نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون

حتما می‌دانید اگر قصد شرکت در یک کلاس آنلاین را دارید باید از میکروفون استفاده کنید. حال ممکن است میکروفون نداشته باشید؛ در حالی که حداقل یک هندزفری در هر خانه‌ای یافت می‌شود. خبر خوب اینکه شما می‌توانید از هندزفری خود به عنوان میکروفون استفاده نمایید. تنها کافی است نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون را بلد باشید. با ما همراه شوید تا روش انجام این کار را به شما آموزش دهیم.
امروزه افراد زیادی به استفاده از میکروفون نیاز دارند. از جمله این افراد می‌توان به کسانی که به صورت آنلاین تدریس می‌کنند اشاره کرد. ایشان حتما باید از یک میکروفون با کیفیت بالا استفاده نمایند تا صدایشان به راحتی شنیده شود. با این حال تهیه میکروفون هزینه‌بردار است. به همین خاطر باید به دنبال یک روش جایگزین باشند. این روش همان تبدیل هندزفری به میکروفون است.
ما در این مقاله نکات مهمی در این باره بیان می‌کنیم تا شما کاربر گرامی به راحتی بتوانید هندفزی خود را به میکروفون تبدیل نمایید. با تبدیل هندزفری به میکروفون دیگر برای شرکت در جلسات و وبینارهای مجازی یا انجام بازی‌های کامپیوتری آنلاین مشکلی نخواهید داشت.

تبدیل هندزفری به میکروفون

تبدیل هندزفری به میکروفون

اگر قصد دارید یک هندزفری سیمی را به میکروفون تبدیل کنید، به یک مبدل 2 به ۱ نیاز دارید. این تبدیل دارای دو سر است که یک سر آن به هندزفری و سر دیگر آن به پشت کیس کامپیوتر شما متصل می‌شود. سری که به پشت کامپیوتر متصل خواهد شد دارای دو رنگ سبز و صورتی است که باید به کارت صدا متصل شود. در ادامه باید یک سری تنظیم نرم‌افزاری انجام دهید تا بتوانید هندزفری خود را به میکروفون تبدیل نمایید.

در مورد ساختار میکروفون بیشتر بخوانید.
در ادامه بحث نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون، لازم است بدانید اگر در منزل هدفون دارید دیگر نیازی به تهیه تبدیل نخواهید داشت. زیرا هدفون‌های سیمی خود دارای دو کانکتور، یکی برای شنیدن صدا و دیگری برای صحبت کردن و ضبط صدا هستند. معمولا رنگ این دو کانکتور سبز و صورتی است که در پشت کیس به کارت صدا متصل می‌شوند. در صورت استفاده از هندزفری بی‌سیم هم نیازی به تهیه تبدیل ندارید. همین که ارتباط هندزفری را با کامپیوتر خود برقرار نمایید کفایت می‌کند. اما در هر حالت بایستی تنظیمات نرم‌افزاری را که در ادامه آورده شده انجام دهید.

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون در ویندوز 10

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون در ویندوز ۱۰ به این صورت است که ابتدا باید در taskbar ویندوز روی آیکن sound کلیک راست کنید. سپس open sound setting را انتخاب نمایید. در ادامه وارد بخشSound شوید. اکنون باید در سربرگ Playback بر گزینه‌ Speakers کلیک کنید تا بتوانید اسپیکر‌ها را به صورت پیشفرض تنظیم نمایید. بعد از انتخاب اسپیکرها روی گزینهset as default کلیک کنید تا به صورت پیشفرض تنظیم شوند.
اکنون از سربرگ Recording بر گزینه‌ Microphone کلیک کرده و مدل هندزفری خود را انتخاب کنید. سپس بر گزینه set as default کلیک کنید تا هندزفری شما به عنوان میکروفون پیش فرض تنظیم شود. اگر میکروفون فعال نیست روی گزینه Microphone کلیک راست کرده و گزینه Enabel را انتخاب نمایید. بدین ترتیب میکروفون فعال می‌شود.
اکنون بر گزینه ok کلیک کنید تا تنظیماتی که انجام داده‌اید در حافظه سیستم ذخیره شود. اکنون هندزفری شما به یک میکروفون تبدیل شده است و می‌توانید از آن دقیقا مانند یک میکروفون استاندارد استفاده کنید. فقط ممکن است میزان و کیفیت صدا به خوبی یک میکروفون استاندارد نباشد.

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون در ویندوز 10

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون در ویندوز 7

اگر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید و به دنبال نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون هستید باید مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید از هندزفری خود به عنوان یک میکروفون در ویندوز ۷ برخوردار شوید.
در ویندوز ۷ ابتدا وارد منوی start شوید و بر گزینه Control Panel کلیک کنید. سپس به دنبال گزینه Hardware and Sound بگردید و بر آن کلیک کنید. در ادامه در بخش Sound وارد گزینه‌ Manage Audio Devices شوید. اکنون در سربرگ Recording می‌توانید لیست تمام هندزفری‌ها و دیگر ابزارهای صوتی خود را ببینید.
با توجه به مدل هندزفری خود روی گزینه مناسب کلیک کنید (هندزفری خود را انتخاب نمایید). در پایین صفحه بر گزینه‌ Set as Default کلیک کرده و ok را بزنید تا تنظیماتی که انجام داده‌اید ذخیره شود. اگر فکر می‌کنید صدای میکروفون کم است مجددا روی مدل هندزفری خود دوبار کلیک کنید و از سربرگ Levels عدد ۱۰۰ را برای صدا تنظیم کنید.

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون در ویندوز 7

استفاده از برنامه Wo Mic

علاوه بر اینکه می‌توانید از تنظیمات ویندوز برای تبدیل هندزفری به میکروفون استفاده کنید راه‌های دیگری نیز پیش روی دارید. یکی از این راه‌ها استفاده از برنامه Wo Mic است. این برنامه در هر سه حالت اتصال از طریق USB، وای ‌فای و بلوتوث به لپ‌تاپ یا کامپیوتر به کار می‌رود. برای نصب و راه‌اندازی برنامه Wo Mic باید مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا برنامه Wo Mic را از اینترنت دانلود کنید.
  • سپس برنامه را بر ویندوز خود نصب کنید.
  • اکنون روی گزینه Connection و در ادامه روی گزینه Connect کلیک کنید.
  • اکنون باید روشی را که قصد اتصال هندزفری به کامپیوتر را دارید انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است برنامه Wo Mic کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارد و به راحتی در دسترس است.

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون

 

تست میکروفون در ویندوز

مساله مهم بعدی در مورد نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون، تست میکروفون است. بعد از اتصال هندزفری یا هدفون خود به کامپیوتر یا لپ‌تاپ و انجام تنظیماتی که در بالا ذکر شد اکنون نوبت به آن می‌رسد که عملکرد میکروفون را چک کنید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.
ابتدا وارد منوی start شوید. سپس به بخشControl panel مراجعه کنید. در بخش جستجو، به دنبال عبارت Set Up Microphone بگردید. اکنون باید نوع هندزفری خود را تعیین کنید. اگر از اتصال هندزفری به سیستم مطمئن هستید گزینه Headset Microphone را انتخاب کرده و بر دکمه Next کلیک کنید.
اکنون در هندزفری که اکنون دیگر به عنوان میکروفون نیز عمل می‌کند چند کلمه‌ای بر زبان بیاورید تا بتوانید عملکرد آن را تست کنید. اگر نوار سبز رنگ تکان خورد، می‌توانید از عملکرد صحیح هندزفری به عنوان میکروفون مطمئن باشید. زیرا حرکت این نوار بدین معناست که میکروفون فعال بوده و به خوبی کار می‌کند. پس با خیال راحت بر گزینه Finish کلیک کنید.
اکنون شما دارای یک میکروفون هستید که می‌توانید از آن در هر شرایطی که به میکروفون نیاز دارید استفاده کنید. حتی می‌توانید صدای خود را ضبط نمایید. البته لازم است بدانید این نوع میکروفون کیفیت یک میکروفون استاندارد را ندارد و در مواردی مانند ضبط صدا برای پادکست بهتر است از یک میکروفون استاندارد استفاده کنید.

نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون

جمع‌بندی

ما امروز شما را با نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون آشنا کردیم. امروزه افراد زیادی هستند که در جلسات آموزشی آنلاین شرکت می‌کنند. برای شرکت در این جلسات باید بتوان با دیگران ارتباط صوتی برقرار کرد. به همین خاطر به یک میکروفون که صدا را به گوش دیگران برساند نیاز داریم. مخصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان که برای شرکت در کلاس‌های مجازی خود از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنند همواره دغدغه‌ی داشتن میکروفون را دارند. با انجام اقداماتی که در بالا ذکر کردیم می‌توانید بدون خرید میکروفون از هندزفری خود به عنوان ابزاری که صدای شما را به گوش افراد در آن طرف خط می‌رساند استفاده کنید.
اگر به دنبال طراحی و نصب محصولات صوتی، تصویری، شبکه و نور توسط بهترین متخصصان کشور هستید با تکنوآوا تماس بگیرید. ایشان با توجه به بودجه‌ای که شما دارید بهترین و مناسب‌ترین تجهیزات را پیشنهاد می‌دهند و در زمینه نصب و راه‌اندازی و مشاوره خدمات زیادی ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید