باند پسیو

باند پسیو چیست؟

باندها و اسپیکرهای صوتی در نمونه‌های مختلفی آماده و به بازار عرضه می‌شوند. از جمله این محصولات می‌توان به باندهای اکتیو و پسیو اشاره کرد. اغلب افراد موقع خرید باند با سؤال باند پسیو چیست؟ و چه تفاوتی بین این باند و اسپیکر اکتیو وجود دارد مواجه می‌شوند.
در این مطلب تکنوآوا، باند پسیو و انواع آن را معرفی کرده‌ایم و تفاوت‌های این باندها با اسپیکرهای اکتیو را برایتان آورده‌ایم. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع پسیو و اکتیو، خرید اسپیکر سقفی مناسب و… دارید، با تیم متخصص تکنوآوا در ارتباط باشید.

باند اکتیو و پسیو چیست؟

باند پسیو چیست؟ این سوالی است که کاربران موقع خرید اسپیکر از خودشان می‌پرسند. چون هنوز افراد زیادی درباره اسپیکر اکتیو چیست؟ و باندهای اکتیو و پسیو در چه مکان هایی استفاده می‌شوند اطلاعات کامل ندارند. بلندگو پسیو (passive) یکی از اسپیکرهای متداول است و از آن می‌توان برای راه‌اندازی سیستم صوتی خانگی، سیستم صوتی هیئت و پخش موزیک در مهمانی‌ها استفاده کرد.
این باند نیاز به آمپلی‌فایر خارجی دارد که از طریق سیم به آن وصل می‌شوند. سیگنال‌هایی که به این آمپلی‌فایر فرستاده می‌شوند تقویت‌شده و سپس برای باند پسیو ارسال می‌شوند. در نهایت اسپیکر پسیو صدا را باکیفیت مناسب در محیط پخش می‌کند. برای نصب این سیستم صوتی با کابل و تجهیزات لازم را تهیه‌کرده و باند را به برق متصل کنید، تا امکان پخش فایل‌های صوتی در محیط برایتان وجود داشته باشد.
حمل و نقل این باندها ساده‌تر است و در صورتی که آمپلی‌فایر ضعیف یا خراب شده باشد، به راحتی می‌توانید آن را با یک آمپلی‌فایر جدید و قوی جایگزین کرده و فایل‌های صوتی مد نظرتان را در محیط پخش کنید.
تعریف باند پسیو

 

انواع باند پسیو کدامند؟

پس از آشنایی با باند پسیو، نوبت شناخت انواع اسپیکرهای پسیو قدرتمند می‌رسد. در ادامه برخی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌های باندهای پسیو موجود در بازار را برای شناخت بیشتر معرفی کرده‌ایم.

1) باند پسیو زیکو ZICO MK-735P

سایز ووفر 15 اینچ، قدرت 900 وات، سایز تیوتر 1.75 اینچ و گارانتی و خدمات پس از فروش این محصول پسیو زیکو برخی از ویژگی‌های این سیستم صوتی محسوب می‌شوند. با خرید این اسپیکر می‌توانید فایل‌های صوتی را فضای داخلی هیئت‌ها، محیط ویلا و مهمانی به صورت یکنواخت پخش کرده و از شنیدن صدای باکیفیت در حال پخش لذت ببرید.

2) باند پسیو زیکو ZICO W-17P

این باند از نوع TWO WAY بوده و قدرت 800 وات برای آن در نظر گرفته شده است. سایز تیوتر 1.75 اینچ و سایز ووفر 15 اینچ این باند حرفه‌ای امکان پخش فایل‌های صوتی را با بالاترین کیفیت در محیط‌های مختلف فراهم می‌کند. وجود خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات زیکو شامل حال این اسپیکر صوتی نیز می‌شود و می‌توانید آسوده‌خاطر آن را برای استفاده در محیط‌های مختلف سفارش دهید.

3) باند پسیو زیکو مدل DX-150

توان با شدت پرتاب صدا (حساسیت) 97 دسی‌بل مجهز برای پخش انواع فرمت‌های صوتی، پرتاب صدای بسیار بالایی با حداکثر توان dB128، مدیریت انرژی 700 وات و وجود دو عدد اسپیکر تنها برخی از ویژگی‌های این اسپیکر صوتی زیکو محسوب می‌شوند. این اسپیکر دارای ووفر 1.15 اینچ و تیوتر 1.34 اینچ بوده و کیفیت ساخت بالای آن موجب شده که این محصول به یکی از بهترین باندهای پسیو موجود در بازار ایران تبدیل شود.

4) باند پسیو زیکو مدل FS-1215

پرتاب صدا عالی، قدرت 700 وات، امکان قرار گرفتن روی پایه، حداکثر توان dB127 دارد و زاویه پوششی افقی 60 درجه و عمودی 90 در جه، ووفر 1.15 + 1.12 اینچ به صورت full range و ساخت حرفه‌ای بدنه با کیفیت و متریال بالا از جمله ویژگی‌های باند پسیو زیکو مدل FS-1215 محسوب می‌شوند.

اسپیکر پسیو چیست

کاربردهای باند پسیو

برای خرید باند پسیو به عنوان سیستم صوتی فروشگاه، رستوران، هیئت و… باید کاربردهای این سیستم صوتی را نیز بشناسید.
امکان استفاده در سخنرانی‌ها و همایش‌ها برای بیشتر شدن میزان صدا و تقویت صدا
پخش صدای واضح در کل محیط مورد نظر
امکان استفاده در مکان‌های مختلف برای پخش موسیقی، صدای مداح و…

مزایای باند پسیو چیست؟

با وجود اینکه نصب و راه‌اندازی اسپیکرهای پسیو سخت‌تر از اسپیکرهای اکتیو و اکو همراه است، اما هنوز هم افرادی وجود دارند که استفاده از این محصولات را نسبت به سایر سیستم‌های صوتی ترجیح می‌دهند. در ادامه مزایای اسپیکرهای پسیو را که می‌تواند دلیل انتخاب این محصولات نیز باشند جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.
انعطاف‌پذیری بالا
کنترل بهتر روی خروجی صدا
وزن سبک و جابجایی آسان
امکان به روز رسانی آسان‌تر و تعویض آمپلی‌فایر

معایب باند پسیو چیست؟

برای سفارش انواع باند پسیو لازم است که معایب این اسپیکرها را نیز بشناسید. در ادامه برخی از مواردی که به عنوان معایب این سیستم صوتی در نظر گرفته می‌شود را برای شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.
فاقد آمپلی‌فایر داخلی و نیاز به خرید آمپلی‌فایر جداگانه
امکان تداخل سیگنال بین اسپیکرها
امکان تداخل فرکانسی و ایجاد نویز
سختی دستیابی به کیفیت صدای خوب
نیاز به نزدیکی به پریز برق
نیاز به دانش فنی بالا برای خرید
نیاز به تجهیزات جانبی زیاد

 

بلندگوی پسیو
تفاوت باند اکتیو و باند پسیو چیست؟

برای پاسخ دادن به سؤال باند پسیو چیست؟ لازم است که تفاوت باند اکتیو و باند پسیو را بشناسید. اسپیکرهای اکتیو از جمله محصولاتی هستند که آمپلی‌فایر داخلی درون آن‌ها تعبیه شده و می‌توانید آن را به صورت اسپیکر بلوتوثی یا شارژی نیز استفاده کنید.
این محصولات در ابعاد مختلف تولید شده و در محیط‌های گوناگون برای پخش صدا استفاده می‌شوند. راه‌اندازی اسپیکرهای اکتیو راحت است و می‌توانید با اتصال باند به برق یا شارژ کردن آن به راحتی باند را استفاده کنید.
اما باندهای پسیو به آمپلی‌فایر داخلی مجهز نشده‌اند و برای تقویت صدای آن‌ها لازم است که یک آمپلی‌فایر، کابل و… را تهیه کنید. راه‌اندازی این باندها نیاز به تخصص دارد و باید از افراد حرفه‌ای برای آماده به کار کردن اسپیکرهای اکتیو کمک بگیرید.

ویژگی‌های اسپیکر اکتیو و اسپیکر پسیو برای خرید

افرادی که محدودیت بودجه دارند و می‌خواهند یک اسپیکر حرفه‌ای سفارش دهند، افرادی که قابل تعمیر بودن باند برایشان مهم است و افرادی که امکان تغییر آمپلی‌فایر و سبک بودن باندها برایشان ضرورت دارد معمولاً به سراغ باندهای پسیو می‌روند.
اما کسانی که نمی‌خواهند درگیر سیم‌کشی و خرید آمپلی‌فایر جداگانه برای باند شوند، فضای کمی برای قرار دادن باند دارند و در بیشتر مواقع فایل‌های صوتی خودشان را از طریق گوشی یا فلش پخش می‌کنند به سراغ باندهای اکتیو می‌روند.

بلندگو پسیو چیست
سخن پایانی

اسپیکرهای پسیو به عنوان یکی نمونه از اسپیکرهای متداول برای پخش فایل‌های صوتی شناخته می‌شوند. این باندها آمپلی‌فایر داخلی ندارند و با استفاده از تجهیزاتی مانند کابل و… می‌توانید آن‌ها را به آمپلی‌فایر قدرتمند وصل کنید. سبک بودن باندهای پسیو و راحتی حمل آن‌ها می‌تواند دلیل مهم دیگری باشد که کاربران به سراغ این سیستم‌های صوتی می‌روند.
جهت سفارش انواع اسپیکر پسیو و شناخت بهتر این محصولات با کارشناسان متخصص تیم تکنوآوا در ارتباط باشید.
سؤالات متداول+ جواب
1) باند اکتیو چیست؟
اکتیو به معنی فعال است و این باندها به خاطر وجود آمپلی‌فایر داخلی و پخش راحت فایل‌های صوتی در لحظه شروع به کار اسپیکر به عنوان باند اکتیو شناخته می‌شوند.
2) چرا بلندگوی پسیو بخریم؟
بلندگوی پسیو به سیم‌کشی زیادی نیاز ندارد و قرارگیری و نصب آن در محیط راحت است؛ بنابراین کسانی که به یک سیستم صوتی قدرتمند که قابلیت سفارش سازی داشته باشد نیاز دارند سراغ این باندها می‌روند.
3) بزرگ‌ترین امتیاز باند پسیو چیست؟
انعطاف‌پذیری بالای و امکان استفاده از کابل‌ها و تجهیزات جانبی جهت میکس کردن باندهای مختلف کنار هم مهم‌ترین مزیت باندهای پسیو محسوب می‌شود.
4) مهم‌ترین تفاوت باند اکتیو و باند پسیو چیست؟
وجود آمپلی‌فایر داخلی در باند اکتیو و نیاز به نصب آمپلی‌فایر خارجی در باند پسیو از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نمونه سیستم صوتی محسوب می‌شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
ارسال کنید