با استفاده از کابل تحت شبکه تصاویر را منتقل می‌کند. به علاوه باید این دستگاه‌ها را در جایی از مسجد قرار دهید که خطر سرقت و آسیب را نداشته باشد.

2. هارد دیسک

چه فرد نگهبان در مسجد باشد چه نه، مخصوصا در مساجدِ دارای تجهیزات ارزشمند، دوربین باید به طور مداوم روشن باشد و تصاویر را ذخیره کند. پس شما باید از همان ابتدا یک هارد با ظرفیت بالا تهیه نمایید.

3. منبع تغذیه

برای روشن کردن دستگاه باید از برق استفاده نمایید، اما برق 220 ولت مناسب نیست و آسیب جدی به دوربین می‌زند. پس باید به فکر ولتاژ مناسب باشید، پیشنهاد می‌شود منبع تغذیه‌ای را تهیه کنید تا برق را به 12 ولت تبدیل کند. البته این موضوع باز هم به مدل دوربین و دستگاه شما بستگی دارد، زیرا برخی از آنها به همراه آداپتور داخلی به فروش می‌رسند.

4. کابل

کابل کواکسیال و BNC کابل‌های مناسب دوربین آنالوگ هستند و برای مدل تحت شبکه کابل‌های شبکه کاربرد دارند. همچنین برای آنکه برق را از منبع تغذیه دریافت کنید، باید کابل برق داشته باشید.

5. نمایشگر

نهایتا وقتی شما دوربین مداربسته ارزان برای مسجد هم داشته باشید، یک نمایشگر لازم است که تصاویر ضبط شده را به نمایش بگذارد. در بازار انواع نمایشگرها عرضه می‌شوند و هر کدام اندازه‌های مختلفی دارند. شما حتی می‌توانید از رایانه و گوشی همراه هم استفاده کنید، ولی پیشنهاد می‌شود برای دید بهتر حتما نمایشگرهای بزرگتری مثل تلویزیون و … هم تهیه کنید.

قیمت خرید دوربین مداربسته برای مسجد

همانطور که اشاره کردیم، تعداد دوربین مداربسته خوب برای مسجد به عوامل مختلفی بستگی دارد و مدل آن هم تحت تاثیر نیاز شما قرار می‌گیرد. بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی را در نظر گرفت، به طور کلی دوربین‌های تحت شبکه قیمت بالاتری دارند، ولی به صرفه‌تر هستند. زیرا ویژگی‌های مثبت آنها زیاد است و هزینه‌ی تعمیر کمتری دارند.

نصب حرفه ای دوربین مدار بسته مساجد

برخی از افراد تصویر می‌کنند که نصب دوربین مداربسته برای مسجد می‌تواند به سادگی انجام بگیرد، ولی این کاری بسیار تخصصی است. اگر شما هزینه زیادی برای خرید دوربین هم بکنید، ولی بدون نصب درست تمام بودجه‌تان به هدر می‌رود.  

ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم، متخصصان تیم تکنوآوا سابقه‌ی درخشانی در نصب انواع سیستم‌های امنیتی، نورپردازی و صوتی دارند و بهترین‌ها را برایتان رقم می‌زنند. کافیست با شماره 02191016169تماس بگیرید و پروژه خود را به ما بسپارید. کارشناسان تکنوآوا به خوبی و به شکل رایگان شما را راهنمایی می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید