دوربین مداربسته رستوران

دوربین مداربسته مناسب برای رستوران ها

برای دریافت قیمت پکیج های دوربین مداربسته رستوران با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید. 

دوربین مداربسته رستوران

این روزها دوربین های مداربسته رستوران به ابزاری ضروری تبدیل شده‌اند، زیرا هیچ فناوری دیگری برای نظارت بر فعالیت‌های روزمره قابل اعتماد نیست. دوربین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که همه فعالیت های رستوران خود را حتی بدون حضور شخصی در آنجا بررسی کنید. بنابراین نصب دوربین مداربسته برای رستوران مهم است، زیرا امنیت رستوران را بالا می‌برد، حتی شما را از ورشکستگی نجات می‌دهد و کمک می‌کند تا شکایت‌های حقوقی را خیلی راحت‌تر پیگیری کنید.

شما می‌توانید با تیم باتجربه تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس گرفته تا از مشاوره رایگان ما در خصوص خرید تجهیزات و نصب دوربین مداربسته، سیستم صوتی رستوران و نورپردازی رستوران بهره‌مند شوید. تیم تکنوآوا بیش از 40 سال سابقه در زمینه نصب سیستم صوتی، نورپردازی و دوربین مداربسته دارد و می‌تواند مشاور خوبی برای شما عزیزان باشد. 
از این رو ما نیز در این مطلب از تکنوآوا قصد داریم به بررسی دوربین مداربسته مناسب برای رستوران بپردازیم و بگوییم هنگام نصب به چه چیزهایی توجه داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید.

چرا به دوربین مداربسته رستوران نیاز داریم؟


پیش از آنکه نکاتی را جهت نصب دوربین مداربسته در رستوران بگوییم، ابتدا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا در رستوران به دوربین نیاز دارید. اکثرا وقتی صحبت از دوربین مداربسته می‌شود، مردم ذهنشان به مسائل سرقت و امنیت می‌رود. اما دوربین مزایای دیگری دارد و باید حتی در کوچکترین رستوران‌ها نیز از آن استفاده کرد.

دوربین مداربسته رستوران را کجا بگذاریم
  1. کاهش سرقت داخلی از موجودی کالای رستوران
    چرا کارمندان دزدی می‌کنند؟ چند دلیل اساسی برای این کار وجود دارد، اول اینکه شاید آنها احساس می‌کنند کارفرمایان حقشان را نمی‌دهد، شاید هم با کارفرمای خود به مشکل بربخورند و دست به این کار بزنند! هر دلیلی که داشته باشد شما باید حتما یک دوربین مداربسته خوب برای رستوران نصب کنید تا کارمندان وسوسه نشوند و از کالاهای داخل چیزی برندارند.
    بنابراین در محل‌هایی که افراد کارمند قرار دارند آنها را نصب کنید تا حتی کارکنان به صورت رایگان به دوستان خود غذا و نوشیدنی ندهند. اگر کارمندان بدانند که یک سیستم دوربین امنیتی برای ردیابی سرقت وجود دارد، در این صورت بیشتر افراد از ترس اخراج شدن یا پیگرد قانونی، دیگر دست به سرقت نمی‌زنند.
  2. کاهش سرقت از طریق مشتریان و افراد خارج رستوران
    حال که صحبت از سرقت شد، باید بدانید که مشتریان هم می‌توانند از رستوران لوازمی را بدزدند. از ظروف روی میز گرفته تا حتی نوشیدنی داخل یخچال! وجود یک دوربین مداربسته در رستوران شما، در وهله اول دزدها و سارقین را از برنامه‌ریزی برای جرم منصرف می‌کند یا حداقل آنها قبل از ارتکاب آن دو بار فکر می‌کنند. اما حتی اگر با وجود این دزدی هم صورت بگیرد، کار برای شما راحت‌تر است. زیرا می‌توایند فیلم را تحویل پلیس بدهید و آنها سارقین را پیدا کنند.
  3. پیگیری زمان واقعی حضور کارمندان در رستوران
    معمولا کارفرما یا صاحب رستوران هر روز به آنجا نمی‌آید و اگر هم بیاید دیرتر از باقی کارمندان حضور پیدا می‌کند. در این صورت کافیست یک کارمند از زیر کار در برود و دیرتر به رستوران برود! همچنین بسیاری از کارمندان زمان ناهار یا استراحت خود را بسیار بیشتر از زمان اختصاص داده شده خود می‌دانند و زمانی که بقیه کار می‌کنند، آنها همچنان در حال استراحت هستند.
    بنابراین خرید دوربین مدار بسته برای رستوران ضروری است تا برای کسب و کار شما مشکلی پیش نیاید. به عنوان کارفرما می‌توانید بعدا دوربین‌ها را چک کنید و حتی با تکنولوژی جدید می‌توانید در خانه خود بنشینید و از طریق تلفن خود بر رستوران نظارت داشته باشید. این سیستم علاوه بر محل کار، در سیستم هوشمند خانگی و اداره‌ها هم کاربردی است.
  4. داشتن مدارکی برای دادخواست‌های کارمندان و مشتریان
    اگر سری به اداره کار و دادگاه‌ها بزنید، پر است از کارمندانی که ادعا می‌کنند در زمان کار و محل کار مشکلی برایشان پیش آمده است. مشکلات و حوادثی همچون سقوط اشیا، لغزش پا، افتادن بر روی زمین و …حتی وسایلی که ممکن است سهوا یا از روی سهل‌انگاری بشکنند و از کار بیفتند. در این صورت کارمندان می‌توانند از مرخصی و بیمه خود بهره ببرند یا کارفرما مطمئن می‌شود که لوازم تصادفا از کار افتاده‌اند. تمامی این‌ها زمانی امکان‌پذیر است که بهترین دوربین مداربسته برای رستوران خود را داشته باشید و بتوانید صحت این اتفاقات را ثابت کنید. همچنین مشتریان ممکن است ادعایی مبنی بر رفتار اشتباه کارمندان را داشته باشند، در بیشتر مواقع یک دوربین خوب بسیار کمک کننده است.
دوربین مداربسته مناسب رستوران

دوربین مداربسته رستوران را چگونه نصب کنیم؟


اما دانستن ویژگی های دوربین مداربسته برای رستوران جهت دستیابی به بهترین نتیجه، ضروری است. قرار دادن دوربین های مدار بسته در موقعیت و مناطق نادرست تمامی زحمات و هزینه‌های شما را بر باد می‌دهد. نصاب‌های حرفه‌ای باید بتوانند بهترین‌ها را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. ما نیز در ادامه نکاتی را درباره نصب دوربین مناسب برایتان شرح می‌دهیم:

  1. موقعیت یابی دوربین ها
    بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند دوربین خود را مخفی کنند، زیرا با پیشرفت تکنولوژی امکان یافتن دوربین های مخصوص رستوران را فراهم کرده است که به راحتی در زیر سوراخ‌های سقف قرار بگیرند و دیدن آنها را برای کسی غیر ممکن می‌کند. وقتی دوربین به خوبی از دید سارقان و سارقین پنهان است، آنها دچار تردید می‌شوند و شاید از دزدی منصرف شوند.
    مکان مناسب برای دوربین های مداربسته مهم است، زیرا جدا از اینکه قابل شناسایی نیستند، در برابر عناصر سخت هوا نیز در امان هستند. به عنوان مثال، دوربین‌ها باید به خوبی از باران و نور خورشید محافظت شوند. اینها عوامل خارجی هستند که احتمالا در عملکرد طبیعی دوربین‌ها تداخل ایجاد می‌کنند.
  2. کابل کشی
    کابل کشی یکی دیگر از جنبه های دوربین های مدار بسته رستوران است که بسیار تحت تاثیر موقعیت قرار می‌گیرد. دوربین‌هایی که به خوبی بین دیوارها و سقف پنهان شده‌اند، امکان کابل‌کشی آسان را دارند. کابل کشی که به خوبی پنهان باشد، امنیت رستوران شما را تقویت می‌کند. این به این دلیل است که تداخل در سیستم کابل‌کشی، عملکرد دوربین‌ها را به خطر می اندازد. همچنین مخفی کردن کابل دوربین باعث می‌شود که مشکلی در طراحی داخلی رستوران ایجاد نشود.
  3. روشنایی
    برای کارآمدی دوربین های مداربسته، باید نورپردازی رستوران به شکلی مناسب باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید چیزی را مشاهده کنید. دوربین‌ها باید در مناطقی قرار بگیرند که از نور کافی برخوردار باشند تا دید واضح داشته باشند. دوربین‌هایی که دارای نور مادون قرمز هستند برای دیدن امکان نیازی به نور ندارند، بنابراین باید نوع دوربینی را که برای رستوران می‌خرید خوب باشد. پس دوربین‌های مادون قرمز را برای مناطق تاریک در نظر بگیرید، چون نیازی به نور ندارند و دوربین‌های معمولی را برای مناطقی که نور کافی دارند در نظر بگیرید. زیرا آنها برای عملکرد خوب به نور نیاز دارند.

 

دوربین مدار بسته رستوران را کجا قرار دهیم؟

 

جایگذاری دوربین مداربسته رستوران

  1. گاوصندوق
    گاوصندوق ابزاری فوق العاده مهم در تجارت شما است و شایسته یک دوربین امنیتی اختصاصی برای نظارت بر تعاملات کارمندان و خطرات احتمالی امنیتی است. هنگامی که گاوصندوق شما در یک نقطه کور نظارت قرار دارد، بررسی تقلب احتمالی ممکن است دشوار باشد. هرگونه نقاط کور نظارتی که در آن افراد ممکن است با پول نقد کار کنند، شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. گاوصندوق خود را در محلی قرار دهید که بتوان آن را به وضوح کنترل کرد یا یک دوربین امنیتی مخصوصا برای این کار اختصاص داد. انواع دوربین های امنیتی برای رستوران وجود دارند و می‌توایند از آنها استفاده کنید.
  2. دفتر
    چه کسی می‌داند چه چیزی در پشت درهای بسته می‌گذرد؟ اگر حس می‌کنید که در دفتر امنیت ندارید، داشتن دوربین از اهمیت زیادی برخوردار است. غالبا اینجا یکی از بزرگترین نقاط کور (از منظر نظارت تصویری) در یک رستوران است، بنابراین مکان مناسبی برای حمله و سایر رفتارهای ناشایست محسوب می‌شود.
    بدون داشتن شواهدی از این فعالیت‌ها، شما خود را در معرض خطر قانونی قرار می‌دهید و نمی‌توانید رفتار نامناسب را هنگام بروز آن برطرف کنید. پس فکر نکنید شما کارفرما هستید و فقط خودتان داخل این دفتر می‌روید پس نیازی به نظارت نیست! برای پیشگیری از خطرات احتمالی باید هنگام خرید دوربین مداربسته مناسب برای رستوران، یک یا چند دوربین هم برای دفتر مدیریت در نظر بگیرید.
  3. سرویس بهداشتی
    کف راهروی سرویس بهداشتی و ورودی آنها، منطقه‌ای با خطر زیاد برای لغزش و سقوط به حساب می‌آید. ولی با این حال باز هم گاهی صاحب رستوران و متصدیان از قرار دادن دوربین در ورودی / خروجی طفره می‌روند. اما نصب دوربین مداربسته رستوران در بخش سرویس بهداشتی را از قلم نیندازید. زیرا همانطور که ابتدای مطلب توضیح دادیم، گاهی کارکنان مدعی می‌شوند در محل کار دچار لغزش شده‌اند و تقاضای بیمه، مرخصی و غنیمت را دارند.
  4. آشپزخانه
    برای صاحبان رستوران، ضبط تصاویر آشپزخانه و قسمت پخش غذا کاملا ضروری است تا برای اطمینان از رعایت کلیه قوانین ایمنی و بهداشتی بر این فیلم‌ها نظارت کنند. غذای مانده و فاسد تاثیر منفی بر روی کیفیت رستوران شما دارد. عدم رعایت قوانین و مقررات ایمنی و بهداشتی می‌تواند منجر به جریمه‌های قابل توجه و حتی شکست کامل تجارت شما شود. از طرفی می‌توانید برای عدم سو استفاده کارمندان از غذا یا تجهیزات در آشپزخانه هم دوربین مداربسته در رستوران بگذارید.
  5. درب رستوران
    درب ورودی رستوران مهم‌ترین بخشی است که افراد از طریق آن ورود و خروج می‌کنند و هنگام تهیه لیستِ خرید بهترین دوربین مدار بسته رستوران، آن را هم یادداشت کنید. این دوربین باید طوری قرار بگیرد که افراد هنگام ورود و هنگام خارج شدن به خوبی دیده شوند و چهره آنها مشخص باشد.
    همچنین برخی از رستوران‌ها درب پشت هم دارند که نباید آن را فراموش کنید. این در حتی برای سرقت از رستوران، آدم ربایی و قتل هم مکان مناسبی به نظر می‌رسد! بنابراین شما باید نسبت به باز شدن، بسته شدن، انسداد درب‌ها آگاه باشید و این مکان تقریبا مخفی را دائما چک کنید.
  6. محوطه بیرونی و پیاده‌روی رستوران
    نه تنها درب ورودی، بلکه شما باید نسبت به پیاده‌رو هم حساس باشید، زیرا اگر قرار است دزدی وارد شود یا رفتار اشتباهی از کارمندان سر بزند، اینجا هم مکان مناسبی برای آنها محسوب می‌شود. از طرفی برخی جنایات و مشکلات امنیتی همگی در جلوی رستوران اتفاق می‌افتند. بنابراین باید به فکر دوربین برای رستوران باشید که دید قوی و زیادی داشته باشد و منطقه را تا چندین متر پوشش دهد.
  7. صندوق
    بخش صندوق یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها است، زیرا در اینجا تمامی گفتگوها، مبادله‌ی کالا، گفتگوی بین کارمند و مشتری، مبادله وجوه و … صورت می‌گیرد. این تصاویر نظارتی به شما کمک می‌کنند تا شکایات مشتری و ادعاهای بیمه نامه دروغین را شناسایی، رد یا تایید کنید. بنابراین دوربین مخصوص رستوران را طوری نصب کنید که هم صدای محیط را ضبط کند و هم نوع و مقدار اسکناس در آن به وضوح مشخص شود.
  8. بالای سر مشتریان
    مناطق نشستن مشتری نیز می‌تواند تحت نظارت قرار گیرد تا در صورت لزوم کارکنان اضافه یا هدایت شوند. دوربین های امنیتی رستوران در ناهارخوری به شما امکان می‌دهند مشتریان را رصد کنید، بدانید چند نفر حضور دارند و برای پخت و پز خودتان هم برنامه‌ریزی کنید. برای اطمینان از پرداخت قبض‌ها همه چیز را تماشا کنید و همچنین هر مشتری که بدون پرداخت قبض رستوران را ترک کرد هم دیده می‌شود.
  9. پارکینگ
    یکی دیگر از مناطقی که نصب دوربین های مداربسته رستوران در آن اهمیت دارد، پارکینگ است. نظارت بر پارکینگ‌ها، نه تنها بر کاهش سرقت موثر است، بلکه اگر تصادفی هم صورت بگیرد شما می‌توانید مقصر اصلی را پیدا کنید تا مشکلی بین کارکنان پیش نیاید. از طرفی مشتریان از اینکه دوربین در پارکینگ است حس رضایت خاطر بیشتری دارند و ساعت‌ها در رستوران می‌نشینند و غذا سفارش می‌دهند.

نصب دوربین مدار بسته برای رستوران


خرید و نصب دوربین مدار بسته در رستوران، وظیفه‌ای نیست که توسط هر کسی انجام شود. افراد حرفه‌ای باید رستوران شما را ارزیابی کنند تا منطقه خاصی را که دوربین در آن قرار می‌گیرد، تعیین کنند. در این صورت شما می‌توانید بهترین دید دوربین را داشته باشید و بهترین نتیجه را بگیرید. زیرا قرار دادن دوربین‌ها به روش صحیح، در بهبود کارایی سیستم امنیت رستوران شما مفید است.
بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای نصب دوربین مخصوص رستوران با شماره 02191016169 تماس بگیرید. کارشناسان تیم تکنوآوا تجربه زیادی در نصب سیستم صوتی رستوران، سیستم امنیتی و نورپردازی دارند و بهترین‌ها را برایتان رقم می‌زنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید