دوربین مداربسته مدرسه

دوربین مداربسته مدرسه، دانشگاه و مراکز آموزشی

برای دریافت قیمت پکیج های دوربین مداربسته مدرسه، دانشگاه و مراکز آموزشی با کارشناسان تکنوآوا به شماره 02191016169 تماس بگیرید.

مدارس و دیگر مراکز آموزشی، از جمله مکان‌هایی هستند که به طور مداوم باید تحت نظر باشند. زیرا دانش آموزان بنا به سن خود کارهای غیر قابل پیش بینی انجام می‌دهند، یا غیر مجاز وارد این فضاها می‌شوند و شاید هم موارد اورژانسی پیش بیاید. بنابراین با نصب دوربین مداربسته برای مدارس و مراکز آموزشی تا حد زیادی از مشکلات برطرف خواهند شد. در نتیجه به کارکنان و اساتید اجازه می‌دهد تا بر مسئولیت‌های خود را متمرکز کنند و آرامش خیال بیشتری داشته باشند. داشتن سیستم صوتی باکیفیت برای مدارس و دانشگاه ها و دوربین امنیتی مناسب، بر اعتبار مرکز آموزشی ما نیز می‌افزاید.
از این رو، در این مطلب از وبلاگ تکنوآوا قصد داریم مزایای خرید دوربین مداربسته برای مدرسه و دانشگاه ها را شرح دهیم و نوع قرارگیری دوربین امنیتی مدرسه را به شما بگوییم. در ادامه همراه ما باشید.

مزایای نصب دوربین مداربسته در مدرسه و دانشگاه

1. ایمنی دانش آموزان و دانشجویان

چه بچه‌ها تا مدرسه پیاده روی کنند، چه با خانواده بروند، چه سوار اتوبوس شوند، به هر حال والدین انتظار دارند که به محض ورود به مدرسه امنیت آنها در اولویت باشد. با این حال، با افزایش تعداد دانش آموزان در هر مدرسه، متاسفانه احتمال حوادث، جنایت و خشونت نیز افزایش می‌یابد. نصب دوربین مداربسته برای مدارس، بازدارنده بسیار خوبی در برابر حوادثی است که در ساعات مدرسه رخ می‌دهد، خواه این کار قلدری یک دانش آموزش، دسترسی غیر مجاز یا خرابکاری باشد.
دوربین های امنیتی مدرسه می‌توانند به حفظ امنیت دانش آموزان کمک کنند و می‌توانند برای شناسایی مناطق خاص در محل مدرسه استفاده شوند. آیا راهروهای خاصی وجود دارد که در طول روز یا زمانی که افراد برای اوقات استراحت بیرون می‌آیند، به شدت شلوغ می‌شوند؟ آیا درهایی به مناطق خارجی وجود دارد که تعداد زیادی از دانش آموزان با استفاده از آنها به بیرون می‌روند و در شلوغی رفت و آمد گیر می‌کنند؟ هرچه این مناطق بیشتر باشد و جمعیت دانش آموزان بالاتر برود، اهمیت دوربین هم بالا می‌رود.
البته احتمالا فکر کنید که در مقاطع بالاتری مثل دانشگاه این اتفاقات کمتر رخ بدهد. در واقع شاید در این سطوح درگیری‌ها بین دانشجویان کمتر باشد، ولی بازم هم احتمال مشکلات این چنینی وجود دارد و شما بهتر است که به فکر نصب دوربین مداربسته برای دانشگاه هم باشید.

2. ایمنی معلم

ایمنی کارکنان به یک اندازه مهم است و همه حق دارند در ساعات کار احساس امنیت و آرامش کنند. دوربین های مداربسته ارزان، در کنار سیستم‌های دسترسی از راه دور، به معلمان آرامش خاطر می‌بخشند که تنها افراد مطمئن در محل هستند. پس بدون نگرانی در مورد مزاحمان می‌توانند بر روی نیازهای دانش آموزان خود در کلاس تمرکز کنند.
به همین ترتیب، دوربین های مداربسته از معلمان در برابر تهدیدهای نادرست و بدرفتاری محافظت می‌کنند و می‌توانند شواهد ویدئویی برای ارتباط بین معلمان، دانش آموزان و والدین آنها ارائه دهند. در مراحل پیشرفته‌تر، با پشتیبانی از دکمه‌های اضطراری، معلمان می‌توانند اطمینان داشته باشند که اگر در کلاس حادثه‌ای رخ دهد که منجر به احساس ترس، تهدید یا خطر شود، می‌توان بدون رها کردن دانش آموزان، درخواست کمک کرد.

نصب دوربین مداربسته در مدرسه

3. جلوگیری از سرقت

متأسفانه، مدارس و دانشگاه‌ها هنوز به طور مرتب قربانی تخریب و سرقت در محل می‌شوند، به خصوص در آخر هفته‌ها و تعطیلات که مدرسه معمولا بدون نگهبان است. دوربین مداربسته برای مراکز آموزشی، در مناطقی که لوازم با ارزشی دارند قرار می‌گیرند تا به عنوان یک بازدارندگی بزرگ در برابر سارقان و خرابکارانِ فرصت طلب عمل کنند. این مناطق می‌تواند شامل باشگاه ورزشی، آزمایشگاه و بخش مدارک دانشجویان باشد که اهمیت زیادی برای دانشگاه و مدارس دارند.
نصب دوربین مداربسته تحت شبکه برای این مناطق به شما اطمینان می‌دهد که حتی از راه دور هم همه چیز را کنترل کنید. برخی از این دوربین‌ها به حرکت هم حساس هستند و هر گونه حضور غیر مجاز را تشخیص می‌دهند. حتی این سرقت می‌تواند از طریق بچه‌های مدرسه یا دانشجویان هم انجام شود که حتما باید مدام دوربین‌ها چک شوند.

4. محدود کردن دسترسی‌ها

ایمنی دانشجو و معلم از آنجا شروع می شود که می‌توانید ببینید چه کسی به محل وارد می‌شود یا از آن خارج می‌شود، اطمینان حاصل کنید که آنها مجوز مناسب را دارند و به ملک تعدی نمی‌کنند. بسیاری از نگرانی‌های والدین در این امر نهفته است که مردم می‌توانند در مدرسه و بدون هیچ مشکلی قدم بزنند و این امر ایمنی فرزندانشان را زیر سوال می‌برد.
قیمت دوربین مداربسته مدرسه بسیار مناسب است و راه حل خوبی برای جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به محوطه محسوب می‌شود. همچنین دانش آموزان هم نمی‌توانند بدون اجازه از محوطه مدرسه خارج شوند. دوربین مدار بسته به شما امکان می‌دهد افرادی را که وارد محیط مدرسه می‌شوند، کنترل کنید و هر کسی که سو ظن ایجاد می‌کند را تشخیص دهید.

5. شرایط اضطراری

مراکز آموزشی، مخصوصا مدارس، گاهی تحت موقعیت‌های اضطراری قرار می‌گیرند و باید آن مکان را کنترل کنید تا دانش آموزان به راحتی خارج شوند. شرایطی مانند زلزله و … از این قبیل موقعیت‌های اضطراری هستند. در شرایطی از این قبیل، دانش آموزان ممکن است از معلمان جدا شده و در نهایت از امن‌ترین مسیر تخلیه در ساختمان خارج شوند. دوربین های قیمت مناسب برای مدرسه، در طول نظارت روزمره مناطق مشکل دار را شناسایی می‌کنند و به مدارس اجازه می‌دهند تا تنظیمات لازم را برای اطمینان از تخلیه سریع و کارآمد را انجام دهند.
در حالی که تخلیه در حال انجام است و در صورت نیاز به نجات توسط سرویس ‌اورژانس، دوربین مداربسته مدارس از راه دور برای شناسایی دانش آموزانی که هنوز در ساختمان هستند به کار می‌رود. این امر می‌تواند به ویژه در شرایط آتش سوزی اضطراری، جایی که دید اغلب توسط دود پنهان می‌شود، مهم باشد. ما می‌توانیم به اساتید کمک کنیم تا محل آتش سوزی را تشخیص دهند و روی تخلیه دانشجویان و اطمینان از ایمنی همکارانشان تمرکز کنند.

6. در حین تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

مدارس و دانشگاه‌ها غالبا در دوره‌های خارج از ساعت مانند تعطیلات آخر هفته، شب‌ها، دوره‌های تعطیلات ترم یا سایر رویدادهایی که منجر به تعطیلی می‌شوند، توسط افراد متجاوز مورد هدف قرار می‌گیرند. بسیاری از اماکن دارای تجهیزات پیشرفته و با ارزش هستند که برای محافظت و همچنین جلوگیری از رفتارهای ضد اجتماعی که منجر به خسارات جنایی، سرقت، تخریب و حتی آتش سوزی می‌شود، به آنها احتیاج دارند.

نصب دوربین مداربسته برای مدارس

نحوه قرار دادن دوربین های مدار بسته در مدرسه و دانشگاه

دانستن اینكه محل نصب دوربین مداربسته برای دانشگاه و مدرسه باید کجا باشد، برنامه‌ریزی دقیقی می‌خواهد و مخصوصا باید بودجه زیادی هم کنار بگذارید. وقتی محدود به تعداد مشخصی دوربین هستید، باید به درستی مدل مورد نظر را تهیه کنید. به عنوان مثال، دوربین‌های با زاویه دید گسترده، به شما امکان می‌دهند یک میدان دید وسیع‌تری را ببینید که نقاط کور بالقوه بیشتری را پوشش می‌دهد، اما می‌توانید جزئیات را به وضوح مشاهده کنید.
همچنین دوربین‌ها باید در ارتفاع مطلوب قرار گیرند تا دامنه دید گسترده‌ای را فراهم کنند. ارتفاع توصیه شده برای نصب دوربین های مداربسته مراکز آموزشی، 2.5 و 5 متر است، اگرچه ارتفاع انتخابی شما با توجه به اندازه و ارتفاع اتاق‌ها، راهروها یا مناطقی که دوربین را نصب می‌کنید بهتر تعیین می‌شود. به علاوه، در نظر گرفتن داده‌های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته و چگونگی ایمن سازی آن برای محافظت از مدرسه و دانش آموزان بسیار مهم است.
از طرفی باید دقت کنید در حیاط و فضای باز، از پوشش مناسبی برای دوربین بهره ببرید و در صورت امکان از دوربین‌هایی جدیدی که در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت هستند، بهره ببرید. دوربین باید در یک محیط محصور شده ایمن با پنجره‌های مطمئن قرار بگیرد تا مطمئن باشید که داده‌های ذخیره شده به هیچ وجه به لحاظ فیزیکی از مرکز خارج نمی‌شوند. همچنین برای اثبات جرم و بررسی اتفاقات، حتما باید وضوح تصاویر خیلی بالا باشد.
دوربین های تحت شبکه تصاویر را به بهترین شکل نشان می‌دهند و قابلیت زوم دارند. یعنی حتی در زمان زوم کردن، چهره افراد به خوبی مشخص می‌شود. آنها قابلیت پوشش دهی خوبی دارند و زوایای زیادی را نشان می‌دهند. از طرفی با اعمال رمز و دیگر گزینه‌ها می‌توانید مراقب هک کردن آنها هم باشید.
اگر قصد خرید دوربین مداربسته ارزان برای مدرسه را دارید، شاید دوربین های آنالوگ گزینه‌های بهتری باشند و نصب آنها آسان صورت بگیرد. ولی معایبشان بیشتر است، مثلا زاویه دید محدودی دارند، وضوح تصاویر آنها بسیار ضعیف است و نمی‌توان بر روی چهره افراد زوم کرد. بنابراین مدل تحت شبکه بیشتر توصیه می‌شود.

دوربین مداربسته برای مراکز آموزشی

نصب دوربین مداربسته برای مدارس و دانشگاه ها

امروزه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خیلی پیشرفته‌تر شده‌اند و برخی از آنها بخش‌های بیشتری را دربرمی‌گیرند. بنابراین مساحت، طراحی داخلی، ارتفاع سقف، تعداد کلاس‌ها، باشگاه، آزمایشگاه و … هر مرکز با دیگری تفاوت دارد. همچنین برای خرید دوربین مداربسته باکیفیت مدارس، باید بودجه خوبی را کنار بگذارید. به همین جهت پیشنهاد می‌شود این کار را به افراد متخصص این حوزه بسپارید.
کارشناسان تکنوآوا سابقه‌ی درخشانی در نصب انواع سیستم صوتی، امنیتی، شبکه و نورپردازی دارند و پروژه‌های بسیار عالی را در سراسر کشور انجام داده‌اند. بنابراین توصیه می‌کنیم شما هم پروژه خود را به تیم ما بسپارید و بهترین‌ها را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت‌ها، با شماره 02191016169 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید